Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
k doe de uitwijk aan de rechterkant.
En als laatste kom ik recht achter de pliesie aanrijden :+
Echt super grappig, had nog niet zoveel les gehad ton. Heb er overigens een geel hesje met blik op de weg logo van gehad. Zaten steeds met de instructeur te geinen, bonuspunten als je de agent of zn motor aanrijd. Dat kwam ik dus aan t einde doen :+ Alleen instructeur schreeuwde dat t toch niet mocht in m oor, flauwerd...
Hartstikke leuk toch :Y
Hier is een linkje naar You-Tube, kun je het full-screen bekijken *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig, dat gestuntel te zien. Paar maanden terug reed ik ook zo. :P Ben toch blij dat ik nu met papiertje en ervaring en bijna zonder gestuntel kan rijden. :+

Mijn instructeur heeft met mijn telefoon dit filmpje gemaakt destijds.
Op een Yamaha XJ6N uit 2010 ja. :P
 
Wel grappig, dat gestuntel te zien. Paar maanden terug reed ik ook zo. :P Ben toch blij dat ik nu met papiertje en ervaring en bijna zonder gestuntel kan rijden. :+Mijn instructeur heeft met mijn telefoon dit filmpje gemaakt destijds.
Op een Yamaha XJ6N uit 2010 ja. :P
Leuke lesmotor hoor :Y
 
Toen ik er met de eerste les voor het eerst op ging zitten stond er 32km op de teller. :o
Met de tweede les een week later stond die op ±1000km en was ik de eerste die 'm op de grond legde. :$
 
Kan het zijn dat ik je vandaag zag rijden vanuit richting Noorden, een auto inhalend? Ik uit richting Alphen.

Zo ja, dan is je koplamp inderdaad redelijk verblindend en hinderlijk. Viel mij vorige week ook al op. Is niet zozeer dat ie te hoog staat, maar is inderdaad gewoon teveel strooilicht. Geen mooie bundel. Je valt er wel mee op, maar denk op een verkeerde manier. Reflector van de Diversion, en mogelijk het glas ook is er denk ik gewoon niet geschikt voor.

Ik heb zelf gewoon een goede kwaliteit Philips lamp en een volgens mij goed afgestelde koplamp voldoende licht. Het zal nooit de verlichting worden van een moderne auto, maar is niet anders.


Ja dat was ik... ik heb nu mij lamp helemaal naar beneden gedraaid en ik laat het maar zo, sorry...als ik je weer tegenkom ;(

De licht opbrengst en voorrang bij rotondes bevalt me beter dan de enkeling die seint. Het is niet anders, na die kloothommel heb ik hem al veel lager gedraaid.

Kan het mss zijn dat de bixenon zo'n metalen kap over de lamp heen heeft? Volgens mij heeft een "enkele" xenon dit niet, of heeft ie het ook?
 
Ja dat was ik... ik heb nu mij lamp helemaal naar beneden gedraaid en ik laat het maar zo, sorry...als ik je weer tegenkom ;(

De licht opbrengst en voorrang bij rotondes bevalt me beter dan de enkeling die seint. Het is niet anders, na die kloothommel heb ik hem al veel lager gedraaid.

Kan het mss zijn dat de bixenon zo'n metalen kap over de lamp heen heeft? Volgens mij heeft een "enkele" xenon dit niet, of heeft ie het ook?

Zoekfunctie: "bermbundel afplakken"
Been there, done that 8-)
 
Leuke lesmotor Oxi!
Wel lullig dat je de 1e bent die m neerlegde.. Maarja, iemand moet de 1e zijn toch :+
Vind t wel grappig om t filmpje terug te zien, heb ik nog wat herinneringsmateriaal ;)

Mr. R., misschien toch nog wat aan doen? Meer als in wat gij niet wilt dat u geschiedt... Ik irriteer me altijd helemaal dood aan de verblindende lichten. Misschien zoals Blarp zegt, kijken of het de bermbundel is?
Of kijken of je eventueel een ander glas voor je lamp kunt doen?
 
:^

...en ga bij jezelf (toch) te raden hoe intensief je je achterrem bij normaal remmen gebruikt.
Het kan zomaar in je rijstijl slijten om 'm te veel /zwaar te gebruiken.

Het is wel goedkoper meer met achter remmen toch? Remblokjes goedkoper maar ook de remschijf :P

Enja gewoon wat vaker laten uitrollen dan hard remmem scheelt ook een boel :P
 
Er zit trouwens wat olie op het inverende (chromen?) gedeelte m'n rechtervoorvork.

Ik heb begrepen dat ik hier wel mee kan doorrijden, maar er op moet letten dat het niet teveel gaat lekken en op m'n remschijven komt (uiteraard). Mee eens?

Binnenkort maar even naar de garage (m'n ouders) afreizen om de keerring te vervangen. Leuk; m'n eerste echte motorklus! Iemand hier met ervaring?

Nog even onder de aandacht brengen.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorvorkkeerring van z'n div 600?
 
Het is wel goedkoper meer met achter remmen toch? Remblokjes goedkoper maar ook de remschijf :P

Enja gewoon wat vaker laten uitrollen dan hard remmem scheelt ook een boel :P

Nee, want je zet geen druk op het achterwiel zoals bij het voorwiel tijdens een remactie. Je verbruikt op veel meer remblokken op deze manier. Duurder of goedkoper is een kwestie van rekensommetje.
 
Nog even onder de aandacht brengen.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorvorkkeerring van z'n div 600?


Niet speciaal met een div voorvork.
Wel van de diverse crossmotoren.
Het is niet zo'n lastig karwei.
Voorwiel er uit, spatbord los, poot bij kroonplaten loshalen.(eerst de dop ff losmaken)
Dan enkele poot uit de kroonplaat halen.
De dop er af, veer en olie eruit.
Als je mazzel heb kan je met een stel parkers oude keerring eruit krijgen.
Lukt dat niet dan moet de binnenpoot eruit.
Die zit vast met een schroef aan de onderzijde van de poot.
Het meest lastige is dat de demper aan de binnenzijde meestal meedraaid.
Als je weet welke maat dat is kan je soms een bout lassen op een stuk pijp o.i.d die je als een stuk gereedschap gebruik om de demper tegen te houden.

Binnenpoot controleren op beschadigingen, nieuwe keerring met de oude er voorzichtig weer in tikken.
Binnenpoot weer in buitenpoot monteren (als je ze dus uit elkaar hebt moeten halen)
En dan Poot weer monteren in kroonplaten.
Veer er in, de juiste hoeveelheid olie er in.
Dop er op en alles weer monteren.

Dat was het in een notedop.
ik weet het dat het kort door de bocht is, maar veel dingen zijn al vanzelfsprekend.

Suc6 Ron
 
Nog even onder de aandacht brengen.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorvorkkeerring van z'n div 600?
Ik nog niet, maar het verhaal van Ronk maakt al een hoop duidelijk lijkt me, en hier is een link naar een zelfde soort verhaal, ook NIET bij een Div, dat staat in het grote How-To topic.
 
Jaja, ik ben nu officieel eigenaar van mijn tweede Yamaha, een goudkleurige, wel 25 kleppen, en een prachtig geluid! Type YAS-275 :+
Grapje :P Moet toch wat te doen hebben nu mijn trouwe Diversionnetje in winterslaap is gegaan... ik mis m nu al... :/
 
Jaja, ik ben nu officieel eigenaar van mijn tweede Yamaha, een goudkleurige, wel 25 kleppen, en een prachtig geluid! Type YAS-275 :+
Grapje :P Moet toch wat te doen hebben nu mijn trouwe Diversionnetje in winterslaap is gegaan... ik mis m nu al... :/
MOOI :Y ........... Laat eens wat horen *O* *O*
 
Whahaha, wat een creativiteit _O- Hij is nu bij de reparateur, de kleppen moeten gesteld worden, maar een bandje lijkt me leuk ;)

Met een bandje dan maar.
bandje.jpg


Maar zonder gein, dit vind ik echt een van de mooiste instrumenten die er zijn!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan