Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het vervelende van die data bases is dat ze met maten werken
ik heb de keerring er nog niet uit
het is de bedoeling dat ik ze op een zaterdag wissel
vandaar mijn vraag voor onderdelen nummer of maat
het gaat om vorkkeerring Dversion 900 1995
 
Het vervelende van die data bases is dat ze met maten werken
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je met verschillende maten bedoeld.
ik heb de keerring er nog niet uit
het is de bedoeling dat ik ze op een zaterdag wissel
vandaar mijn vraag voor onderdelen nummer of maat
het gaat om vorkkeerring Dversion 900 1995
Tot nu toe heb ik in de databases alles kunnen vinden.

Maar met je toestemming beginnen wij bij het begin:

Pak eens je kentekenbewijs en bekijk het framenummer, de mijne begint met 4BR (het type) en de jouwe :? :?
 
ok, nog ff de recensie van de dynojet-beurt van mijn 900.

Nu ik financieel een stuk lichter ben ga ik een stuk harder.
:')

De uitdraai was niet spectaculair, 3NM erbij, 2PK. Maar ik merk vooral in het middengebied dat de motor beter oppakt en makkelijker in de toeren draait.

Half gas vanaf 3500tpm zorgt ervoor dat ie omhoog komt uit de (progressieve) voorveren, en dat had ik nog niet echt meegemaakt. Ik vond de Div in vergelijking met mijn eerdere sportmotoren lui, en dat is (iets) verbeterd.

De hoofdsproeier is kleiner geworden dus het verbruik is lager. Moet nog even kijken wat het gaat worden bij rustige woon-werk km's.

Ik kan het eigenlijk alleen aanraden als je nog lang met de Div wil gaan doen, in combinatie met een andere controle/reparatie, zoals in mijn geval kleppen stellen, zodat er op uren bespaard kan worden.

Nuttiger dan bijv. een onderkuip.

...het volgende project. :P
 
Nou is het echt klaar zaterdag test rijden en afstellen

Duke 8-)
full
 
ok, nog ff de recensie van de dynojet-beurt van mijn 900.

Nu ik financieel een stuk lichter ben ga ik een stuk harder.
:')

De uitdraai was niet spectaculair, 3NM erbij, 2PK. Maar ik merk vooral in het middengebied dat de motor beter oppakt en makkelijker in de toeren draait.

Half gas vanaf 3500tpm zorgt ervoor dat ie omhoog komt uit de (progressieve) voorveren, en dat had ik nog niet echt meegemaakt. Ik vond de Div in vergelijking met mijn eerdere sportmotoren lui, en dat is (iets) verbeterd.

De hoofdsproeier is kleiner geworden dus het verbruik is lager. Moet nog even kijken wat het gaat worden bij rustige woon-werk km's.

Ik kan het eigenlijk alleen aanraden als je nog lang met de Div wil gaan doen, in combinatie met een andere controle/reparatie, zoals in mijn geval kleppen stellen, zodat er op uren bespaard kan worden.

Nuttiger dan bijv. een onderkuip.

...het volgende project. :P
Het verbruik zal wel niet zoveel lager zijn dat je het binnen een te halen aantal KM de investering terug verdient. Maar plezier op de motor mag best wat kosten. Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd naar het verschil, maar om daarvoor de investering te doen vind ik wat te gortig. De vraag is wat brutaal, maar ik stel hem toch: Zou het mogelijk zijn dat ik een keer op jou div 900 een stukje mag rijden?

Ik heb verder geen idee waar je woont en hoe we het gaan regelen, maar bovenstaande vraag is het belangrijkste.

@Duke: Mooie uitlaatjes, heb ik ook ;)
 
Laatst bewerkt:
De vraag is wat brutaal, maar ik stel hem toch: Zou het mogelijk zijn dat ik een keer op jou div 900 een stukje mag rijden?

Geen probleem, ik had dit ook wel willen kunnen doen voor de Dynokit-aanschaf.

We kunnen na dit weekend een keer afspreken. Ik woon in Amersfoort.
 
Ik woon in Nijmegen en werk in Apeldoorn, ik denk dat we er wel uitkomen.

Volgende week is wat mij betreft niet echt handig, want ik ga alle dagen naar Rock Werchter *O*. Ik zal je binnenkort wel een PM sturen om iets af te spreken. Alvast bedankt dat je het goed vindt :)
 
hele mooie uitlaatjes, mooie dikke achterband, strak kleurenschema. Prachtig apparaat geworden, Duke! maar met die mooie uitlaatjes heb je geen middenbok meer zie ik? Dit waren die Delkevic pijpen toch, inclusief de bochten?
 
Ja die heb ik ook. Behalve het demonteren zijn ze best ok hoor. Maar misschien dat een dealer er meer zin in heeft om ze te monteren voor een bepaalde vooraf vastgestelde prijs.

Ach het mantra "het monteren was ronduit klote" komt weer bovendrijven ;)
 
Ja die heb ik ook. Behalve het demonteren zijn ze best ok hoor. Maar misschien dat een dealer er meer zin in heeft om ze te monterenvoor een bepaalde vooraf vastgestelde prijs.

Ach het mantra "het monteren was ronduit klote" komt weer bovendrijven ;)
Het laten monteren is waarschijnlijk het verstandigste, in verband met het juist afstellen. ;) 8-) :]
 
Ja die heb ik ook. Behalve het demonteren zijn ze best ok hoor. Maar misschien dat een dealer er meer zin in heeft om ze te monteren voor een bepaalde vooraf vastgestelde prijs. Ach het mantra "het monteren was ronduit klote" komt weer bovendrijven ;)


Het laten monteren is waarschijnlijk het verstandigste, in verband met het juist afstellen. ;) 8-) :]

Heb jij eigenlijk na montage de motor anders af moeten stellen Jeltel ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan