Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Remco
volgens mij is dat idd goed zelf te doen, als je heel rustig de tijd neemt.
Lees ook dit How To topic eens door.
SUCCES Ben

misschien leuk om het geheel vast te leggen en een eigen Div How To te maken.
Thanks voor de link, die ga ik ook even doornemen.
En ik zal inderdaad wat foto's maken van het vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Oeps! Bedenk me net dat ik vergeten ben vet mee te bestellen...

WPHB zegt: "medium weight lithium-based grease"; enig idee wat dat in het Duits (bij louis.de) is? Dan mail ik of het alsnog aan mijn bestelling kan worden toegevoegd.
Ik heb wel kogellagervet van de fietsenwinkel, maar volg liever het WPHB.
 
Laatst bewerkt:
Oeps! Bedenk me net dat ik vergeten ben vet mee te bestellen...

WPHB zegt: "medium weight lithium-based grease"; enig idee wat dat in het Duits (bij louis.de) is? Dan mail ik of het alsnog aan mijn bestelling kan worden toegevoegd.
Ik heb wel kogellagervet van de fietsenwinkel, maar volg liever het WPHB.
moet je deze bij bestellen volgens mij, of deze, betere kwaliteit dan ProCycle
 
Laatst bewerkt:
hallo
ik heb een diversion 600s bj. 93
nu wil ik een wat hoger stuur op zetten heb er een van een maxim
scheelt wel een paar centimeter dus beter voor mijn handen Artrose en de rug
dit stuur is wel iets te lang , dat kan ik wel inkorten
maar waar moet iknog meer rekening mee houden als ik deze op mijn motor wil zetten
zo ver ik het kan bekijken zij de kabels en leidingen lang genoeg
groetjes anita uut almelo
Hallo Anita, welkom hier :W
Je kunt ook stuurverhogers (risers) gebruiken met het originele stuur maar met dat Maxim stuur zal het ook wel lukken. Het is een kwestie van proberen wat het best bevalt.

Groeten uut de Achterhoek
 
moet je deze bij bestellen volgens mij, of deze, betere kwaliteit dan ProCycle
Die eerste zegt letterlijk "Lithiumseife", oftewel volgens het WPHB. Maar merkvet klinkt wel beter, gezien de hoeveelheid werk die vervangen is.
Het doorlezen van jouw topic-link is niet erg hoopgevend! Ik zie wel waar het schip strandt ;)

*Edit*: het meebestellen van vet is niet meer mogelijk:
Unfortunately we cannot add further articles to your recent order as your parcel is already in your despatch department.
The parcel will be shipped very soon.
Ze pakken aanzienlijk sneller in dan ze mail lezen ;)
 
Laatst bewerkt:
Duke

Je Div is schitterend geworden. :9~ :Y
Hij is eigenlijk alleen herkenbaar aan het blok. :9~
Super hoor.
Ik heb amper de tijd om te rijden laat staan om hem zo om te bouwen.
(ruimte gebrek doet ook mee).

Ik begrijp dat jij nog wat onderdelen hebt liggen.
Toevallig ook nog een elektrische benzine pomp ?

groeten Ron

Helaas ik heb geen pomp voor je Duke

:N
 
Je hebt inderdaad een bijzondere motor opgeleverd hulde daarvoor! :) Zelfs met Delkevic pijpjes!

Maar zou je op willen houden elke post met Duke te eindigen? We weten dat jij het post aangezien we je naam naast je post kunnen zien :) dankjewel.
 
Ja gaaf is dat he ik vond het toen in mei heel gaaf ik ga met mijn zoon daar nog een keer voor de lambo te rijden Duke 8-)


Jammer van die pomp.
Moet ik toch ff verder zoeken.

En de Lambo is super , maar toch de Porsche ondanks het veel minder aantal PK's rijd spectaculairder.
Wel op het rechte stuk van zandvoort met de Lambo de 255 aangetikt.
En ieder jaar samen met mijn zoon naar Le Mans voor de 24 uur.
De hele week alleen maar super auto's om je heen.
niet alleen Op het circuit maar ook op de camping en op de openbare weg.
 
Afgezien van dat het veel werk is, lijkt het me allemaal goed te doen, op 1 twijfelpunt na: de juiste aanhaalmomenten voor het lager! Als ik zo ver ben kom ik wel weer posten :)
Lagers van 4 tientjes, dat valt me niet tegen :)

Kegellagers moet je niet op moment vastzetten! Dat is alleen van toepassing op balhoofdlagers. Als je dit wel doet, neem dan een schone onderbroek mee voor onderweg.

Kegellagers zodoende monteren dat het zaakje spelingsvrij is maar wel soepel draait. Eventueel na 1000km checken.
 
Laatst bewerkt:
Kegellagers moet je niet op moment vastzetten! Dat is alleen van toepassing op balhoofdlagers. Als je dit wel doet, neem dan een schone onderbroek mee voor onderweg.

Kegellagers zodoende monteren dat het zaakje spelingsvrij is maar wel soepel draait. Eventueel na 1000km checken.
Het balhoofdlager is toch een kegellager in dit geval?!
 
Klopt, maar BALhoofdlagers zet je op het voorgeschreven moment vast en KEGELhoofdlagers niet. Anders zitten ze veel te strak of gaan kapot.

Vraag ook even een second opinion... op de Honda VFR moesten deze lagers ook alleen spelingsvrij gemonteerd worden.
 
Laatst bewerkt:
@jeltel: welke voorveren en olie heb je er nu inzitten? Ik heb keuze tussen WP, Hyperpro, SO suspension...
 
Mag je met de pijpen ook Duitsland in eigenlijk of maken die weer teveel herrie?
Dat is helaas een discussie punt. Delkevic heeft de dempers alleen laten keuren volgens een brits keurmerk (BSAU). Dit wordt echter niet direct geaccepteerd in het buitenland. Delkevic heeft hierover gezegd:
Hi Jelte,

We don’t have a CE certificate for the silencers. All our Silencers are road tested and approved and are BSAU marked. After a European court hearing all EU countries have to accept these numbers and BSAU numbers equal e, E and TuV numbers and are road legal throughout the EU...hope this information helps.

Kind regards
Susan
Dus tja, ik neem in ieder geval een kopie van deze mail mee mocht ik naar Duitsland gaan. De kans dat je aangehouden wordt lijkt me trouwens klein, het zijn nu niet dempers die (met dB killer) absurd veel lawaai maken.
 
@jeltel: welke voorveren en olie heb je er nu inzitten? Ik heb keuze tussen WP, Hyperpro, SO suspension...
Ik ben bij de heren van HK Suspension in Tiel langs geweest. Die leveren Wilbers. Kost ongeveer €140,- aan materiaal en het vervangen van de veren zelf. Voor dat bedrag dien je zelf de poten te demonteren wat kan in de werkplaats van HK Suspension met gebruik van alle faciliteiten daar. Mocht je even iets niet weten dan kun je het ze gewoon vragen en zullen ze je helpen. Ideaal wat mij betreft, je spaart werkplaatsuren uit en je leert je motor kennen.
 
Klopt, maar BALhoofdlagers zet je op het voorgeschreven moment vast en KEGELhoofdlagers niet. Anders zitten ze veel te strak of gaan kapot.

Vraag ook even een second opinion... op de Honda VFR moesten deze lagers ook alleen spelingsvrij gemonteerd worden.
Dus gewoon op gevoel? Ik kwam een Youtube-filmpje tegen waar iemand het deed: handvast draaien, daarna nog 1/8 slag om alles aan te duwen, daarna weer los, en opnieuw handvast.
Dan ga ik zoiets proberen :)
Ik ben alleen bang dat-ie snel weer speling heeft, juist omdat ik dat probleem met m'n fiets ook altijd heb. Ben wel benieuwd: 4 van de 5 sterren moeilijkheidsgraad volgens WPHB...
 
Ah, mijn eerste olie bijvul-actie in 12 jaar actief motorrijden.

Tijdens het afstellen had de tuner aangeven dat hij wat olie had geknoeid en niet had bijgevuld.

Direct na een vakantie met veel hoge toeren (autobahn) brandde gisteren het oliepeillampje. Er ging zo'n 350cc in.
 
Dat is helaas een discussie punt. Delkevic heeft de dempers alleen laten keuren volgens een brits keurmerk (BSAU). Dit wordt echter niet direct geaccepteerd in het buitenland. Delkevic heeft hierover gezegd:Dus tja, ik neem in ieder geval een kopie van deze mail mee mocht ik naar Duitsland gaan. De kans dat je aangehouden wordt lijkt me trouwens klein, het zijn nu niet dempers die (met dB killer) absurd veel lawaai maken.

Ok dankje voor de info! ;)
 
Hallo allen,
Ik heb een vraagje over een claxon. Ik wil namelijk een tweetonige claxon op mijn diversion monteren. Ik heb deze (klik) gevonden. Ik vraag me alleen af of ik die zomaar kan inbouwen, of dat het past, maar ook of er qua stroom-systeem nog wat aangepast moet worden want daar heb ik dan weer niet zo veel trek in. Iemand ervaring mee of ideeen over?
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Misschien dat die iets meer stroom vraagt, maar dat zal wel niet heel veel zijn. Of het past heb ik geen idee van, maar er is vast wel ergens in de kuip een plekje te vinden. Of je maakt een beugeltje.
 
Hallo allen,
Ik heb een vraagje over een claxon. Ik wil namelijk een tweetonige claxon op mijn diversion monteren. Ik heb deze (klik) gevonden. Ik vraag me alleen af of ik die zomaar kan inbouwen, of dat het past, maar ook of er qua stroom-systeem nog wat aangepast moet worden want daar heb ik dan weer niet zo veel trek in. Iemand ervaring mee of ideeen over?

Gaan deze dan tegelijk aan of om en om?

En in principe moet er genoeg ruimte zijn op de plek waar die nu ook zit! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan