Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er hier tips voor tectyl? Vorige winter heb ik na elke rit m'n Div afgespoeld, maar daarna is-ie binnen een dag nat, en op het werk kan ik sowieso niet spoelen.
Nu wil ik hem niet meer afspoelen, maar wel iets beschermen. Morgen is m'n enige kans om een spuitbus te kopen, dus: wat moet ik hebben? En hoe spuit ik dat er op: hoe zorg ik dat ik alle delen raak, en hoe voorkom ik dat juist banden/remschijven en zo geraakt worden? Volgens mij zijn juist de delen die goed vies worden met een spuitbus moeilijk te bereiken... Oftewel: hoe zijn de ervaringen met tectyl?
Het alternatief is dat Div gewoon een hele zware winterperiode krijgt, en dat ik daarna wel zie wat er nog van over is ;(
 
als je rechter dempertje nog ongeroest en helemaal krasvrij is, zou ik wel eens willen weten of je die aan mij zou willen afstaan :)
Ik heb juist interesse (ooit) in een linker collector... Rechts is perfect, links roest behoorlijk. Ik zie hier mogelijkheden ontstaan om onderdelen te gaan delen :)
 
Zijn er hier tips voor tectyl? Vorige winter heb ik na elke rit m'n Div afgespoeld, maar daarna is-ie binnen een dag nat, en op het werk kan ik sowieso niet spoelen.
Nu wil ik hem niet meer afspoelen, maar wel iets beschermen. Morgen is m'n enige kans om een spuitbus te kopen, dus: wat moet ik hebben? En hoe spuit ik dat er op: hoe zorg ik dat ik alle delen raak, en hoe voorkom ik dat juist banden/remschijven en zo geraakt worden? Volgens mij zijn juist de delen die goed vies worden met een spuitbus moeilijk te bereiken... Oftewel: hoe zijn de ervaringen met tectyl?
Het alternatief is dat Div gewoon een hele zware winterperiode krijgt, en dat ik daarna wel zie wat er nog van over is ;(
Als je al iets zoekt kijk dan naar blanke tectyl, daarvan heb ik de beste recensies gelezen maar zelf nooit gebruikt. -O-
 
@ allemaal


Bedankt voor jullie tips ! :}

slang en filter gaan gewoon een nieuwe op....

allen de diameter weet ik dan nog niet... ie mand nog een idee... :?
en ook diameter filter dan .... :?

ik wacht wel ff voor ik de slangen bestel kan ik ook meteen een nieuw filter in gooien

kosten zijn het ook niet... 8-)
Als je kijkt in een motorbase van motozoom.nl en/of louis.de dan vind je de juiste spullen voor je fiets en/of een slang los maken en de binnendiameter opmeten.

Succes. ;) 8-) :]
 
Zijn er hier tips voor tectyl? ;(

Ik kon vorig jaar geen blanke vinden dus heb ik zwarte en amber gebruikt. (Op mijn winter brik kawa kle 500.)
Eerst de kappen eraf zodat je er wat beter bij kan.
Amder op de velgen; Ik zorgde ervoor dat ik een doekje voor de banden houw. Zodat het doekje vies werd van de tectyl en niet het rubber. Als je het er te dik op spuit gaat het wel druppen.
Het blok en de uitlaat had ik zwart gemaakt. Slangen en zo meteen weer zo goed als ik kon schoongemaakt met een doekje en wd40. :Y
De uitlaat gaat wel roken, bij de eerste rit dacht ik dat er iets in brand stond. En stinken!!

Van het voorjaar weer de hele bike schoongemaakt met motor reiniger. Dat is wel een hele klus. Maar hij kwam er heel netjes onderuit. *D

Ik heb geen verschil gemerkt tussen de amber en zwart. Ik zou niet weten hoe witte nog beter kan zijn. Behalve dat je hem niet ziet en misschien wat minder stikt? Geen ervaring mee dus dat weet ik niet.
 
Net even een ritje gemaakt, mooi weer alleen wel erg koude handen! Weet iemand mooie handkappen voor de div?
Ik heb deze: http://cgi.ebay.nl/OXFORD-HANDLE-GR...ycle_Gloves&hash=item563aee650f#ht_1270wt_702
Ziet er niet uit, maar zeer effectief in combinatie met handvatverwarming, muff-verwarming (zelfgemaakt in het voorgeinstalleerde zakje: 9W per stuk aan de bovenkant van mijn handen) en zomer(!)handschoenen :)
Grootste nadeel is dat ze tegen m'n tanktas aankomen, m.a.w. halve draai is lastig.
 
Vandaag de cadeaubon van mijn kinderen ingeleverd voor een anti-slipcursus op de motor.
Op het slipterrein in Leeuwarden begonnen we met drie kwartier theorie waarna we vervolgens een aantal remproeven op het asfalt hebben uitgevoerd met en zonder ABS en vervolgens op het gladde gedeelte nog een aantal testen hebben gedaan zoals het remmen met en zonder ABS en slalom rijden. Uiteraard hebben we op dit gladde gedeelte nog een aantal leuke oefeningen gedaan.

Ik heb vandaag echt goed gezien en ervaren wat het verschil tussen een motor met ABS en een motor zonder ABS is.... en mijn volgende motor wordt absoluut eentje MET ABS.

Kortom een zeer geslaagde middag waarin me één ding helemaal duidelijk is geworden… zolang je geen zijwieltjes aan je motor heb zitten moet je niet in een slip raken omdat je dan absoluut plat op je snufferd gaat.
Ik zou mijn motor paraat houden voor ritjes deze winter maar heb besloten om hem in de winterstand te zetten, zonder ABS ben je absoluut kansloos als het een beetje glad is.
100_1565.jpg

Ondanks dat het nog maar een half jaar geleden is dat ik op de CBR heb gezeten vond ik het een rampmotor om nu op te zitten..... De motoren hebben bovendien zijwieltjes en een rooster aan de onderzijde om te voorkomen dat je met je foto op de grond komt.... en dat bevordert het rijgenot zeker niet.
100_1563.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft mss iemand nog een goede km kabel liggen die ze niet gebruiken in de buurt van Denhaag.
Welke motorolie gebruiken jullie 10w40?

Gr Ivan
 
Laatst bewerkt:
Kortom een zeer geslaagde middag waarin me één ding helemaal duidelijk is geworden zolang je geen zijwieltjes aan je motor heb zitten moet je niet in een slip raken omdat je dan absoluut plat op je snufferd gaat.
Ik zou mijn motor paraat houden voor ritjes deze winter maar heb besloten om hem in de winterstand te zetten, zonder ABS ben je absoluut kansloos als het een beetje glad is.
Ik zou het niet weten, want ik rij al 34 jaar zomer en winter en heb bij mijn weten pas 2 maal de fiets -door ijs en/of sneeuw- laten vallen (stapvoets en niet op snelheid).

De eerste keer tijdens een stop (heel lang geleden), maar toen ik mijn voeten op het wegdek plaatste vonden die geen grip en gleed ik weg.

De tweede keer reed ik door een winters landschap naar het werk (eind jaren 80) en in de enkeldiepe sneeuw kwam ik toch 2 tot 3 maal zo snel vooruit als die rijdende aquariums op de weg, maar bij het stapvoets indraaien van de inrit bleef ik met het motorblok hangen achter het verijsde middengedeelte tussen de bandensporen van de auto's voor mij.

Jammer, maar geen noemenswaardige schade. ;) 8-) :]
 
hoi! :W

ik ben in dubio ;(

Er komt een nieuwe motor, een Allroad, waarschijnlijk een R1100GS. Wolve heeft er gister een gekocht en nu ben ik op zoek naar de juiste voor de juiste prijs.

Maarja, de Div.. emotioneel gezien kan ik geen afscheid van 'm nemen, wat een plezier heb ik met die fiets ;( Heb 'm over de 100.000km geholpen en was van plan 'm nog wel een keer de 0 te laten zien, maargoed.. financieel gezien is 't natuurlijk werkelijk waar onnodig om 2 dijken van fietsen te hebben staan, waarbij ik de nieuwe ook daarvoor kan gebruiken waar ik de Div voor gebruik..

En als ik 'm verkoop, wat zal ik er dan voor vragen? Heb gezocht en kan er zo'n 2500 euro voor vragen als ik de overige prijzen moet geloven..

Ik weet 't niet.. wat denken jullie?
 
hoi! :W

ik ben in dubio ;(

Er komt een nieuwe motor, een Allroad, waarschijnlijk een R1100GS. Wolve heeft er gister een gekocht en nu ben ik op zoek naar de juiste voor de juiste prijs.

Maarja, de Div.. emotioneel gezien kan ik geen afscheid van 'm nemen, wat een plezier heb ik met die fiets ;( Heb 'm over de 100.000km geholpen en was van plan 'm nog wel een keer de 0 te laten zien, maargoed.. financieel gezien is 't natuurlijk werkelijk waar onnodig om 2 dijken van fietsen te hebben staan, waarbij ik de nieuwe ook daarvoor kan gebruiken waar ik de Div voor gebruik..

En als ik 'm verkoop, wat zal ik er dan voor vragen? Heb gezocht en kan er zo'n 2500 euro voor vragen als ik de overige prijzen moet geloven..

Ik weet 't niet.. wat denken jullie?

Het zal lastig worden om een fiets van over de 100K te verkopen voor een goede prijs. Het aanbod van motoren met weinig km's is zo enorm groot.
 
hoi! :W

ik ben in dubio ;(

Er komt een nieuwe motor, een Allroad, waarschijnlijk een R1100GS. Wolve heeft er gister een gekocht en nu ben ik op zoek naar de juiste voor de juiste prijs.

Maarja, de Div.. emotioneel gezien kan ik geen afscheid van 'm nemen, wat een plezier heb ik met die fiets ;( Heb 'm over de 100.000km geholpen en was van plan 'm nog wel een keer de 0 te laten zien, maargoed.. financieel gezien is 't natuurlijk werkelijk waar onnodig om 2 dijken van fietsen te hebben staan, waarbij ik de nieuwe ook daarvoor kan gebruiken waar ik de Div voor gebruik..

En als ik 'm verkoop, wat zal ik er dan voor vragen? Heb gezocht en kan er zo'n 2500 euro voor vragen als ik de overige prijzen moet geloven..

Ik weet 't niet.. wat denken jullie?
Dat je een andere wil kopen nemen we even voor feit aan, want dat is natuurlijk een andere discussie. Je diversion met meer dan 100.000 verkopen gaat lastig worden. En die 2500 is een leuke prijs waarvoor ze te koop staan, maar waarvoor ze niet weg gaan. Na mijn ongeluk begin mei heeft Termaat voorgesteld om de div die ze daar hadden staan te ruilen met mijn 'wrak'. Ik heb het toen niet gedaan en die div staat er nog steeds. Heeft 75.000 en ze vragen er net geen €3000,- voor. Betwijfel heel erg of je de joue voor €2500 kunt verkopen. Zeker niet met die uitlaat die waarschijnlijk binnenkort weer aan vervanging toe is. -O-

Kortom, als je heel graag die GS wil kopen moet je bruut zijn en je divje niet voor meer dan €2000,- te koop zetten. En dan moet je hem wel poetsen! ;) _O-
 
Van het weekend mijn teller verlichting d.m.v. ledjes aangepast, resultaat mag er wezen vind ik, oordeel zelf..

Links zit al een nieuw lampje in, rechts nog oud:

imag0063e0.jpg



Helemaal nieuw:

imag0071a.jpg



imag0069vk.jpg


imag0070w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het licht in het smalle gangetje tegenvallen en bij die foto van voren schieten de lichtstralen in alle richtingen.

Mijn vraag/tip: Is je reflector in de lamp misschien vuil of beschadigd :?


Ik zal morgen even foto's platsen van het lichtbeeld nu, xenon lamp was er half uitgekomen, zit er nu weer helemaal in en beeld is veel beter!!!
 
hoi! :W

ik ben in dubio ;(

Er komt een nieuwe motor, een Allroad, waarschijnlijk een R1100GS. Wolve heeft er gister een gekocht en nu ben ik op zoek naar de juiste voor de juiste prijs.

Maarja, de Div.. emotioneel gezien kan ik geen afscheid van 'm nemen, wat een plezier heb ik met die fiets ;( Heb 'm over de 100.000km geholpen en was van plan 'm nog wel een keer de 0 te laten zien, maargoed.. financieel gezien is 't natuurlijk werkelijk waar onnodig om 2 dijken van fietsen te hebben staan, waarbij ik de nieuwe ook daarvoor kan gebruiken waar ik de Div voor gebruik..

En als ik 'm verkoop, wat zal ik er dan voor vragen? Heb gezocht en kan er zo'n 2500 euro voor vragen als ik de overige prijzen moet geloven..

Ik weet 't niet.. wat denken jullie?
2500€ ?!?! _O- ik heb vorige maand een diversion uit 98 gekocht met 50k op de teller voor 850 euro dat is dan wel een 600 maar 2500€ is echt veel te veel, ik denk dat je blij mag zijn als je er 1500€ voor krijgt met 100k+ op de teller :N
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb weer een startvraagje over de 600cc '98 div... Vanochtend zette ik de choke aan en startte 'm door ongeveer een seconde de startknop in te drukken en dan een klein beetje gas bij te geven. Dat startte de motor wel, maar hij bleef heel lang (zeker 5s) rond de 1000rpm pruttelen en leek af te gaan slaan. Hij bleef gelukkig net lopen en ging daarna over naar 2500rpm. Prima dus.

Echter ben ik bang dat als het nog kouder wordt dat hij wél af gaat slaan, en dan zit ik dus met een verzopen motor. Dat wil ik voorkomen als het ff kan. Dus hoe kan ik dit voorkomen of is dit gedrag normaal? Hij stond nu 1 dag stil, want ik had zaterdagmiddag nog een rondje over de dijken gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan