Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
hele mooie uitlaatjes, mooie dikke achterband, strak kleurenschema. Prachtig apparaat geworden, Duke! maar met die mooie uitlaatjes heb je geen middenbok meer zie ik? Dit waren die Delkevic pijpen toch, inclusief de bochten?


Ik heb de tussen pijp gemaakt van RVS vandaar ze anders uitkomen

Duke 8-)
 
Je wil de Dynojet monteren heel makelijk zelf gedaan goed naar de omschrijving kijken en lezen uur bezig geweest.

Duke 8-)
Ik had het niet over jouw dynojet maar over het monteren van een totaal ander uitlaatsysteem, maar eerlijk gezegd kan het in beide gevallen geen kwaad om de boel bij te stellen, ZIE:

Home - Dynojet Rotterdam ;) 8-) :] onder de noemer: Waarom.
 
Laatst bewerkt:
Zo
ik ben geslaagd voor de stofkappen en voorvork keerringen bij een Yamaha dealer
Vanavond een michelin Pilot road 2 voorband er op laten leggen
Voor 125 euro heb je weer een heel andere sturende motor
er kwam een kei harde stuiter band van Metzeler van af
Achter lag er al een michelin op
 
Van de zijkant

Duke 8-)[afbeelding]
Echt knap gedaan! Als hij helemaal klaar is misschien een keer een uitgebreide fotoserie (buiten)?
Welke Delkevic uitlaten zitten hierop? 380 of 450mm? En kun je de baffles/DB-killers eruit halen? Hoe is het geluid t.o.v. de originele uitlaten? (filmpje?)
 
Laatst bewerkt:
Grrrrrr! Denk je net klaar te zijn voor de vakantie begeeft de kilometerteller kabel het. Na 130K, dat dan weer wel. En beter nu dan straks onderweg. Ik kwam net terug van een ritje naar de motorzaak en ben bijna thuis toen 'ie knapte. En volgens mij moet de topkuip er af om 'em te monteren. Misschien dat iemand dat hier weet?
 
Grrrrrr! Denk je net klaar te zijn voor de vakantie begeeft de kilometerteller kabel het. Na 130K, dat dan weer wel. En beter nu dan straks onderweg. Ik kwam net terug van een ritje naar de motorzaak en ben bijna thuis toen 'ie knapte. En volgens mij moet de topkuip er af om 'em te monteren. Misschien dat iemand dat hier weet?
Ik weet het niet zeker bij de 900, maar normaal gesproken zit de kilometer-kabel aan de onderzijde in het midden van de teller/klok geschroefd en zou zonder problemen bereikbaar moeten zijn (gewoon de kabel volgen).

Succes. ;) 8-) :]
 
Het lukt mij al niet een koplamp te vervangen zonder de kuip los te maken en ietsjes naar voren te trekken. Erg grote handen waarschijnlijk. Maar ik ga het een poging geven. Gelukkig was de kabel op voorraad. Maar weer effe een ritje maken. Kan gelukkig geen bekeuring krijgen voor te hard rijden want hij geeft nu altijd 0 km/u aan.
 
Het lukt mij al niet een koplamp te vervangen zonder de kuip los te maken en ietsjes naar voren te trekken. Erg grote handen waarschijnlijk.
Dat is een ander probleem. -O-
Maar ik ga het een poging geven. Gelukkig was de kabel op voorraad. Maar weer effe een ritje maken. Kan gelukkig geen bekeuring krijgen voor te hard rijden want hij geeft nu altijd 0 km/u aan.
_O- Die personen die bekeuringen uitschrijven hebben wel een werkende teller. _O-

Succes. ;) 8-) :]
 
Het lukt mij al niet een koplamp te vervangen zonder de kuip los te maken en ietsjes naar voren te trekken. Erg grote handen waarschijnlijk. Maar ik ga het een poging geven. Gelukkig was de kabel op voorraad. Maar weer effe een ritje maken. Kan gelukkig geen bekeuring krijgen voor te hard rijden want hij geeft nu altijd 0 km/u aan.
:')

Je moet inderdaad niet te grote handen hebben om die lamp te vervangen :)
 
Tellerkabel vervangen kan zonder de kuip eraf te halen. Maar dat is wel wat prutswerk en zeker als je grote handen hebt...
 
Net even gekeken en no-way dat ik het zonder de kuip er een stukje af te schuiven kan doen. Kan geen eens met mijn vingers het einde van de kabel aanraken. Morgen maar eens aan beginnen. Onderkuip los, knippers er af, kuipruit er af, bovenkuip.... en dan weer de omgekeerde volgorde. Het is niet anders helaas. Mazzel dat ik zo snel de kabel kon krijgen.
 
Zo'n domme vraag is het helemaal niet.
Je zal altijd zien als je gokt dat je met de verkeerde lamp thuis komt.

En Kees is de kabel echt geknapt ?
Bij mij was hij 3 weken geleden gewoon losgeschoten.
Ik heb een naked met een klein stuurkuipje dus hij was zo weer vastgemaakt.

Zo zie je maar elk voordeel heeft zijn nadeel. (kuip)
 
Ik ga over een paar weekjes naar Zweden met de Div, samen met nog iemand anders. Nu zijn we van plan om een stukje met de boot te dobberen. Vraag van mij is:

Hoe zet ik mn motor het beste vast op zo'n boot? Dus: middenbok of zijstandaard, waar en hoe vast sjorren, in de versnelling of juist niet, etc.

Jullie hebben denk ik wel meer ervaring dan ik, daarom graag wat tips and tricks zodat ik bij het weder opstappen niet eerst de Div hoef op te rapen.
 
Net even gekeken en no-way dat ik het zonder de kuip er een stukje af te schuiven kan doen. Kan geen eens met mijn vingers het einde van de kabel aanraken. Morgen maar eens aan beginnen. Onderkuip los, knippers er af, kuipruit er af, bovenkuip.... en dan weer de omgekeerde volgorde. Het is niet anders helaas. Mazzel dat ik zo snel de kabel kon krijgen.
Bij mijn Div 600 kan ik er bij (de tellerkabel schoot ooit los, op de snelweg). Had jij niet een bijrijder (=zoon) met kleine handen? Wellicht kan hij er gewoon bij!


Hoe zet ik mn motor het beste vast op zo'n boot? Dus: middenbok of zijstandaard, waar en hoe vast sjorren, in de versnelling of juist niet, etc.
Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn spanbanden op de boot aanwezig?
In dat geval zou ik zeggen: in de versnelling (=blokkade achterwiel), tie-rip/touwtje om de handrem (=blokkade voorwiel), niet op de bok (=beide wielen op de grond), dan op de jiffy, en met spanbanden zorgen dat-ie ook zonder jiffy zou blijven staan.
 
Deze week mijn fietsje even een grondig poetsbeurt gegeven, dus hij staat weer te blinken (uitgezonderd de bochten uiteraard).
Iemand nog tips om het blok goed te reinigen? Er blijft wat bruine aanslag zitten (ingebrand vuil/vet denk ik), vooral op/rond de koelribben. Ik heb al van alles geprobeerd (WD40, remmenreiniger, kettingreiniger, water/zeep, etc) maar ik krijg het er niet af.
Van wat voor materiaal is het blok eigenlijk gemaakt? Het voelt een beetje aan als geanodiseerd aluminium..
Dank voor de poetstips! :)
 
Bij mijn Div 600 kan ik er bij (de tellerkabel schoot ooit los, op de snelweg). Had jij niet een bijrijder (=zoon) met kleine handen? Wellicht kan hij er gewoon bij!

Inderdaad. Maar laat ik het toch maar zelf doen.Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn spanbanden op de boot aanwezig?
In dat geval zou ik zeggen: in de versnelling (=blokkade achterwiel), tie-rip/touwtje om de handrem (=blokkade voorwiel), niet op de bok (=beide wielen op de grond), dan op de jiffy, en met spanbanden zorgen dat-ie ook zonder jiffy zou blijven staan.

Precies! En de spanbanden voor en achter zo spannen dat de motor in de vering getrokken wordt. Zelf al zou je de boot op zijn kop houden dan zou de motor nog zo vast staan als een huis. (Heb je waarschijnlijk wel natte voeten.) Ik heb nog nooit gehad dat er geen spanbanden waren. Behalve dan bij veerboten die niet de volle zee op gaan zoals bijvoorbeeld bij de fjorden in Noorwegen. Die varen binnen 30 minuutjes naar de overkant.
 
Zo'n domme vraag is het helemaal niet.
Je zal altijd zien als je gokt dat je met de verkeerde lamp thuis komt.

En Kees is de kabel echt geknapt ?
Bij mij was hij 3 weken geleden gewoon losgeschoten.
Ik heb een naked met een klein stuurkuipje dus hij was zo weer vastgemaakt.

Zo zie je maar elk voordeel heeft zijn nadeel. (kuip)

Aan de onderkant los gemaakt en toen viel de binnenkabel er al vanzelf uit. Duidelijk verhaal.

Met dit soort dingen is het inderdaad lastig al die kuipen e.d. Maar als de nieuwe kabel ook weer 130K mee gaat dan heb ik het er wel voor over. En het zonnetje schijnt voorlopig nog wel even...
 
Deze week mijn fietsje even een grondig poetsbeurt gegeven, dus hij staat weer te blinken (uitgezonderd de bochten uiteraard).
Iemand nog tips om het blok goed te reinigen? Er blijft wat bruine aanslag zitten (ingebrand vuil/vet denk ik), vooral op/rond de koelribben. Ik heb al van alles geprobeerd (WD40, remmenreiniger, kettingreiniger, water/zeep, etc) maar ik krijg het er niet af.
Van wat voor materiaal is het blok eigenlijk gemaakt? Het voelt een beetje aan als geanodiseerd aluminium..
Dank voor de poetstips! :)
Ik heb Dasty (ontvetter) gebruikt, flink inspuiten, en dan poetsen met wattenstaafjes/spons o.i.d. wat er tussen komt. Niet alles gaat er af, maar het is wel schoner geworden dan het was.
Maar hey, zonder glimmende bochten blijf je wat missen })
 
Ik heb Dasty (ontvetter) gebruikt, flink inspuiten, en dan poetsen met wattenstaafjes/spons o.i.d. wat er tussen komt. Niet alles gaat er af, maar het is wel schoner geworden dan het was.
Maar hey, zonder glimmende bochten blijf je wat missen })


Beetje diesel vernevelen op je blok even gaan rijden en (afkoelen) weer schoonmaken met diesel. daarna voorkant van je fiets weer wassen en poetsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan