Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaja, ik ben nu officieel eigenaar van mijn tweede Yamaha, een goudkleurige, wel 25 kleppen, en een prachtig geluid! Type YAS-275 :+
Grapje :P Moet toch wat te doen hebben nu mijn trouwe Diversionnetje in winterslaap is gegaan... ik mis m nu al... :/
:^

Maandag laatste ritje gedaan :/ Nu voor volgend seizoen maar weer plannen maken, nog iemand die 5 dagen Zwitserland wilt? :)
 
ronk; bedankt voor de uitleg!

Ik ga het binnenkort maar eens in het weekend doen.

Mijn div gaat niet met winterslaap. Vanmorgen nog m'n woon-werkritje (Utrecht-Amsterdam) op de motor gedaan. M'n gamma-handschoenen zijn alleen niet heel geschikt voor deze temperaturen :(
 
hmmmz winterslaap ,das wat voor marmotten...

Nee ik rij zomer en winter door.
Momenteel op mijn Difje 600 van '95.

Na me glijpartij met GPZetje in feb. heb ik deze op de kop getikt .
Moet zeggen rijdt lekker en reeds 15.000 km afgelegd.
Gebruik hem dus voor woon-werk verkeer Kleve vv Nijmegen.

Hoop op een minder strenge winter dan afgelopen keer.

groet Bret
 
hmmmz winterslaap ,das wat voor marmotten...

Nee ik rij zomer en winter door.
Momenteel op mijn Difje 600 van '95.

Na me glijpartij met GPZetje in feb. heb ik deze op de kop getikt .
Moet zeggen rijdt lekker en reeds 15.000 km afgelegd.
Gebruik hem dus voor woon-werk verkeer Kleve vv Nijmegen.

Hoop op een minder strenge winter dan afgelopen keer.

groet Bret
Welkom in het Diversion topic en nog heel veel plezier & kilometers gewenst met het Div-je. 8-) :]
 
dan alvast gefeliciteerd met je as. vaderschap.

Wat is stoer doen... het hele jaar doorrijden.... of in je korte broekkie en gympies een wheely doen....

Voor mij is motorrijden het goedkoopste 2de vervoersmiddel.

De auto is ingepikt door mijn vriendin ;)

Ja soms baal ik van de weersomstandigheden maar geniet intens als ik een file voorbij rij.

Alles heeft zijn voor- en nadelen.
 
De eertse 2 foto's 1.50 - 2.00 meter vanaf de garagedeur.

Dimlicht
imag0055zs.jpg


Grootlicht
imag0056s.jpg


Lichtbeeld (beetje smal gangetje)
imag0057x.jpg


Van voren
imag0059.jpg


Jammergenoeg was de weg weer nat kon dus geen foto maken van het beeld op de weg. En de foto's op de garagedeur vertekend erg, zo'n grote lichtvlek had ik niet...
 
Laatst bewerkt:
Bert gefeli met t vaderschap!

Zie een hoop Divjes in winterslaap..
Ik hoop nog steeds op mooie daagjes. Kou vind ik niet erg, maar gladheid, brrrrr!
Hier heel aso trouwens, hebben met zn 2tjes 2 auto's en 2 motoren voor de deur staan..
Mijn auto is ook super goedkoop dus dat scheelt weer. Station van mn vriend is iets duurder, maar een trailer trekken met een motor gaat zo rot ;)
 
De eertse 2 foto's 1.50 - 2.00 meter vanaf de garagedeur.

Dimlicht
[afbeelding]

Grootlicht
[afbeelding]

Lichtbeeld (beetje smal gangetje)
[afbeelding]

Van voren
[afbeelding]

Jammergenoeg was de weg weer nat kon dus geen foto maken van het beeld op de weg. En de foto's op de garagedeur vertekend erg, zo'n grote lichtvlek had ik niet...
Ik vind het licht in het smalle gangetje tegenvallen en bij die foto van voren schieten de lichtstralen in alle richtingen.

Mijn vraag/tip: Is je reflector in de lamp misschien vuil of beschadigd :?
 
Vraagje
Zag gisterochtend rook uit gaatje uit de uitlaat komen nu w.s goed te zien door koude ochtendlucht, dit was bij beide dempers zo, horen die gaatjes daar ?, bij mijn vorige Div uit 1997 was dat niet.
Ook heb ik heel licht last van sludge, daar had mijn vorige Div echt flink last van en is toen opgelost met een modificatie (dikkere slangetjes ) is dit probleem door Yamaha ooit aangepakt en zoja vanaf welk jaar, mijn huidige Div is uit 2000.
Wie heeft ervaring met Pirellie banden op zijn Div, liggen erbij mij nu op, voorheen altijd met Metzelers gereden, vooral hoe ze het in de winter doen.
 
Vraagje
Zag gisterochtend rook uit gaatje uit de uitlaat komen nu w.s goed te zien door koude ochtendlucht, dit was bij beide dempers zo, horen die gaatjes daar ?, bij mijn vorige Div uit 1997 was dat niet.
Als het bij beide dempers op dezelfde plaats is (aan de onderzijde), dan kunnen dat afwateringsgaatjes zijn.
Ook heb ik heel licht last van sludge, daar had mijn vorige Div echt flink last van en is toen opgelost met een modificatie (dikkere slangetjes ) is dit probleem door Yamaha ooit aangepakt en zoja vanaf welk jaar, mijn huidige Div is uit 2000.
Bij mijn weten is dat nooit door iemand aangepakt en ontstaat dit vooral door het rijden van korte stukken, maar eenvoudig op te lossen door eens per maand een flinke rit te maken van zo'n 100 km.
Wie heeft ervaring met Pirellie banden op zijn Div, liggen erbij mij nu op, voorheen altijd met Metzelers gereden, vooral hoe ze het in de winter doen.
Met de banden heb ik geen ervaring, ik rij ook het liefste met Metzeler. ;) 8-) :]
 
Vraagje
Zag gisterochtend rook uit gaatje uit de uitlaat komen nu w.s goed te zien door koude ochtendlucht, dit was bij beide dempers zo, horen die gaatjes daar ?, bij mijn vorige Div uit 1997 was dat niet.
Ook heb ik heel licht last van sludge, daar had mijn vorige Div echt flink last van en is toen opgelost met een modificatie (dikkere slangetjes ) is dit probleem door Yamaha ooit aangepakt en zoja vanaf welk jaar, mijn huidige Div is uit 2000.

Die gaatjes horen daar te zitten. Ze zitten helemaal vooraan de dempers, vlak bij de collector. Zijn afwateringsgaatjes voor vocht of condens.

Vwb de sludge, het is mij ook al eens opgevallen dat de Div vrij snel last heeft van sludge. Ik rij in principe dagelijks lange ritten, dus ik heb er weinig last van. Gewoon af en toe even goed warm rijden, en dan is het zo weer weg.
 
Laatst bewerkt:
als de temeraturen zakken (dwz beneden de 7 graden) doe ik een stuk karton voor de oliekoeler

word de motor sneller warm ,helpt ook tegen sludge
 
Maandag voor het laatst gereden, toch moet ik zeggen dat de Metzeler Roadtec welke ik op de motor heb liggen ook bij koud wegdek geweldig plakken!
 
Ik vind het licht in het smalle gangetje tegenvallen en bij die foto van voren schieten de lichtstralen in alle richtingen.

Mijn vraag/tip: Is je reflector in de lamp misschien vuil of beschadigd :?

Zou kunnen, ik heb weleens gekeken of deze open kan...maar dit lukte niet zo 1, 2 , 3. Het zou mss wel kunnen maar hij zit dichtgekit en ik heb weleens gelezen dat ie dan in de oven gelegd moet worden, heb eigenlijk weinig zin om dat te doen.

Mss dat meer mensen foto's van hun lamp met xenon kunenn plaatsen???

En die lichtstralen komt denk ik meer door de lens van de camera (telefoon ;) )
 
Zou kunnen, ik heb weleens gekeken of deze open kan...maar dit lukte niet zo 1, 2 , 3. Het zou mss wel kunnen maar hij zit dichtgekit en ik heb weleens gelezen dat ie dan in de oven gelegd moet worden, heb eigenlijk weinig zin om dat te doen.

Mss dat meer mensen foto's van hun lamp met xenon kunenn plaatsen???

En die lichtstralen komt denk ik meer door de lens van de camera (telefoon ;) )

Zoiets?

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/17531646#17531646
 
Ja ik had hem ook gezien, wel apart onderkant afplakken en dan neemt het licht aan de bovenkant af. Ik zal morgen eens een foto maken van het beeld schijnend in een schuur.
 
Gelukkig weet mijn vriendin niet beter dan dat ik motor rijd.
Ze me zou nooit vragen om te stoppen... mijn schoonmoeder daarentegen... :(
:P
Geef d'r heel subtiel een proefles cadeau :+

Mijn duo is altijd bezorgd als ik motor rijd, behalve als ze achterop zit, dan denkt ze daar niet aan :)
 
zaterdag komt er achter een BT45 op(nr 2 dit jaar)
Hoeveel km heb je hiermee gedaan? Mijn Michelin-weet-niet-welk-type achter zit er ondertussen 25000 km op, en zit nu op 2.8 mm profiel middenop (en nog 5-6 mm aan de zijkant, bij regen kan ik dus het beste schuin door de bocht :+ )...
Ik heb voor een BT45 en had hem achter ook willen hebben, maar ik vrees dat dat niet past bij m'n huidige snelwegritten.
 
Hoeveel km heb je hiermee gedaan? Mijn Michelin-weet-niet-welk-type achter zit er ondertussen 25000 km op, en zit nu op 2.8 mm profiel middenop (en nog 5-6 mm aan de zijkant, bij regen kan ik dus het beste schuin door de bocht :+ )...
Ik heb voor een BT45 en had hem achter ook willen hebben, maar ik vrees dat dat niet past bij m'n huidige snelwegritten.
Met 2,8 mm zou je normaal gesproken nog geen problemen moeten hebben en de wettelijke grens ligt bij 1,5 mm, maar ik voel al iets eerder de grens aankomen. ;) 8-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan