Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat weten we nu wel.

Je geeft richting aan, ook voor het verkeer dat de rotonde op wil rijden, zodat zij zien of je op de rotonde blijft of er vanaf gaat.

De toegevoegde waarde van richting aangeven is duidelijkheid creëren.

Wij hebben hier in NL niets aan Duitse verboden.

Blikkers moeten gewoon beter opletten en goed kijken, dat is niet het probleem van motorrijders die richting aangeven.

Helemaal mee eens! :t
 
Zozo, rij ik even met koekblik naar NL, zijn er daar even een heleboel andere koekblik gekkies. Ik vraag me af hoe de gemiddelde motorrijder daar nog zonder kleerscheuren vanaf komt :')

Bumperkleven in 50 zone, rechts inhalen terwijl ik sneller naar rechts ga, remmen zonder enkele reden, inhalen met ongelofelijke snelheid en daarna weer vertragen,...
Proficiat voor de motorrijders die in NL leven :)
 
Ik reed vandaag op de A1 voor Amersfoort een motor voorbij. op zich niks geks, behalve dat deze motorrijder op de vluchtstrook reed met een platte band...
 
De richtingaanwijzer is de enige mogelijkheid om met elkaar te communiceren op de openbare weg. Dus op rotondes kijk ik ook goed naar de situatie en als het voor iedereen duidelijker is dat ik de knipper eerst naar links en dan naar rechts aanzet die ik dat. Veiligheid voor alles.
 
De richtingaanwijzer is de enige mogelijkheid om met elkaar te communiceren op de openbare weg. Dus op rotondes kijk ik ook goed naar de situatie en als het voor iedereen duidelijker is dat ik de knipper eerst naar links en dan naar rechts aanzet die ik dat. Veiligheid voor alles.

Er zijn wel meer mogelijkheden van communicatie in het verkeer zoals, oogcontact, zien, kijken, en gezien worden, de plaats op de weg is daar ook een vorm van, in combinatie met de taal van de weg (verkeerstekens op en rondom de wegen)

(heel) veel bestuurders zien alleen maar bewegende objecten die licht (verlichting / richtingaanwijzers) geven, in het verkeer en zijn veelste druk bezig met van alles, behalve met het verkeer om zich heen.

Natuurlijk is het voor iedereen duidelijker als er, tijdig en op juiste wijze, richting wordt aangegeven, je hoeft je dit niet af te vragen of dit zo is en ook niet of de situatie dit nodig acht. Richtig aangeven geeft altijd duidelijkheid.

Het zijn de niet oplettende (door wat voor reden dan ook) verkeersdeelnemers die de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wel meer mogelijkheden van communicatie in het verkeer zoals, oogcontact, zien, kijken, en gezien worden, de plaats op de weg is daar ook een vorm van, in combinatie met de taal van de weg (verkeerstekens op en rondom de wegen)

(heel) veel bestuurders zien alleen maar bewegende objecten die licht (verlichting / richtingaanwijzers) geven, in het verkeer en zijn veelste druk bezig met van alles, behalve met het verkeer om zich heen.

Natuurlijk is het voor iedereen duidelijker als er, tijdig en op juiste wijze, richting wordt aangegeven, je hoeft je dit niet af te vragen of dit zo is en ook niet of de situatie dit nodig acht. Richtig aangeven geeft altijd duidelijkheid.

Het zijn de niet oplettende (door wat voor reden dan ook) verkeersdeelnemers die de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Op een VRO Risico van de KNMV heb ik geleerd dat je op oogcontact niet kunt vertrouwen.
 
Zozo, rij ik even met koekblik naar NL, zijn er daar even een heleboel andere koekblik gekkies. Ik vraag me af hoe de gemiddelde motorrijder daar nog zonder kleerscheuren vanaf komt :')

Bumperkleven in 50 zone, rechts inhalen terwijl ik sneller naar rechts ga, remmen zonder enkele reden, inhalen met ongelofelijke snelheid en daarna weer vertragen,...
Proficiat voor de motorrijders die in NL leven :)

Moet je de zondag eens proberen. Elke 5 minuten iemand die jou dood wilt rijden :+
 
Laatst bewerkt:
Op een VRO Risico van de KNMV heb ik geleerd dat je op oogcontact niet kunt vertrouwen.
Daar zullen ze je toch ook wel verteld hebben dat je ook gebruik moet maken van alle communicatie mogelijkheden in het verkeer, oogcontact is helaas wel de minst gebruikte.
 
Het mag dan een regel zijn, ik ben het met lennart eens dat wat jij schetst niet voor iedereen zo helder is als voor jou. Dus ik ben het niet met je eens.

Dat mag, altijd leuk om lekker te discussieren...

Door richting naar links aan te laten staan, tot het moment dat je de rotonde verlaat, geeft namelijk heel helder aan dat je de bocht naar links op de rotonde blijft volgen. Het maakt dus niks uit waar je vandaan komt.

Ik ben voorstander van de knipper naar links aan te houden en pas naar rechts te knipperen op het moment dat je de rotonde gaat verlaten.

Dat mag dus niet. In Nederland mag dat alleen als er sprake zou zijn van onduidelijkheid. Bij het naderen van de rotonde mag (of moet van het CBR) je richting naar links aangeven, erop niet, tenzij je op de rotonde een baan naar links op wilt schuiven, maar dat gebeurt niet heel erg vaak, want je moet eigenlijk zo links mogelijk oprijden en op tijd naar rechts opschuiven.

Hiermee voorkom je iedere vorm van twijfel.

Nee, want de regel is: Geen richting aangeven op de rotonde tot het moment van verlaten. Iets anders doen omdat jij denkt dat dat duidelijker is wekt bij anderen juist twijfel op, of men kijkt even niet goed, ziet een knipperend lampje en denkt dat je er af gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ok... koekblik.. maar toch...

Ga met Pasen naar Polen vertelden vrouwlief..
Niet zo heet als in de zomer, niet zo koud als in de winter..

Dus nog even zomerbandjes op de auto gelegd..
Sneeuwspul uit de auto gehaald ( kettingen... sleeplijn )

Word je zo wakker...

YMm2dz4.jpg


half uurtje later..

Moest ik schoonpa gaan redden met een trekker aangezien hij
de ( nog met winteruitrusting ) opel had vastgereden in een sneeuwduin..

itlYC0C.jpg



Ben me nu nog een list het bedenken hoe de fuck maandag weer
op tijd aan het werk te kunnen...

FML :)


Winterkleding.. hadden we ook niet nodig...
Ah joh, lekker lenteweer daar joh...

FML !


Het sneeuwt nog steeds, zijn daarstraks met trekkers uitgereden
om 50 vastzittende auto's te -redden- een paar kilometer verderop.
( sneeuwploegen van de gemeente zijn allemaal al in opslag voor de zomer ... )
 
Gelukkig heb ik nog mijn rijbewijs gehaald in de tijd dat de mensen nog volledig bij zinnen waren. 8-)

Wat een gezwam zeg dat als je 3/4 rond gaat en je al rijdend op de rotonde je knipperlicht naar links hebt aan staan dat dat dan verwarrend zou zijn. |(
En dat dan alleen maar omdat sommigen dat anders geleerd hebben en blijkbaar niet in staat zijn om zelfstandig na te denken en welke vorm van verkeersinzicht dan ook missen.

Maar ja dat wist ik al als ik zie hoe de tegenwoordige (koekblik)bestuurder zich door het verkeer begeeft. :X
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland vertellen ze deze mop : Weet je wat je krijgt als je 3x voor je examen zakt ? :+ :+








Een gele kentekenplaat }) _O-
 
Gelukkig heb ik nog mijn rijbewijs gehaald in de tijd dat de mensen nog volledig bij zinnen waren. 8-)

Wat een gezwam zeg dat als je 3/4 rond gaat en je al rijdend op de rotonde je knipperlicht naar links hebt aan staan dat dat dan verwarrend zou zijn. |(
En dat dan alleen maar omdat sommigen dat anders geleerd hebben en blijkbaar niet in staat zijn om zelfstandig na te denken en welke vorm van verkeersinzicht dan ook missen.

Maar ja dat wist ik al als ik zie hoe de tegenwoordige (koekblik)bestuurder zich door het verkeer begeeft. :X
Ik ben al blij als die knipperlichten gebruikt worden. :Y
Soms rem ik de motor dood en slaan ze ineens af. _O-

Koekblikkers, ze zouden verboden moeten worden. :+
 
Maar, op een rotonde bestaat toch altijd onduidelijkheid? Daarom knippert hij nu juist :Y

Echt lachen? Buitenlanders die al geen normale rotondes gewend zijn een turborotonde opsturen. _O- Met een beetje mazzel knallen ze over de scheidingsbandjes heen zonder de auto stuk te maken.
Wie dat niet geleerd heeft begrijt er dus gene ene reet van.

Ach, moet je Nederlanders eens zien als een rotonde plotseling 2 rijbanen heeft..
 
Dat je bent gestopt en omgekeerd :N

Zulke aso's willen alleen dus hun frustratie op je uiten door te schelden :r

Grote kans dat zo'n aso ook nog met je op de vuist wil, omdat je hem direct voor z'n ego trapte :t

In jouw geval diende een stadsbus zich aan, om als buffer dienst te doen :Y

En daarom koop je dit soort handschoenen: Icon TiMax Short Gloves - RevZilla

Dan bedenkt ie zich wel eens als hij het titanium ziet glimmen op je vingers..

En je ziet er gewoon stoer uit, Sauron handschoenen!
 
Ok... koekblik.. maar toch...

Ga met Pasen naar Polen vertelden vrouwlief..
Niet zo heet als in de zomer, niet zo koud als in de winter..

Dus nog even zomerbandjes op de auto gelegd..
Sneeuwspul uit de auto gehaald ( kettingen... sleeplijn )

Word je zo wakker...

[afbeelding]

half uurtje later..

Moest ik schoonpa gaan redden met een trekker aangezien hij
de ( nog met winteruitrusting ) opel had vastgereden in een sneeuwduin..

[afbeelding]


Ben me nu nog een list het bedenken hoe de fuck maandag weer
op tijd aan het werk te kunnen...

FML :)


Winterkleding.. hadden we ook niet nodig...
Ah joh, lekker lenteweer daar joh...

FML !


Het sneeuwt nog steeds, zijn daarstraks met trekkers uitgereden
om 50 vastzittende auto's te -redden- een paar kilometer verderop.
( sneeuwploegen van de gemeente zijn allemaal al in opslag voor de zomer ... )
Hmm wat deed april ook al weer :+ :+


En voor maandag Nou ja in het ergste geval zit je nog vast :+
 

Los van de regel: We gaan het niet met elkaar eens worden :) Ik blijf gewoon m'n knipper gebruiken op de rotonde zoals ik altijd al heb gedaan. Zowel in blik als op de motor.
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland vertellen ze deze mop : Weet je wat je krijgt als je 3x voor je examen zakt ? :+ :+








Een gele kentekenplaat }) _O-

Dat kan wezen, maar even zo goed
Cijfers van 2014: verkeersdoden per miljoen inwoners: D 41, Nl 31.
Dus misschien rijden ze beter, maar ze gaan er wel vaker aan dood. -O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan