Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik moet regelmatig vanuit Den Haag richting Breda en eind van de dag weer terug. Dan merk ik wel dat de files net de andere kant op staan. Op de ring Rotterdam wel een beetje vertraging op, maar in tegengestelde richting staat het helemaal vast.

Ja inderdaad, moeten al die mensen van Brabant en Zeeland naar 's Gravenhage ofzo? Altijd file richting noorden in de ochtend.
 
Ik heb me vanochtend weer zitten verbazen hoeveel mensen in Rotterdam in de spits gewoon doodleuk door rood rijden, niet per ongeluk maar met beleid.
"Rood licht? Niet voor mij. Ik heb haast." 8)7
Slalommend tussen de andere auto's, in eerste instantie op een andere voorsoorterstrook waar het licht op groen staat helemaal naar voren rijden en dan op het laatste moment voorpiepen naar de rijstrook waar het licht op rood staat en doorrijden.
Dat zet me weer op scherp, goed uitkijken want ze rijden je zo van je sokken. :Y
Daarom ben ik vanmorgen pas na de spits langs Rotjeknor gezoefd. Geen enkel oponthoud gehad, wat ik van vrijdagmiddag niet kan zeggen. Was toen een beetje lastig om Hoek te bereiken.
 
Vandaag een prachtweertje om te rijden zeg! *O*



Vanochtend ook hier een klein stukje file. Dan rijd je tussen zo'n file door, en dan heb je soms van die mensen die een beetje opschikken zodat je ertussendoor kunt. Heel fijn, die kunnen op zich wel een bedank-handje rekenen voor de attentie.

Maar dilemma 1: ik bedank eigenlijk het liefst de mensen die bij voorbaat al voldoende "ruimtekussen" hanteren, oftewel bijna iedereen. Maar dat doe je niet, daar rijd je gewoon langs. Dus waarom bedanken motorrijders juist de mensen die eerst wel in de weg stonden maar dan netjes aan de kant gaan? (Inclusief ikzelf... Geen idee waarom ik dat doe.)

En dilemma 2: je hebt er ook van die lui tussen die met een enorme ruk aan het stuur bijna in de berm of half op de vluchtstrook gaan rijden om je ruimte te geven. Natuurlijk ook allemaal goedbedoeld, maar soms wordt het op het gevaarlijke af slingeren. Bedank je die mensen nou ook? Op een of andere manier zou ik die mensen duidelijk willen maken: "rustig maar, ik kom er anders ook wel langs hoor"
Ik bedank iedereen die ruimte maakt of bij voorbaatal ruimte houdt, hoor *O* . Zeker rond deze tijd, als de automobilisten weer een beetje wennen aan de motoren in de file. Maar je hebt wel een punt met de stelling dat mensen die automatisch al ruimte houden ook een bedankje verdienen. Toch geeft het mij wel een veiliger gevoel als ik iemand bewust ruimte zie maken. Dan weer ik zeker dat die persoon mij heeft gezien.
 
Vanmiddag in Zutphen net na de Oude IJsselbrug een flinke klap naast mij. Was een kleine vrachtwagen in volle vaart tegen de borden aangereden die aangeven dat het voertuig echt niet hoger mag zijn dan 3.10 meter.

Wat kijken mensen toch slecht; je komt zeker al twee keer eerder een bord tegen met dezelfde waarschuwing. De bestuurder stapt uit, kijkt schouderophalend om zich heen en wil vervolgens vrolijk verder rijden. Pas toen meerdere mensen seinen en toeterden kwam het besef dat dat misschien niet zo'n strak plan was....
 
Shit, zeg! Sterkte. Heb je ernstige schade?
De valbeugels hebben de klap opgevangen en zijn nu asynchroon. De ene kant staat dichter bij de motor dan de andere. Het schakelpookje is verbogen en wat krassen op de stalen beugels rondom de handkappen. Had Triumph Tiger woensdag opgehaald, en binnen een week op zijn kant. Gelukkig deed de bescherming zijn werk. Grootste pijn is de deuk in mijn ego....
 
Terug
Bovenaan Onderaan