Sandertjer
MF veteraan
Heel mooi Kees!
Zon zadel hoeft dus helemaal niet duur te zijn
Zon zadel hoeft dus helemaal niet duur te zijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rijdt je gemiddeld 1:22 met een div 900? Dan moet je echt als een slak rijden en altijd je motor uit laten rollen.Kees
is dat de 62 centimeter hoge ruit die jij er op hebt staan
En zit je dan met je hoofd meer uit de wind
ik heb met de lage ruit toch wel veel turbulentie om mijn helm
zit te twijfelen tussen een vario ruit of een flink verhoogde
zal het nog verschil maken in verbruik rij nu met de 900 precies 1:22
Progressieve veren maken een heleboel uit, ik vond het een geweldige verbetering. Ook met een passagier/volle bagage. Het enige nadelige wat ik gemerkt heb is dat de lichte shimmy die bij 85km/h merkbaar was, is gezakt naar 70km/h, maar niet hinderlijk wat mij betreft. Het laat zich alleen merken als ik mijn handen van het stuur haal.met de standaardveren zakt mijn div900 behoorlijk diep in de veren wanneer ik hem van de standaard afhaal. Bovendien deinst de motor behoorlijk op de snelweg. Zijn dit normale verschijnselen en valt dit op te lossen dmv vervangende progressieve veren? Ik ben een beetje bang dat de voorkant teveel omhoog komt door deze veren wanneer we met zn tweeën plus bepakking touren. Het gewicht verplaatst zich meer naar achteren met nadelige gevolgen voor het stuurgedrag...
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Vorige week vrijdag de voorpoten van de Div opgehaald bij Goedhart en daarna thuis snel gemonteerd! Klus was zo gedaan maar wat me opviel is dat me voorwiel niet soepel draaide. De sleep weerstand van de remblokken was redelijk hoog. We hebben nog even gekeken of de remleidingen anders moesten lopen maar dat kan eigenlijk maar op 1 manier netjes lopen zonder scherpe bochten enzo. Dus toch maar een beetje rem olie laten weglopen op de ontluchtings nippel van de klauw en daarna draaide het voorwiel een stuk makkelijker (meer dan 1 omwenteling als je er een slinger aan gaf en daarvoor niet 1 hele omwenteling).
Dus afgelopen weekend lekker gereden op de Div maar nu valt mij op dat er een bepaald zoem geluid van de voorvork komt. Het is geen resonantie van het motorblok want ook als ik me koppeling inknijp hoor je het nog. Het lijkt wel of de schijven en/of remblokken een bepaalde trilling afgeven dus ik denk zelf dat het iets van resonantie is van me voorspatbordje. Iemand ervaring mee? Wordt dat spatbordje normaal met rubbers gemonteerd? Me vader is er nu me naar ze werk maar morgen ga ik even een stukje rijden zonder voorspatbord en kijken of het dan weg is.
En de (onder)kuipresonantie rond 3500 tpm komt ook vaak voor las ik, heplt het echt als je met stukjes binnenband de onderkuip monteerd? En waar die je die stukjes dan?
Kees
is dat de 62 centimeter hoge ruit die jij er op hebt staan
En zit je dan met je hoofd meer uit de wind
ik heb met de lage ruit toch wel veel turbulentie om mijn helm
zit te twijfelen tussen een vario ruit of een flink verhoogde
zal het nog verschil maken in verbruik rij nu met de 900 precies 1:22
met de standaardveren zakt mijn div900 behoorlijk diep in de veren wanneer ik hem van de standaard afhaal. Bovendien deinst de motor behoorlijk op de snelweg. Zijn dit normale verschijnselen en valt dit op te lossen dmv vervangende progressieve veren? Ik ben een beetje bang dat de voorkant teveel omhoog komt door deze veren wanneer we met zn tweeën plus bepakking touren. Het gewicht verplaatst zich meer naar achteren met nadelige gevolgen voor het stuurgedrag...
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Verbaasd me wel dat jij nooit progressieve veren heb gemonteerd. Wat mij betreft de beste verbetering aan de Div.
Diversion staat inmiddels in Nederland! Bij mijn ouders welteverstaan. Toen ik eergisteren aan het werk was heeft mijn vader hem opgehaald in Antwerpen.
Erg nette fiets, wel wat gebruikerssporen uiteraard. Mooi geluid en loopt soepel. Wel moet er een nieuwe achterband op en er moeten wat oliën en vloeistoffen ververst worden omdat ie al een tijdje stil stond.
[~[url="http/i46.tinypic.com/2rh7kt5.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="http/i46.tinypic.com/2jdrn1u.jpg"]afbeelding~][/url]
Welkom!Veel plezier er mee.
Ik weet niet hoe lang 'ie stil heeft gestaan, maar remvloeistof, cardan olie en motorolie zijn aan te bevelen om te vervangen. En is bovendien redelijk eenvoudig te doen.
En met de motorolie zou ik ook het oliefilter vervangen en de bougies controleren (het liefst vervangen), dan moet je er weer een lange tijd plezier van hebben.
Ik heb, bij mijn Div 600, pas de vork olie vervangen en bussen boven de veren gezet om zo de veren wat voorspanning te geven. Dat scheelt aanzienlijk, veel minder duiken bij het remmen en wat stugger en stabieler in de bochten.@kees: de poten lekken niet, de keerringen zijn vorig jaar ook vervangen incl. olie.
dat de div zover inzakt heeft vrij weinig met olie te maken (die zorgt voor de demping). De motor rust uiteindelijk op de veren.
Ik lees overigens dat het deinen van de div een karaktereigenschap is waarvan je moet houden...
Als kabels en leidingen lang genoeg zijn, dan zou het vervangen een kleinigheid moeten zijn, als je niet in de knoop komt met het topkuipje maar dat is een kwestie van proberen.hallo
ik heb een diversion 600s bj. 93
nu wil ik een wat hoger stuur op zetten heb er een van een maxim
scheelt wel een paar centimeter dus beter voor mijn handen Artrose en de rug
dit stuur is wel iets te lang , dat kan ik wel inkorten
maar waar moet iknog meer rekening mee houden als ik deze op mijn motor wil zetten
zo ver ik het kan bekijken zij de kabels en leidingen lang genoeg
groetjes anita uut almelo
Hoi RemcoIk heb zojuist nieuwe balhoofdlagers (lenkkopf-kegelrollenlager) besteld:
[afbeelding]
Echt nog maar enkele weken geleden voelde ik voor het eerst een dood punt, en nu is het al zo ver dat het dode punt me onstabiel maakt bij lage snelheid.
Afgezien van dat het veel werk is, lijkt het me allemaal goed te doen, op 1 twijfelpunt na: de juiste aanhaalmomenten voor het lager! Als ik zo ver ben kom ik wel weer posten
Lagers van 4 tientjes, dat valt me niet tegen