Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat er in Nl de helft minder files staan als men minder dicht op elkaar rijdt, minder harmonica's en minder aanrijdingen.
en
Je hebt gelijk tijger als het zelfrijdende auto’s zijn. Nu echter krijg je botsingen door onoplettenden en harmonica’s door hetzelfde en door baanwisselaars. Met meer afstand blijft de snelheid gelijkmatiger en de doorstoom uiteindelijk beter.
Mee eens: voldoende afstand bewaren t.o.v. voorliggers komt de doorstroming ten goede, en een boel (zo niet alle) onbenullige verkeersongevallen gebeuren dan niet.

Zojuist de vragenlijst van firma Achmea ingevuld, naar aanleiding van mijn getuigenis van een kopstaartbotsing op 4 december (klik), en het geinige is dat zo'n vragenlijstje je dwingt om zo'n voorval weer even terug te filmen. Terwijl ik het invulde realiseerde ik me ineens dat ik letterlijk tot aan het moment van de aanrijding heb zitten aftellen, maar dat heb ik maar niet ingevuld... _O-

Oja, qua auto= danwel filefrustratie: deze week voor het eerst sinds maanden weer eens met de auto onderweg. En dat is toch ook wel heerlijk hoor, die verwarmde lederen zetels, lekker muziekje op de achtergrond, en floep: daar doen de automatische ruitenwissers weer eens een slag. En als je in de Randstad gewoon rechts rijdt, dan rij je zelfs filefilterende motorrijders heel ontspannen voorbij... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er in Nl de helft minder files staan als men minder dicht op elkaar rijdt, minder harmonica's en minder aanrijdingen.

:^

Mijn plan om de files te verminderen zou heel simpel zijn: Alle bedrijven met even huisnummer beginnen half uur eerder, alle bedrijven met oneven huisnummer beginnen een half uur later.

Dat uur tijdsverschil zou volgens mij voldoende moeten zijn om de files met 67,394 % ( ongeveer ) te doen afnemen.
 
:^

Mijn plan om de files te verminderen zou heel simpel zijn: Alle bedrijven met even huisnummer beginnen half uur eerder, alle bedrijven met oneven huisnummer beginnen een half uur later.

Dat uur tijdsverschil zou volgens mij voldoende moeten zijn om de files met 67,394 % ( ongeveer ) te doen afnemen.

Mijn werktijden zijn vrij flexibel. Hoe kan ik dan een half uur eerder beginnen? :+
 
'T kan ook andersom. Ik tokkelde gisteren redelijk relaxt naar huis over de A58. Het was druk, maar 't reed op zich redelijk door met een gangetje van 110+. Komt er een half zwakke op z'n Ducati 900 ss met 120 "filteren" tussen de twee rijen auto's door. Ik snap dat je met je motor door wilt kachelen, maar op deze manier is 't vragen om een korte levensverwachting.
 
:^

Mijn plan om de files te verminderen zou heel simpel zijn: Alle bedrijven met even huisnummer beginnen half uur eerder, alle bedrijven met oneven huisnummer beginnen een half uur later.

Dat uur tijdsverschil zou volgens mij voldoende moeten zijn om de files met 67,394 % ( ongeveer ) te doen afnemen.
In België wordt dat systeem op sommige plaatsen al jaren toegepast. Samen met nog een aantal andere maatregelen is men er in geslaagd om de ochtend en avondfiles tussen Leuven en Brussel meer dan te halveren. Dat stuk stond vroeger bekend als het zwaarste file stuk, nu haalt het de top 10 zelfs niet meer. Wel merk je om 5u 's ovhtends al veer verkeer op dat stuk, maar dat rijdt vlot.

Waarom ze die toepassing(en) niet overnemen over heel België is me een raadsel ...
... of nee toch niet, want het zou anders België niet zijn :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is, ook in België trouwens, onderzocht dat als zoveel procent van de weggebruikers motor zou rijden, de files min of meer opgelost zouden zijn. Het percentage was niet heel hoog. Volgens mij 10%

Vraag me trouwens wel af waarom we het over file's hebben terwijl wij daar als motorrijders nou juist geen last van hebben.

Oh ja, reedt laatst ook weer door de file, kwam een busje voorbij waarvan de tankklep nog open stond.
Ik toeteren en het melden bij de chauffeur. Een jonge gast met een capuchon over zn hoofd. Ik wijs en roep: Klepje!, hij zegt: ja dat weet ik mevrouw, bedankt...

Voelde me in eens heel oud :')
 
Och er zijn al zoveel dingen bedacht om de filedruk te verminderen, zoals op deze site...

Dit lijkt mij wel een efficiente:

Elke auto is voorzien van een kentekenplaat met een numerieke code. Splitst automobilisten in twee groepen: bijvoorbeeld even en oneven kentekens. Laat deze groepen in de spits op wisselende tijden toe op snelwegen. Maatregel gaat uit van collectieve deelname om het maximale effect te bereiken. Deze maatregel lijkt op vakantiespreiding waarmee impliciet een deel van de weggebruikers de snelweg mijdt.
 
Dus een volgende voertuig koop je dan met een kenteken waarop het jou het beste uitkomt om de weg op te mogen? Pfff, alsjeblieft zeg.

Dat van MBM met huisnummers vind ik ook een mooie. Dan ga ik solliciteren bij een bedrijf met een oneven huisnummer want een ochtendmens ga ik echt nooit worden. :P
 
Elke auto is voorzien van een kentekenplaat met een numerieke code. Splitst automobilisten in twee groepen: bijvoorbeeld even en oneven kentekens. Laat deze groepen in de spits op wisselende tijden toe op snelwegen. Maatregel gaat uit van collectieve deelname om het maximale effect te bereiken. Deze maatregel lijkt op vakantiespreiding waarmee impliciet een deel van de weggebruikers de snelweg mijdt.

Wat als je nou een kentekenplaat hebt met een even en een oneven nummer ?

mag je dan zelf bepalen wanneer je rijdt of ben je dan op beide momenten verbannen van de snelwegen ? })
 
Dus een volgende voertuig koop je dan met een kenteken waarop het jou het beste uitkomt om de weg op te mogen? Pfff, alsjeblieft zeg.

Dat van MBM met huisnummers vind ik ook een mooie. Dan ga ik solliciteren bij een bedrijf met een oneven huisnummer want een ochtendmens ga ik echt nooit worden. :P

In China is er zo'n regel dat je auto dus alleen met even of oneven mag rijden...
In China koop je naast je voertuig ook je nummerplaat en het is was dus mogelijk om beiden te bezitten.


Wat als je nou een kentekenplaat hebt met een even en een oneven nummer ?

mag je dan zelf bepalen wanneer je rijdt of ben je dan op beide momenten verbannen van de snelwegen ? })

In Nederland zit het nummerplaat gekoppeld aan het voertuig (helaas)
Hier is het dus mogelijk om je als een flinke aso mensen het leven zuur te maken en diezelfde dag je auto te verkopen en de nieuwe eigenaar "op te zadelen" met eventuele repercussies....

Het systeem van je nummerplaat is persoonlijk is veel beter i.m.o. (zoals ik geloof in Belgie gehanteerd word)
 
Laatst bewerkt:
Dan spuit ik 'm over in kameleonkleur :+
full
 
In Nederland zit het nummerplaat gekoppeld aan het voertuig (helaas)
Hier is het dus mogelijk om je als een flinke aso mensen het leven zuur te maken en diezelfde dag je auto te verkopen en de nieuwe eigenaar "op te zadelen" met eventuele repercussies....

Het systeem van je nummerplaat is persoonlijk is veel beter i.m.o. (zoals ik geloof in Belgie gehanteerd word)

Ho, ho... Je krijgt een vrijwaringsbewijs op het moment dat je de auto of motor overschrijft. Daar staat niet alleen de datum van overschrijving op, maar ook het tijdstip. Alle overtredingen die voor dat tijdstip zijn begaan vallen onder de verantwoordelijkheid van de toenmalige eigenaar en alles erna onder die van de huidige eigenaar. Wellicht dat je een keer een foutieve boete toegestuurd krijgt, maar dan lijkt me het bezwaar zo gemaakt.

Het voordeel van dit systeem is dat het gemakkelijker is om voertuigdata overzichtelijk te hebben. Zo kan iemand die er een beetje in getraind is bijvoorbeeld zien of een bepaald kenteken wel logisch is bij een auto (te oud of te nieuw) en kan ook snel gecheckt worden of het dan bv een import betreft of dat de auto als gestolen geregistreerd staat.
 
Een klein sportautootje of een stoere jeep uit de tijd dat ze nog geen stuurbekrachtiging hadden is wel leuk rijden hoor. *D Probleem zit hem in de moderne ‘economy’ auto’s.
Ik heb al zoveel auto's gereden, binnen 1 a 2 weken is het voor mij gewoon een auto. En in de file of bijna file maakt het al helemaal geen bal uit. Passeerde laatst een Corvette in de file. Stond lekker te brullen. Dan heb ik echt de neiging om even op het raam te tikken om te vragen of ie hard kan :P

Zelfde heb ik met motoren trouwens hoor, daarom verzorg ik die dingen ook amper of niet. Maar daarmee hoef ik in elk geval niet stil te staan, geen parkeerplek te zoeken etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Maar ON topic: ga door de file, file begint op te lossen, dus tijd om terug te voegen. Naast mij een busje, die begint gas te geven. Maar ja, het is nu eenmaal fijner om vooruit te kijken bij het terugvoegen dat achteruit, dus even poepie gas en ruim voor die bus terug. Hoor ik ineens zo'n zielig toetertje... busmannetje was het er blijkbaar niet mee eens :?
 
Passeerde laatst een Corvette in de file. Stond lekker te brullen. Dan heb ik echt de neiging om even op het raam te tikken om te vragen of ie hard kan :P
_O-

Ik moet me ook altijd erg inhouden als ik weer eens een Porsche of ander 'snel spul' voorbij rol in de file. })
 
Maar ON topic: ga door de file, file begint op te lossen, dus tijd om terug te voegen. Naast mij een busje, die begint gas te geven. Maar ja, het is nu eenmaal fijner om vooruit te kijken bij het terugvoegen dat achteruit, dus even poepie gas en ruim voor die bus terug. Hoor ik ineens zo'n zielig toetertje... busmannetje was het er blijkbaar niet mee eens :?
Ben je zeker dat hij jou toeterde?
 
In Nederland zit het nummerplaat gekoppeld aan het voertuig (helaas)
Hier is het dus mogelijk om je als een flinke aso mensen het leven zuur te maken en diezelfde dag je auto te verkopen en de nieuwe eigenaar "op te zadelen" met eventuele repercussies....
Zoals?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan