Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eindelijk gelegenheid gehad om mijn bougies eruit te trekken.
Eerste wat me opviel nadat ik de hoes verwijderde was toch een benzine lucht. En een klein donker plasje op de straat. Het lijkt erop dat cillinder 1 en 2of3 een beetje aan het zweten zijn. Nog steeds vochtig na 2 maanden stilstand. Apart op zijn minst...
ff de carbs afgetapt. Kwam echt benzine uit, geen water/benzine mengsel.
daarna motor in zijn 2 en ff flink aan het wiel gedraaid. geen benzine geiser in ieder geval.
nu in ieder geval de benzine kraan dichtgezet, die stond nog open.
Nog even kort de symptomen:
Motor start erg bruut/enthousiast, schiet gelijk naar de 3500 toeren en daarna loopt hij gelijk vrij goed. Voorheen startte hij ook goed, maar dan zie je eerder het toerental rustig klimmen naarmate hij warmer wordt.
Als ik ga rijden, loopt hij goed totdat hij warm is, dan gaat hij inhouden en horten en stoten.
Hier werd gesuggereerd dat hij te rijk loopt, wat problemen geeft bij een warme motor.
De kleur van de bougies lijkt dit te bevestigen. want zelfs een sleuteln00b als ik zie dat dit niet helemaal is zoals het hoort te zijn:
[afbeelding]
alle tips, trucs, en suggesties zijn van harte welkom. want als ik er nu niet meer uitkom dan gaat hij er echt uit.
heb nog een carb set gevonden voor een Div900, maar vraag me af of dat zin heeft.
en weet ook niet of je een carb set van een andere 900 zomaar over kan zetten, of dit nog afgesteld moet worden
Bougies kan je beter laten zien vanaf de bovenkant zeg maar, vanaf het schroefdraad kan je niet zoveel opmaken.
[afbeelding]
Ik wil graag de voorvorkolie van mijn 600-div vervangen. Helaas zijn de foto's van Bensi's HowTo niet meer beschikbaar (google: diversion voorvork Bensi), maar ik heb ook een WPHB, moet ook lukken.
Voor zover ik weet is de olie de laatste drie a vier jaar niet vervangen, maar er lekt / zweet ook niets. Welke onderdelen zijn verstandig om te vervangen? (lees: vooraf bestellen?) Dacht zelf aan de keerringen, borgclips en stofkappen.
Het WPHB meldt 10W olie, zijn daar nog andere overwegingen over? Ik rijd veel woon-werk en af en toe met duo+bagage.
En zijn er nog andere tips&tricks voor deze klus?
wow! hoe kan dat dan?
Als alles nog goed is, dan zou ik ze niet uit elkaar halen. Hooguit de olie vervangen.
En even de stofringen omhoog wippen om te kijken hoe het met de borgclip is gesteld.
Kan ik m dan laten leeglopen via de bout onderin de poot [nr 12], bijvullen vanaf boven [nr 16] zonder volledig demonteren?
[afbeelding]
Jawel hoor, onder aan de poot, net boven het as gat zit een klein schroefje.Bout 12 houd de damper rod (nr. 9) vast. Dus eerst dop 16 even lossen, halve slag ofzo.
De div 600 heeft jammer genoeg geen bout om olie eruit te laten lopen.
Eerste wat me opviel nadat ik de hoes verwijderde was toch een benzine lucht.
Wow is dat frame nog recht dan??mijn div 600 '95 ruikt ook altijd naar benzine.. Is dat een probleem?? haha.
Mijn achterrem loopt vaak vast ook. Ondanks dat dat ding helemaal schoon is, rubbers goed als nieuw en de cilinders nieuw. Worden organische remblokken zo extreem heet? nee toch??
Bout 12 houd de damper rod (nr. 9) vast. Dus eerst dop 16 even lossen, halve slag ofzo. Dan wiel eruit. Voorvork eruit en dop 16 helemaal losdraaien en op zijn kop leeggieten. Wel even onthouden hoe de veer erin zit met bus.
De div 600 heeft jammer genoeg geen bout om olie eruit te laten lopen.