Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Man wilt wat verkopen... Ik zou eerst dikkere en verse olie proberen maken al een wereld van verschil.

Progressieve veren zijn goed hoor, te krijgen voor €100-130,-

De achterveer heeft maar 7 standen, ik had hem altijd op 7 staan, totdat ik Koni demper er op zette. Achter heb ik WP Suspension.

Hij hoeft het niet per se te verkopen, maar uiteraard wil hij wel wat verdienen. Probleem is dat ik dat zelf niet kan en hem dan toch nodig heb om dat voor me te doen. Inmiddels heb ik met hk contact opgenomen voor een gratis inspectie van de vering, eens kijken wat zij ervan vinden.
 
Nee niet aan toe gekomen, te druk.

Weet wel wat hier in de buurt, hoop hebben we 2-3 jaar geleden al gehad, maar mss dat Roberto rond leiden nog wat weet een Kees rond Den Haag, dan doe ik vanaf Utrecht richting leiden, dan komen we een heel eind.

Dan mag ik wel één dag eerder vertrekken en mijn slaapzak meenemen, heb je ook al slaapplekken geregeld.
 
Vandaag bij motordokter geweest voor zijn oordeel; dikkere olie kan, maar hij denkt dat het meer effect geeft om progressieve veren te installeren, ook gezien mijn gebruik (5-600 km/week met in elk geval topkoffer met werkkleding). De motor had er 22500 km op toen ik haar kocht in januari, nu 5 maanden verder bijna 35000 km en ze is toch 17 jaar oud, dan zou het best aannemelijk kunnen zijn dat de veren hun beste tijd gehad hebben. Achter is namelijk ook erg soepel en kan de veer nog maar een paar tandjes strakker.

Wat zijn jullie ervaringen met progressieve veren op een div600, want ben er nog niet uit wat het beste is technisch gezien, maar ook financieel.


Kijk hier eens.....

Yamaha XJ600 '93 Onderdelen

Progressieve veren.
 
volgens mij was het begin en eindpunt de McDonalds. Ik reed gewoon achter de anderen aan en genoot. hoe het heette weet ik echt niet. Reed Kees niet voorop?

Vertrekpunt was Mac Maarssen, eindpunt was Mac Utrecht Leidsche Rijn.
En de voorrijder was Straycat.
 
Ik heb een kadidaat voor de overname van mijn Div 900; alleen is hij nog op zoek naar een passende kofferset. Iemand links, ideeen of wellicht zelfs een set in de verkoop?
 
Ik heb een kadidaat voor de overname van mijn Div 900; alleen is hij nog op zoek naar een passende kofferset. Iemand links, ideeen of wellicht zelfs een set in de verkoop?

Op marktplaats staat een mooie complete set, vraagprijs 175,00 euro. Er is een bod van 65,00 euro uitgebracht. Dus neem je kans waar.
Succes.
 
Sinds enige tijd heb ik problemen met starten van m'n diversion 600 '95. Aan de hand van een MF-HowTo (controleren accu en laadsysteem: how to - accu en laadsysteem controleren.) heb ik al het een en ander gemeten, zou graag willen weten of mijn conclusie klopt.

Het probleem:
De div start soms niet, de brandstofpomp slaat wel aan, startmotor maakt een paar moeizame slagen en dan is het gebeurd. Dit komt voor na korte en lange ritten. Ook al gehad dat de motor na een pauze niet meer startte. Als ik de accu aan de lader gehad heb is er geen probleem, direct starten-lopen.

Vermoeden is dus dat óf de accu z'n beste tijd gehad heeft, óf het laadsysteem naar z'n grootje is...

Meten
Volgens eerder genoemde HowTo het volgende gedaan:

-Accu opgeladen met acculader, in de div gezet. Contactsleutel eruit: 13.2V
-Motor gestart: terugval naar ongeveer 11V
-Bij verschillende toeren gemeten:
1200 rpm: 12.5V(stationair)
3000 rpm: 12.8V
5000 rpm: 12.8V
7000 rpm: 12.9V

-Spanningsregelaar (SR) losgekoppeld. De stekker heeft 3 witte draden, 1 rode en er is een losse massa op het metaal geplaatst. Ook de dynam0/stator opengemaakt, wellicht dat daar iets aan de zien is. Ik kon niets ontdekken, maar ben ook leek op dit gebied.

full

full

full



Met de SR los, op wisselspanning gemeten:
1 vs 2 39.5V
2 vs 3 39.5V
3 vs 1 39.5V

-Motor afgezet, op dezelfde draden de onderlinge weerstand gemeten:
1 vs 2 ~1 ohm
2 vs 3 ~1 ohm
3 vs 1 ~1 ohm

-Tussen de aarde-aansluiting bij de SR en de negatieve pool van de accu meet ik minder dan 1 ohm weerstand.

Het viel me op dat de contacten vies waren en dat één van de connectoren wat roestig lijkt. Dit is echter niet ín de connector. Zowel de connector als de SR aansluiting schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Vervolgens de metingen bij verschillende toerentallen gemeten. Leverde geen andere waarden op (allemaal ong. 0,2V lager dan de eerste meting).

Conclusie
Nieuwe (tweedehands) spanningsregelaar erin zetten, want deze is overleden.
Is dit een terechte conclusie? Of kan het nog ergens anders aan liggen?

(mocht de SR kapot zijn, heeft iemand eentje ter overname?)


Foto's van de SR (genomen voor contacten schoongemaakt zijn)
full

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan