Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Op Hoog-Soeren doe ik ook nog wel eens een terrasje!
Vroeger stopte ik ook bij Radio Kootwijk waar ook een terras was, of op vliegveld Terlet, of Hoenderloo. Posbanken rij ik altijd door omdat het mutje vol is….net als Vierhouten.

Ohja, de bij Mc sowieso niet…vieze zooi….

Edit: nu hou ik erover op en ga andere dingen doen… :W
 
Vrijdag eventjes de motorscooter voor onderhoud naar de werkplaats gebracht. Lekker stukje tuffen en kwam onderweg 7 man sterk politie tegen op een scholierenroute om scootertjes te pakken met de rollenbank. Kreeg een stopteken en bij het stoppen keken ze even naar het motorkenteken en kwamen tot de conclusie dat ik geen scootertje ben maar mocht na een praatje gewoon verder. Had gezegd dat ik best de 125cc op de rollenbank wil zetten maar dan vliegen de lagers je om de oren denk ik!
 
Of ik heb vandaag met mijn ogen dicht gereden, of totaal niets bijzonders mee gemaakt..
Zelfs geen telefoner-O-
 
Eerder geen zin in file, stoplicht, weer file en nog veel meer stoplichten.
Ja, dat is wel irritant. :Y Je staat meer vast dan dat je rijdt. Tijdens woon--werkverkeer. Ik moet dan ook door de stad. Overal stoplichten.
Bij de Maastunnel onnodig wachten omdat er aan dosering wordt gedaan (snap ik dan nog wel alleen ik ga helemaal niet de tunnel in, buig ervoor af, toch moet ook ik wachten op daadwerkelijk niemand!).
 
Ik heb me vanochtend weer zitten verbazen hoeveel mensen in Rotterdam in de spits gewoon doodleuk door rood rijden, niet per ongeluk maar met beleid.
"Rood licht? Niet voor mij. Ik heb haast." 8)7
Komend van de A16 (vanuit het Noorden), afslag Capelle.
Op de rotonde (onder/bij de Brienernoord brug.
Daar moet je eens kijken hoeveel josti's er nog vol door rood stuiven..
Kom je al filterend door het groen heen, zie je zo'n mafklappert VOL door rood gaan, en dan kijken ze je aan met een blik van
"hoezo, rood is ook maar een kleur''

Daar moeten ze is palen neerzetten voor rood licht.
Dat zal de schatkist van 010 aardig spekken...

Slalommend tussen de andere auto's, in eerste instantie op een andere voorsoorterstrook waar het licht op groen staat helemaal naar voren rijden en dan op het laatste moment voorpiepen naar de rijstrook waar het licht op rood staat en doorrijden.
Dat zet me weer op scherp, goed uitkijken want ze rijden je zo van je sokken. :Y
🙄
Ach ja, als 010er verbaasd mij dat niet eens meer, zal wel een gewoonte zijn.
 
Rotterdam in de spits….. _O-

Nog nooit mee gemaakt, en dat blijft ook zo…..:)

Try before you die. 8-)


:+

Je weet niet wat je mist!

Iedere dag in de file..
Zelfs om 06.00 is het al druk op mijn w/w route.
Uiteindelijk heb je het niet eens meer door dat je tussen de file door hobbelt.
Je krijgt af en toe alleen zo'n lamme klauw van het bedanken (geheel positief bedoeld uiteraard, aan de blikkers die alle ruimte
aan je geven))
 
Iedere dag in de file..
Zelfs om 06.00 is het al druk op mijn w/w route.
Uiteindelijk heb je het niet eens meer door dat je tussen de file door hobbelt.
Je krijgt af en toe alleen zo'n lamme klauw van het bedanken (geheel positief bedoeld uiteraard, aan de blikkers die alle ruimte
aan je geven))
Geen last van, 06:00 dan draai ik mij om… _O-
 
Komende van de A29 of A16 vanuit Antwerpen en dan via A15 naar de Botlek valt het nog mee qua files in de spits.
Heb altijd veel meer problemen rond Antwerpen dan Rotterdam.

Maar kan me inbeelden dat als je in de stad zelf moet zijn, of via Beneluxtunnel of Brienenoordbrug, dat het andere koek is.
 
Vandaag een prachtweertje om te rijden zeg! *O*

Je krijgt af en toe alleen zo'n lamme klauw van het bedanken (geheel positief bedoeld uiteraard, aan de blikkers die alle ruimte aan je geven))

Vanochtend ook hier een klein stukje file. Dan rijd je tussen zo'n file door, en dan heb je soms van die mensen die een beetje opschikken zodat je ertussendoor kunt. Heel fijn, die kunnen op zich wel een bedank-handje rekenen voor de attentie.

Maar dilemma 1: ik bedank eigenlijk het liefst de mensen die bij voorbaat al voldoende "ruimtekussen" hanteren, oftewel bijna iedereen. Maar dat doe je niet, daar rijd je gewoon langs. Dus waarom bedanken motorrijders juist de mensen die eerst wel in de weg stonden maar dan netjes aan de kant gaan? (Inclusief ikzelf... Geen idee waarom ik dat doe.)

En dilemma 2: je hebt er ook van die lui tussen die met een enorme ruk aan het stuur bijna in de berm of half op de vluchtstrook gaan rijden om je ruimte te geven. Natuurlijk ook allemaal goedbedoeld, maar soms wordt het op het gevaarlijke af slingeren. Bedank je die mensen nou ook? Op een of andere manier zou ik die mensen duidelijk willen maken: "rustig maar, ik kom er anders ook wel langs hoor"
 
Maar dilemma 1: ik bedank eigenlijk het liefst de mensen die bij voorbaat al voldoende "ruimtekussen" hanteren, oftewel bijna iedereen. Maar dat doe je niet, daar rijd je gewoon langs. Dus waarom bedanken motorrijders juist de mensen die eerst wel in de weg stonden maar dan netjes aan de kant gaan? (Inclusief ikzelf... Geen idee waarom ik dat doe.)

En dilemma 2: je hebt er ook van die lui tussen die met een enorme ruk aan het stuur bijna in de berm of half op de vluchtstrook gaan rijden om je ruimte te geven. Natuurlijk ook allemaal goedbedoeld, maar soms wordt het op het gevaarlijke af slingeren. Bedank je die mensen nou ook? Op een of andere manier zou ik die mensen duidelijk willen maken: "rustig maar, ik kom er anders ook wel langs hoor"
Ik dacht dat ik altijd dingen overanalyseerde maar dit is echt next level.
:+ :}
 
Vandaag een prachtweertje om te rijden zeg! *O*



Vanochtend ook hier een klein stukje file. Dan rijd je tussen zo'n file door, en dan heb je soms van die mensen die een beetje opschikken zodat je ertussendoor kunt. Heel fijn, die kunnen op zich wel een bedank-handje rekenen voor de attentie.

Maar dilemma 1: ik bedank eigenlijk het liefst de mensen die bij voorbaat al voldoende "ruimtekussen" hanteren, oftewel bijna iedereen. Maar dat doe je niet, daar rijd je gewoon langs. Dus waarom bedanken motorrijders juist de mensen die eerst wel in de weg stonden maar dan netjes aan de kant gaan? (Inclusief ikzelf... Geen idee waarom ik dat doe.)

En dilemma 2: je hebt er ook van die lui tussen die met een enorme ruk aan het stuur bijna in de berm of half op de vluchtstrook gaan rijden om je ruimte te geven. Natuurlijk ook allemaal goedbedoeld, maar soms wordt het op het gevaarlijke af slingeren. Bedank je die mensen nou ook? Op een of andere manier zou ik die mensen duidelijk willen maken: "rustig maar, ik kom er anders ook wel langs hoor"
Zo'n rugzak dragen en knopjes op je stuur maken om per geval een passende tekst te laten zien...
Scherm­afbeelding 2024-03-18 om 15.12.18.png

68.85€ |Led Screen Display Rugzak Draadloze Zakenreis Laptop Schooltas Vrouwen Mannen Buiten Wandelen Billboard Wifi Tassen| | - AliExpress
 
Komende van de A29 of A16 vanuit Antwerpen en dan via A15 naar de Botlek valt het nog mee qua files in de spits.
Heb altijd veel meer problemen rond Antwerpen dan Rotterdam.

Maar kan me inbeelden dat als je in de stad zelf moet zijn, of via Beneluxtunnel of Brienenoordbrug, dat het andere koek is.
Ik moet regelmatig vanuit Den Haag richting Breda en eind van de dag weer terug. Dan merk ik wel dat de files net de andere kant op staan. Op de ring Rotterdam wel een beetje vertraging op, maar in tegengestelde richting staat het helemaal vast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan