Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

ik heb mijn bezinetank met tank-cure behandeld en dat is toch wel ff goed gegaan !! :)
is weer pefect kan er weer 10 jaar tegen ! :]

nu wil ike benzinekraan er weer op monteren... maar

ik heb zn nieuwe set gekocht voor revisie benzine kraan (vooral de dichting voo tank met benzie kraan)
zou ik nu ook alle rubbers van de kraan vervangen of moet ik dit maar niet doen.. :?

ik heb het setje wel maar ik maak me zorgen of ik alles weer terug krijg zonder dat de boel benzine lekt..... :$

ik heb ook soort siliconenkit (benzine geschikt) voor extra afdichting of moet ik dit ook maar laten.. :N

heeft iemand nog tips voor het monteren van de benzie kraan soort van..waar aan je moet denken :?

en benzinefilter nog vervangen of is dit zinloos.. :/ is aardignieuw volgens mij

en de benzine slangen dan moeten die ook worden vervangen... of is dit echt overdone..? ze zijn wel een beetje stug...
weet iemand welke afm die slangen hebben ..? 8-) heb motor niet zo in de buurt.. :N
en welke sluit ringen er op passen met welke doorsnede..? :?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

ik heb mijn bezinetank met tank-cure behandeld en dat is toch wel ff goed gegaan !! :)
is weer pefect kan er weer 10 jaar tegen ! :]

nu wil ike benzinekraan er weer op monteren... maar

ik heb zn nieuwe set gekocht voor revisie benzine kraan (vooral de dichting voo tank met benzie kraan)
zou ik nu ook alle rubbers van de kraan vervangen of moet ik dit maar niet doen.. :?
Eerlijke vraag en daarom ;) een eerlijk antwoord:

Bij het los maken van oude verbindingen/pakkingen blijft vaak een gedeelte hangen/achter en in zo'n geval zou ik zeker een nieuwe pakking gebruiken, maar als dit in jouw geval niet van toepassing is/was dan kan het misschien geen kwaad, maar pakkingen van 1994 zou ik vervangen, anders kun je binnenkort opnieuw beginnen. ;)
ik heb het setje wel maar ik maak me zorgen of ik alles weer terug krijg zonder dat de boel benzine lekt..... :$
Als de spullen hetzelfde zijn en met de juiste kracht vast gedraaid, dan zou dat geen probleem moeten zijn.
ik heb ook soort siliconenkit (benzine geschikt) voor extra afdichting of moet ik dit ook maar laten.. :N
Ik zou alles volgens de regels gebruiken, want ik heb nog van geen problemen gehoord bij die reparatie-kitjes.
heeft iemand nog tips voor het monteren van de benzie kraan soort van..waar aan je moet denken :?
De enigste tips: Hele pakkingen en met de juiste kracht vast maken.
en benzinefilter nog vervangen of is dit zinloos.. :/ is aardignieuw volgens mij
Bij aardig nieuw is het misschien niet nodig, maar sinds 1994 :? - ;)
en de benzine slangen dan moeten die ook worden vervangen... of is dit echt overdone..? ze zijn wel een beetje stug...
Zelfde antwoord als hiervoor: Bij aardig nieuw is het misschien niet nodig, maar sinds 1994 :? - ;)
weet iemand welke afm die slangen hebben ..? 8-) heb motor niet zo in de buurt.. :N
en welke sluit ringen er op passen met welke doorsnede..? :?
Sorry, maar op de laatste vraag heb ik geen antwoord, anders zou ik mijn eigen fiets moeten open schroeven.

Succes. ;) 8-) :]
 
Hallo

ik heb mijn bezinetank met tank-cure behandeld en dat is toch wel ff goed gegaan !! :)
is weer pefect kan er weer 10 jaar tegen ! :]

nu wil ike benzinekraan er weer op monteren... maar

ik heb zn nieuwe set gekocht voor revisie benzine kraan (vooral de dichting voo tank met benzie kraan)
zou ik nu ook alle rubbers van de kraan vervangen of moet ik dit maar niet doen.. :?

ik heb het setje wel maar ik maak me zorgen of ik alles weer terug krijg zonder dat de boel benzine lekt..... :$

ik heb ook soort siliconenkit (benzine geschikt) voor extra afdichting of moet ik dit ook maar laten.. :N

heeft iemand nog tips voor het monteren van de benzie kraan soort van..waar aan je moet denken :?

en benzinefilter nog vervangen of is dit zinloos.. :/ is aardignieuw volgens mij

en de benzine slangen dan moeten die ook worden vervangen... of is dit echt overdone..? ze zijn wel een beetje stug...
weet iemand welke afm die slangen hebben ..? 8-) heb motor niet zo in de buurt.. :N
en welke sluit ringen er op passen met welke doorsnede..? :?


Als ik jou was steek maar nieuwe rubberen dichtingen tussen uw tank en kraan, eens je ze lost en de rubberdichting is al van oude dan gaat hij lekken, ik spreek uit ervaring.
Had ook eens de kraan los gemaakt en met oude dichting terug bevestigt maar na pas een paar weken begon hij te lekken. Heb dan nog eens mogen de tank en kraan demonteren.

Leidingen, als ze niet gebarsten zijn zou ik ze nog gebruiken maar welke maat?
Filter zou ik dan weer wel doen zeker als nu uw tank nu ontroest is.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was steek maar nieuwe rubberen dichtingen tussen uw tank en kraan, eens je ze lost en de rubberdichting is al van oude dan gaat hij lekken, ik spreek uit ervaring.
Had ook eens de kraan los gemaakt en met oude dichting terug bevestigt maar na pas een paar weken begon hij te lekken. Heb dan nog eens mogen de tank en kraan demonteren.

Leidingen, als ze niet gebarsten zijn zou ik ze nog gebruiken maar welke maat?
Filter zou ik dan weer wel doen zeker als nu uw tank nu ontroest is.
:^ Het is ongeveer hetzelfde verhaal als het mijne. ;) 8-) :]
 
Wat betreft de leidingen zou ik ze persoonlijk gelijk vervangen, Ik heb ze vorig jaar allemaal vervangen voor nieuwe.

Ik meen dat er 2 verschillende diameters opzitten, voordat je ze allemaal los maakt eerst even een paar digitale foto's maken zodat je achteraf weet wat waar zat.

Ik heb gewoon een x aantal meter slang gekocht bij Brezan, wel de oude meegenomen voor de diameter maat.

Ook heb ik het vstgezet met rvs draaiklemmen ipv de "knijpklemmen", als de tank eraf is is het zeer geod te doen.
 
Ik mis mijn motor te erg en het sneeuwt niet hard genoeg (lees: niet!). Ik ga de motor maar uit de stalling op het werk halen om er lekker mee te rijden.

Deze beslissing is enigzins geholpen door het feit dat mijn auto vanochtend niet verder dan 1m kwam voordat de motor uitviel. _O- Dit is niet mijn winter, normaal heb ik er geen problemen mee. :?
Ben voorzichtig, want volgens mij is vanavond de winterse periode begonnen. ;)

Succes aan allen. ;) 8-) :]
 
Ben voorzichtig, want volgens mij is vanavond de winterse periode begonnen. ;)

Succes aan allen. ;) 8-) :]

Hagelbuitje en natte sneeuw gehad. Bibbers koud en gladdig meteen. Vanaf morgen wordt het echt weer wit en dan gaat Divje toch ook maar naar binnen om tijdelijk haar diensten door een geel-blauw gevaarte te laten overnemen. -O-

Wel mooi de tijd om er lekker aan te klussen en klaar te maken voor t voorjaar.
 
hier ligt al een aardig laagje sneeuw

uit voorzorg vanmorgen maar met de trein naar het werk gegaan

alleen hebben we hier geen geel blauwe maar rood witte treinen
 
Laatst bewerkt:
hier ligt al een aardig laagje sneeuw
uit voorzorg vanmorgen maar met de trein naar het werk gegaan
alleen hebben we hier geen geel blauwe maar rood witte treinen
Het is hier stralend mooi weer, strak blauwe lucht en KOUD. Dus nog geen sneeuw hier. Wel gisteravond laat de 1e strooiwagen zien rijden hier. Daar zijn ze heel erg snel mee bij ons :(
Dus ik zal nu definitief de Div in de stalling laten staan.
 
Ben voorzichtig, want volgens mij is vanavond de winterse periode begonnen. ;)

Succes aan allen. ;) 8-) :]
Vanochtend was de weg was wit van de pekel, niet de sneeuw. Heb voorzichtig gereden, was geen kunst aan vandaag. :P Het is wel jammer dat mijn gebruikelijke sluiproute is afgesloten voor werkzaamheden (voor een maand!) waardoor ik om moet rijden en 2x het spoor over moet. Vanwege 4 treinen heb ik vandaag 25min gedaan over een rit van normaal 15min. :/

Nu heb ik een pekeldiv. :( Alleen maar een goede reden om deze motor te houden nadat ik een nieuwe koop (ooit). :Y
 
Hier geen sneeuw (meer). Gisteravond ineens wel. Vriendje moest glibberend naar huis, gelukkig overeind gebleven :) Hij is vanmorgen verstandig met de tuut gegaan.
En nu sneeuwt het dus niet :+

Over de pakking, ik zou hem wel vervangen. Toen ik aan mijn kraantje draaide (divje uit 94) was het al voldoende om het kraantje te laten lekken.
Hier trouwens geen enkel probleem met vervangen, was een klusje van niks :)
 
Hallo,

aangezien ik hierboven aan het spammen ben zal ik me even voorstellen. Ik ben "Arie"en ben de eigenaar van een Div 600 uit 97. Ik heb hem in april gekocht en er nu zo'n 5000km mee gereden.

Ik heb hem wel wat gewijzigd. Zo heeft de topkuip plaats moeten maken voor de naakte look. Een hele verbetering qua rijden. Geen irritante resonantie meer rond de 4000rpm. Verder is er een nieuw digitaal dashboard geplaatst en zijn de knippers in de spiegels opgenomen.

Volgende week gaat de 4-1 uitlaat van Delkevic eronder want ook deze collector is lek...

Voor de liefhebbers heb ik nog een Kuip/ verhoogd ruitje en het dashboard te koop. Zie de link hierboven.
full

full
 
Hallo Arie,

Ik zou de onderkuip er ook afhalen en dan aan mij geven :P . Dan kan je mijn chroomen valbeugels wel overnemen, voor een nog betere naked look.... *D
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad een beetje vreemde look zo met alleen een onderkuip, als je dan toch naked wilt gaan zou ik die er ook afhalen.
 
Eerlijke vraag en daarom ;) een eerlijk antwoord:

Bij het los maken van oude verbindingen/pakkingen blijft vaak een gedeelte hangen/achter en in zo'n geval zou ik zeker een nieuwe pakking gebruiken, maar als dit in jouw geval niet van toepassing is/was dan kan het misschien geen kwaad, maar pakkingen van 1994 zou ik vervangen, anders kun je binnenkort opnieuw beginnen. ;)Als de spullen hetzelfde zijn en met de juiste kracht vast gedraaid, dan zou dat geen probleem moeten zijn.Ik zou alles volgens de regels gebruiken, want ik heb nog van geen problemen gehoord bij die reparatie-kitjes.De enigste tips: Hele pakkingen en met de juiste kracht vast maken.Bij aardig nieuw is het misschien niet nodig, maar sinds 1994 :? - ;)Zelfde antwoord als hiervoor: Bij aardig nieuw is het misschien niet nodig, maar sinds 1994 :? - ;)Sorry, maar op de laatste vraag heb ik geen antwoord, anders zou ik mijn eigen fiets moeten open schroeven.

Succes. ;) 8-) :]


@ allemaal


Bedankt voor jullie tips ! :}

slang en filter gaan gewoon een nieuwe op....

allen de diameter weet ik dan nog niet... ie mand nog een idee... :?
en ook diameter filter dan .... :?

ik wacht wel ff voor ik de slangen bestel kan ik ook meteen een nieuw filter in gooien

kosten zijn het ook niet... 8-)
 
Hallo,

aangezien ik hierboven aan het spammen ben zal ik me even voorstellen. Ik ben "Arie"en ben de eigenaar van een Div 600 uit 97. Ik heb hem in april gekocht en er nu zo'n 5000km mee gereden.

Ik heb hem wel wat gewijzigd. Zo heeft de topkuip plaats moeten maken voor de naakte look. Een hele verbetering qua rijden. Geen irritante resonantie meer rond de 4000rpm. Verder is er een nieuw digitaal dashboard geplaatst en zijn de knippers in de spiegels opgenomen.

Volgende week gaat de 4-1 uitlaat van Delkevic eronder want ook deze collector is lek...

Voor de liefhebbers heb ik nog een Kuip/ verhoogd ruitje en het dashboard te koop. Zie de link hierboven.
[afbeelding]
[afbeelding]


dat een nieuw digitaal dashboard heb je daar ook een foto van en wat waren de kosten..?
waar heb je die koplan dan vandaan..? wat zijn de afm in de breedte en die beugel...

het is zo wel gaaf!!! WIL IK OOK !

wat zijn de kosten van dat uitlaatje compleet...?
 
Laatst bewerkt:
dat een nieuw digitaal dashboard heb je daar ook een foto van en wat waren de kosten..?
waar heb je die koplan dan vandaan..? wat zijn de afm in de breedte en die beugel...

het is zo wel gaaf!!! WIL IK OOK !

wat zijn de kosten van dat uitlaatje compleet...?

Zie hier een foto van het dashboard. Het kost je zo'n 100euro + 3 uurtjes solderen...

Koplamp komt van marktplaats, afmetingen weet ik zo niet, is goed verkrijgbaar bij louis e.d.
Compleet uitlaat systeem is 270euro bij delkevic
full

.
 
*meldt zich*

Ben nog aan het lessen, sinds vorige week in het bezit van mn AVB maar ik ben geen vlotte, dus mn AVD zal nog wel even duren.
Toch kon ik me niet meer inhouden en heb vandaag een zwarte Diversion 600 uit 2001 aangeschaft. Er komen nog valbeugels aan en hij wordt nog verlaagd, tzt komt er natuurlijk een foto!
 
*meldt zich*

Ben nog aan het lessen, sinds vorige week in het bezit van mn AVB maar ik ben geen vlotte, dus mn AVD zal nog wel even duren.
Toch kon ik me niet meer inhouden en heb vandaag een zwarte Diversion 600 uit 2001 aangeschaft. Er komen nog valbeugels aan en hij wordt nog verlaagd, tzt komt er natuurlijk een foto!

gefeliciteerd met je aanwinst Beantsje! Benieuwd naar de feuteux van je Div!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan