Bensi
MF veteraan - uut de Achterhoek
Ja, je hebt helemaal gelijk, daarom vroeg ik me af of Jeltel dat ook heeft gedaan.'Moeten' is een tweede, maar bij de wijziging van het uitlaatsysteem wel verstandig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, je hebt helemaal gelijk, daarom vroeg ik me af of Jeltel dat ook heeft gedaan.'Moeten' is een tweede, maar bij de wijziging van het uitlaatsysteem wel verstandig.
Als ik goed gelezen heb dan heeft hij het zelf gedaan, maar afstellen zonder apparatuurJa, je hebt helemaal gelijk, daarom vroeg ik me af of Jeltel dat ook heeft gedaan.
hele mooie uitlaatjes, mooie dikke achterband, strak kleurenschema. Prachtig apparaat geworden, Duke! maar met die mooie uitlaatjes heb je geen middenbok meer zie ik? Dit waren die Delkevic pijpen toch, inclusief de bochten?
Het laten monteren is waarschijnlijk het verstandigste, in verband met het juist afstellen.
Hmm, en het geluid?
Ik had het niet over jouw dynojet maar over het monteren van een totaal ander uitlaatsysteem, maar eerlijk gezegd kan het in beide gevallen geen kwaad om de boel bij te stellen, ZIE:Je wil de Dynojet monteren heel makelijk zelf gedaan goed naar de omschrijving kijken en lezen uur bezig geweest.
Duke
Echt knap gedaan! Als hij helemaal klaar is misschien een keer een uitgebreide fotoserie (buiten)?
Ik weet het niet zeker bij de 900, maar normaal gesproken zit de kilometer-kabel aan de onderzijde in het midden van de teller/klok geschroefd en zou zonder problemen bereikbaar moeten zijn (gewoon de kabel volgen).Grrrrrr! Denk je net klaar te zijn voor de vakantie begeeft de kilometerteller kabel het. Na 130K, dat dan weer wel. En beter nu dan straks onderweg. Ik kwam net terug van een ritje naar de motorzaak en ben bijna thuis toen 'ie knapte. En volgens mij moet de topkuip er af om 'em te monteren. Misschien dat iemand dat hier weet?
Dat is een ander probleem.Het lukt mij al niet een koplamp te vervangen zonder de kuip los te maken en ietsjes naar voren te trekken. Erg grote handen waarschijnlijk.
Die personen die bekeuringen uitschrijven hebben wel een werkende teller.Maar ik ga het een poging geven. Gelukkig was de kabel op voorraad. Maar weer effe een ritje maken. Kan gelukkig geen bekeuring krijgen voor te hard rijden want hij geeft nu altijd 0 km/u aan.
Het lukt mij al niet een koplamp te vervangen zonder de kuip los te maken en ietsjes naar voren te trekken. Erg grote handen waarschijnlijk. Maar ik ga het een poging geven. Gelukkig was de kabel op voorraad. Maar weer effe een ritje maken. Kan gelukkig geen bekeuring krijgen voor te hard rijden want hij geeft nu altijd 0 km/u aan.
Even een 'domme' vraag: Het dim/grootlicht van de 600 is toch (net als de 900) een 'gewone' H4?
Bij mijn Div 600 kan ik er bij (de tellerkabel schoot ooit los, op de snelweg). Had jij niet een bijrijder (=zoon) met kleine handen? Wellicht kan hij er gewoon bij!Net even gekeken en no-way dat ik het zonder de kuip er een stukje af te schuiven kan doen. Kan geen eens met mijn vingers het einde van de kabel aanraken. Morgen maar eens aan beginnen. Onderkuip los, knippers er af, kuipruit er af, bovenkuip.... en dan weer de omgekeerde volgorde. Het is niet anders helaas. Mazzel dat ik zo snel de kabel kon krijgen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn spanbanden op de boot aanwezig?Hoe zet ik mn motor het beste vast op zo'n boot? Dus: middenbok of zijstandaard, waar en hoe vast sjorren, in de versnelling of juist niet, etc.
Bij mijn Div 600 kan ik er bij (de tellerkabel schoot ooit los, op de snelweg). Had jij niet een bijrijder (=zoon) met kleine handen? Wellicht kan hij er gewoon bij!
Inderdaad. Maar laat ik het toch maar zelf doen.Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn spanbanden op de boot aanwezig?
In dat geval zou ik zeggen: in de versnelling (=blokkade achterwiel), tie-rip/touwtje om de handrem (=blokkade voorwiel), niet op de bok (=beide wielen op de grond), dan op de jiffy, en met spanbanden zorgen dat-ie ook zonder jiffy zou blijven staan.
Zo'n domme vraag is het helemaal niet.
Je zal altijd zien als je gokt dat je met de verkeerde lamp thuis komt.
En Kees is de kabel echt geknapt ?
Bij mij was hij 3 weken geleden gewoon losgeschoten.
Ik heb een naked met een klein stuurkuipje dus hij was zo weer vastgemaakt.
Zo zie je maar elk voordeel heeft zijn nadeel. (kuip)
Ik heb Dasty (ontvetter) gebruikt, flink inspuiten, en dan poetsen met wattenstaafjes/spons o.i.d. wat er tussen komt. Niet alles gaat er af, maar het is wel schoner geworden dan het was.Deze week mijn fietsje even een grondig poetsbeurt gegeven, dus hij staat weer te blinken (uitgezonderd de bochten uiteraard).
Iemand nog tips om het blok goed te reinigen? Er blijft wat bruine aanslag zitten (ingebrand vuil/vet denk ik), vooral op/rond de koelribben. Ik heb al van alles geprobeerd (WD40, remmenreiniger, kettingreiniger, water/zeep, etc) maar ik krijg het er niet af.
Van wat voor materiaal is het blok eigenlijk gemaakt? Het voelt een beetje aan als geanodiseerd aluminium..
Dank voor de poetstips!
Ik heb Dasty (ontvetter) gebruikt, flink inspuiten, en dan poetsen met wattenstaafjes/spons o.i.d. wat er tussen komt. Niet alles gaat er af, maar het is wel schoner geworden dan het was.
Maar hey, zonder glimmende bochten blijf je wat missen