Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag me trouwens wel af waarom we het over file's hebben terwijl wij daar als motorrijders nou juist geen last van hebben.
Geen last van files als motorrijder? Nou, misschien vind je het leuk om tussendoor te rijden. Ik niet. Zelfs op de motor probeer ik altijd files te vermijden. Liever een ontspannen maar wat langere N-roete, dan een eivolle A-weg. Als motorrijder probeer ik A-wegen überhaupt te vermijden.
 
Geen last van files als motorrijder? Nou, misschien vind je het leuk om tussendoor te rijden. Ik niet. Zelfs op de motor probeer ik altijd files te vermijden. Liever een ontspannen maar wat langere N-roete, dan een eivolle A-weg. Als motorrijder probeer ik A-wegen überhaupt te vermijden.
Wel mee eens. Filefilteren geeft een zeker triomfantelijk gevoel, maar echt leuk vind ik het niet. Ik wil ruimte om me heen hebben.
 
Geen last van files als motorrijder? Nou, misschien vind je het leuk om tussendoor te rijden. Ik niet. Zelfs op de motor probeer ik altijd files te vermijden. Liever een ontspannen maar wat langere N-roete, dan een eivolle A-weg. Als motorrijder probeer ik A-wegen überhaupt te vermijden.

Ik begrijp wat je bedoelt en ik ben het met je eens.

Alleen is bijv. woonwerk voor mij onmogelijk via een N-weg omdat die er niet zijn.
Het is de ruit van Rotterdam of door de stad.
Op de motor is file rijden dan prettiger en veiliger dan wanneer het wel rijdt.
 
Zeker. Filefilteren is niet echt leuk maar het scheelt wel veel tijd. Liefst rijd ik op een zo leeg mogelijke (snel)weg lekker door... maarja, ga die in de Randstad maar eens zoeken in de spits. :P
 
Wel mee eens. Filefilteren geeft een zeker triomfantelijk gevoel, maar echt leuk vind ik het niet. Ik wil ruimte om me heen hebben.
Over triomfantelijk gevoel gesproken:

full

Ik heb dat elke dag vanuit mijn werk, als er nog een rij auto's achterblijft aan de kant, en ik met m'n fietsje nog net op het pontje pas :W
 
Dat herken ik wel, ik reed ook steeds het pontje op bij Hekelingen-> Nieuw Beyerlandt en vv en liefst zo dat je aan komt rijden en dan hup er op en dan kan je langs de auto's naar voren rijden. Als er geen slome fietser voor je staat, kan je er ook meteen weer af aan de overkant en dat alles voor 40% van de prijs van een vierwieler :)
 
Ho, ho... Je krijgt een vrijwaringsbewijs op het moment dat je de auto of motor overschrijft. Daar staat niet alleen de datum van overschrijving op, maar ook het tijdstip. Alle overtredingen die voor dat tijdstip zijn begaan vallen onder de verantwoordelijkheid van de toenmalige eigenaar en alles erna onder die van de huidige eigenaar. Wellicht dat je een keer een foutieve boete toegestuurd krijgt, maar dan lijkt me het bezwaar zo gemaakt.

Het voordeel van dit systeem is dat het gemakkelijker is om voertuigdata overzichtelijk te hebben. Zo kan iemand die er een beetje in getraind is bijvoorbeeld zien of een bepaald kenteken wel logisch is bij een auto (te oud of te nieuw) en kan ook snel gecheckt worden of het dan bv een import betreft of dat de auto als gestolen geregistreerd staat.

O maar dat is niet de shit waar ik het over heb....
Maar over mensen die eventjes "gelijk" willen komen en een ruitje intikken van 'aso'.... maar tja die auto was al doorverkocht.
Of mensen die motorrijder even van de weg willen duwen want de vorige eigenaar was een hufter
 
Er is, ook in België trouwens, onderzocht dat als zoveel procent van de weggebruikers motor zou rijden, de files min of meer opgelost zouden zijn. Het percentage was niet heel hoog. Volgens mij 10%
Je bent bijna juist;
Het onderzoek wees uit dat als 10% van de filerijdende koekblikkers overstapt op een motor, het fileleed met 40% afneemt ;)

[modus-egoistic]
Maar wij, reeds motorrijdende Belgen, hebben dat liever niet, laat ze maar in hun koekblik zitten aanschuiven in de file, zo hebben we meer zekerheid ons belastingvoordeel te behouden ...
[/modus-egoistic] :+ :$
 
O maar dat is niet de shit waar ik het over heb....
Maar over mensen die eventjes "gelijk" willen komen en een ruitje intikken van 'aso'.... maar tja die auto was al doorverkocht.
Of mensen die motorrijder even van de weg willen duwen want de vorige eigenaar was een hufter

Heb je dit ooit meegemaakt? Sowieso vind ik het triest als mensen menen op die manier een rekening te moeten vereffenen, maar ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat dit écht een probleem is. Plus, half Nederland kan al niet eens z'n eigen kenteken onthouden, laat staan dat van een ander.
 
Heb je dit ooit meegemaakt? Sowieso vind ik het triest als mensen menen op die manier een rekening te moeten vereffenen, maar ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat dit écht een probleem is. Plus, half Nederland kan al niet eens z'n eigen kenteken onthouden, laat staan dat van een ander.

_O-
 
Heb ik ook regelmatig. Sta ik bij de parkeermeter, en dan weer terug moeten lopen om mijn kenteken te bekijken..... |(

Gelukkig hebben ze daar ook een app voor tegenwoordig. Een keer aanmelden, parkeermeternummer invullen en starten die handel.. Kenteken staat in de app, dus hoef je daar ook niet meer over na te denken. :+



ps. Dat is dan wel met als je met de auto bent :+
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig hebben ze daar ook een app voor tegenwoordig. Een keer aanmelden, parkeermeternummer invullen en starten die handel.. Kenteken staat in de app, dus hoef je daar ook niet meer over na te denken. :+



ps. Dat is dan wel met als je met de auto bent :+
Gaat niet werken.....
Ik heb namelijk geem smartphone, en die wil ik ook niet. Ik heb een schurfthekel aan die dingen (en ook zeer regelmatig aan hun gebruikers).
 
Heb ik ook regelmatig. Sta ik bij de parkeermeter, en dan weer terug moeten lopen om mijn kenteken te bekijken..... |(

Als het goed is heb jij ook een kaartje waar die op staat^^ En als jij toch in je portemonnee moet zijn om te kunnen betalen is het niet veel lastiger om ook op je kentekenbewijs te spieken toch? :-P
 
Neem dan een gsm waar je ook daadwerkelijk, alleen maar mee kan bellen, en gebeld kan worden, die zijn er ook nog, voor enkele euro’s, met een prepaid simkaart. Al was het maar voor je eigen veiligheid, om (onderweg) om hulp te kunnen vragen.
 
Heb je dit ooit meegemaakt? Sowieso vind ik het triest als mensen menen op die manier een rekening te moeten vereffenen, maar ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat dit écht een probleem is. Plus, half Nederland kan al niet eens z'n eigen kenteken onthouden, laat staan dat van een ander.
Nou, ik heb zo een papiertje in de auto liggen waar kentekens op staan omdat ik de bestuurder van dat voertuig nog even op hun gedrag wil aanspreken als ik ze de volgende keer tegenkom.
De eerste is een auto die mij bijna van de sokken reed in mijn eigen straat, de tweede van een misnoegde motorrijder die het nodig vond om spiegeltje tik te doen omdat hij vond dat hij te weinig ruimte kreeg in de file, en daarna ook nog eens zijn middelvinger opstak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan