Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
goedemorgen :W

vraagje;met de winter in aantocht, ben ik op zoek naar handkappen

staat me iets van bij dat handkappen voor een tdm ook passen op een div

kan ze alleen nog nergens vinden

had keesdenhaag ze ook niet op zijn div zitten?

en waar zijn ze te koop (kan bij motozoom en louis niets vinden wat er op lijkt)

Ik heb ze er al een aantal jaar opzitten. Ik heb ze gekocht bij een online postorderbedrijf in Duitsland. Het type wat ik heb is niet meer leverbaar. Wel iets wat er erg op lijkt:
http://www.kedo.de/com/ssl/php/func...docs/com/ssl/grafic/pdf/Katalog/Seite/294.pdf

In combinatie met handvatverwarming helpt het uitstekend. Wel komen de handkappen bij de maximale stuuruitslag tegen de kappen. Ze zijn flexibel dus dat is niet het probleem, maar wel dat je plekjes krijgt waar de verf slijt.
 
Ik heb ze er al een aantal jaar opzitten. Ik heb ze gekocht bij een online postorderbedrijf in Duitsland. Het type wat ik heb is niet meer leverbaar. Wel iets wat er erg op lijkt:
http://www.kedo.de/com/ssl/php/func...docs/com/ssl/grafic/pdf/Katalog/Seite/294.pdf

In combinatie met handvatverwarming helpt het uitstekend. Wel komen de handkappen bij de maximale stuuruitslag tegen de kappen. Ze zijn flexibel dus dat is niet het probleem, maar wel dat je plekjes krijgt waar de verf slijt.
Waarschijnlijk zijn die slijtageplekjes te voorkomen met een stukje tape of rubberblokjes :?

Die handkappen-tip had ik ook al toegevoegd aan OP3.
 
Waarschijnlijk zijn die slijtageplekjes te voorkomen met een stukje tape of rubberblokjes :?

Die handkappen-tip had ik ook al toegevoegd aan OP3.

Wellicht wel. Ik lig er persoonlijk niet echt wakker van. Het ontstaat pas naar verloop van tijd.

Mijn complimenten voor het bijhouden van de Openings Post! We verzamelen een schat aan informatie voor de doe-het-zelvert. Hiermee kunnen de meeste mensen een hoop geld besparen en toch de Div veilig op de weg houden.
 
Wellicht wel. Ik lig er persoonlijk niet echt wakker van. Het ontstaat pas naar verloop van tijd.

Mijn complimenten voor het bijhouden van de Openings Post! We verzamelen een schat aan informatie voor de doe-het-zelvert. Hiermee kunnen de meeste mensen een hoop geld besparen en toch de Div veilig op de weg houden.
Bedankt voor het compliment en de vele tips, daarnaast doe ik mijn best maar weet dat er nog veel wetenswaardigheden in eerdere topics ter sprake zijn gekomen, die met en met wel toegevoegd zullen worden. ;) 8-) :]
 
Ik heb gezien dat het binnenste remblok linksvoor een stuk verder is afgesleten dan de andere blokken. Waar kan dat op duiden?

Dit viel mij 3 weken geleden ook op er zat ca. een mm verschil in. Komt idd omdat er maar aan 1 kant zuigers zitten en de andere kant wordt er naar toe getrokken.

Ik heb de remblokken omgedraaid.... kan die andere ook wat slijten. :z
 
rare firma die kedo

op de site staat dat de handkappen niet op voorraad zijn ,maar je kan je email adres invullen als ze ze weer hebben

ingevuld en 2 min later een mail dat ze wel weer op voorraad zijn
terwijl op de site nog steeds staat, niet op voorraad


wacht nog even met bestellen geloof ik


o wacht

de mail was om mijn aanmeldig te activeren

mijn duits is ook niet meer wat het geweest is -O-
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand misschien ook welke handkappen passen op een Div 600 (2002) of kunnen daar
dezelfde op als hierboven beschreven voor de div 900?

groetjes Thijs
 
I.p.v. handkappen kwam ik pas "muffs" tegen:
bar-muffs-on-bike.jpg

Het ziet er werkelijk niet uit, maar ik kan me voorstellen dat het heerlijk warm is in combinatie met handvatverwarming en zomerhandschoenen :) Ik weet zelf nog niet hoe ik de winter ga rijden, afgelopen jaar was het na een uur telkens toch goed koud... Zit nu te denken aan een elektrisch verwarmd vest (zelfbouw uiteraard, weerstandsdraad (tweedehands gevonden op MP) is als het goed is bij de buren bezorgd vandaag).

Even wat anders: kortsluiting.
Ik heb vandaag door de stromende regen gereden (op zich niets nieuws), gelukkig niet zo ver, maar nog voor ik op m'n bestemming was stopte m'n toerenteller er mee. Zekering 15A was kapot, vervangen sloopte meteen de nieuwe. Nu is het elektrisch, dus ik ga er van uit dat ik het wel zelf kan fixen, maar heeft iemand enig idee hoe ik het beste kan beginnen met zoeken waar het probleem zit? Remlicht/richtingaanwijzer/toerenteller/toeter werkt niet meer, dus m'n Div komt de schuur niet meer uit voor het opgelost is.
 
Weet iemand misschien ook welke handkappen passen op een Div 600 (2002) of kunnen daar
dezelfde op als hierboven beschreven voor de div 900?

groetjes Thijs
Bij mijn weten is het voor de Div 600 nog niet eerder besproken, maar zover als ik weet is de stuurbevestiging hetzelfde en zou het zeker te proberen moeten zijn.

Mocht je ze via internet bestellen, dan kun je ze bekijken/passen en anders retour sturen.
 
Even wat anders: kortsluiting.
Ik heb vandaag door de stromende regen gereden (op zich niets nieuws), gelukkig niet zo ver, maar nog voor ik op m'n bestemming was stopte m'n toerenteller er mee. Zekering 15A was kapot, vervangen sloopte meteen de nieuwe. Nu is het elektrisch, dus ik ga er van uit dat ik het wel zelf kan fixen, maar heeft iemand enig idee hoe ik het beste kan beginnen met zoeken waar het probleem zit? Remlicht/richtingaanwijzer/toerenteller/toeter werkt niet meer, dus m'n Div komt de schuur niet meer uit voor het opgelost is.
Mijn tip: De bekabeling nalopen, want kortsluiting is normaal gesproken zichtbaar in de vorm van gesmolten isolatie, of dat meerdere kabeltjes aan elkaar gesmolten zijn en persoonlijk zou ik ter hoogte van de koplamp beginnen, omdat daar de meeste verbindingen in de open lucht zitten.
 
Bij mijn weten is het voor de Div 600 nog niet eerder besproken, maar zover als ik weet is de stuurbevestiging hetzelfde en zou het zeker te proberen moeten zijn.

Mocht je ze via internet bestellen, dan kun je ze bekijken/passen en anders retour sturen.

@Speedy bedankt voor je reactie.

Ik kwam ook nog deze van Acerbis tegen op internet, heeft misschien iemand daar ervaring mee?
http://www.acerbistore.it/product.aspx?ID=1733&C=205&L=2
 
Even wat anders: kortsluiting.
Ik heb vandaag door de stromende regen gereden (op zich niets nieuws), gelukkig niet zo ver, maar nog voor ik op m'n bestemming was stopte m'n toerenteller er mee. Zekering 15A was kapot, vervangen sloopte meteen de nieuwe. Nu is het elektrisch, dus ik ga er van uit dat ik het wel zelf kan fixen, maar heeft iemand enig idee hoe ik het beste kan beginnen met zoeken waar het probleem zit? Remlicht/richtingaanwijzer/toerenteller/toeter werkt niet meer, dus m'n Div komt de schuur niet meer uit voor het opgelost is.

Ik zou beginnen bij het balhoofd en de stekkers.
Stekkers kunne door corrosie kortsluiting veroorzaken ,of bij het balhoofd de bekabeling door geschuurt en door het water een goede verbinding naar massa.

Suc6
 
T is heel vreemd, vriend heeft net nog even gekeken. In t begin doettie t niet, geen rook, niks.. Alsie 1 minuut aanstaat begint t gelazer.. T wordt er niet uit gedrukt, maar t zijn echt kringeltjes rook... Bij uitlaat dichthouden wordt t ook niet erger ofzo.. Lijkt dus ergens anders vandaan te komen... Wel komt t echt bij die aansluiting van de bochten vandaan..
Motor wordt ook heel snel erg warm... Is dat normaal?? Met 20 sec dat de motor draait zijn de uitlaatbochten al niet meer aan te raken..
Oliepeil (gemeten als de motor rechtop staat, dus niet op de zijstandaard) is goed.
Hoi Muppetmayo,
Welkom op het forum.

Over je 'rookprobleem': kan het niet zijn dat de vorige eigenaar het blok heeft gereinigd met bijv. WD-40? Als dat het geval is, dan komt daar waarschijnlijk de rook vandaan. Het kan natuurlijk ook de verf zijn, zoals anderen al aangaven (die heeft écht meer dan 1 dag tijd nodig om volledig uit te harden en te drogen hoor).

Na een paar ritjes moet het in ieder geval over zijn.

Veel plezier in ieder geval op je nieuwe DIV! :]
 
Goedenavond,
Zou ik mij hier ook mogen melden?
Sinds enkele weken mijn rijbewijs gehaald, en vervolgens een diversion gekocht :) Een ouwetje, maar heeft nog niet echt veel gelopen.
Wat dan ookweer gelijk her nadeel is, ding heeft langer stilgestaan dan dattie gelopen heeft.Aantal dingetjes nog die opgelost moeten worden, maar ik wordt vanzelf handig zullen we maar zeggen...Dus het leek me erg leuk om me hier aan te sluiten, en af en toe advies komen vragen als dat mag?
Hoi Marjolein
Welkom op het Diversion topic en heel veel plezier met je Divje. Het zijn heerlijke motoren, lekker makkelijk en heel handelbaar. En die rook, ach .... fff een paar dagen afwachten, misschien de verf, misschien wat olie. Als het over een dag of wat nog zo is zou ik eens verder kijken naar de aansluiting van de uitlaatbochten of misschien een kleine lekkage bij de kleppendeksel of cilinder kop, beiden makkelijk te verhelpen.

Succes :W
 
Rij ik met een vaartje van zo'n 15km/u naar een minirotonde...
Heel klein beetje m'n voorrem aanleggen...
Voel ik direct mijn voorwiel glijden. :?
*voorrem los*
...ondertussen glijdt mijn achterwiel als een paling in een emmer snot door.
ik voel de achterkant al schuin komen
*achterrem los*

Gelukkig kon ik flink de rotonde afsnijden en min of meer rechtdoor glijden en bleef het bij een vreemde actie. (De auto achter me hield plots heeeel veel afstand :+ )

Ik vermoed dat het een combinatie was van nieuw asfalt en hoogstwaarschijnlijk diesel. :(
Toch absurd hoe zo'n standaard woon-werk ritje kan verlopen.
Ik ken het verhaal hier dat het ook anders kan aflopen.
 
Rij ik met een vaartje van zo'n 15km/u naar een minirotonde...
Heel klein beetje m'n voorrem aanleggen...
Voel ik direct mijn voorwiel glijden. :?
*voorrem los*
...ondertussen glijdt mijn achterwiel als een paling in een emmer snot door.
ik voel de achterkant al schuin komen
*achterrem los*

Gelukkig kon ik flink de rotonde afsnijden en min of meer rechtdoor glijden en bleef het bij een vreemde actie. (De auto achter me hield plots heeeel veel afstand :+ )

Ik vermoed dat het een combinatie was van nieuw asfalt en hoogstwaarschijnlijk diesel. :(
Toch absurd hoe zo'n standaard woon-werk ritje kan verlopen.
Ik ken het verhaal hier dat het ook anders kan aflopen.
Gefeliciteerd met de goede afloop en ervaring is leuk/handig, maar je rijbewijs-leven lang zul je (af en toe en/of regelmatig) situaties tegen komen die niet in het lessenpakket zaten. ;) 8-) :]
 
Ik was vergeten de dagteller op 0 te zetten, doe ik sinds ik deze motor heb omdat ik niet zeker weet of reserve wel werkt, drukte ik het knopje onder het rijden in en weg was het, nu zolang tape eroverheen geplakt i.v.m de regen.
Heeft toevallig iemand dat rubberendopje liggen ?
 
Gefeliciteerd met de goede afloop en ervaring is leuk/handig, maar je rijbewijs-leven lang zul je (af en toe en/of regelmatig) situaties tegen komen die niet in het lessenpakket zaten. ;) 8-) :]


Ik ben natuurlijk overtuigd dat het gros van de motorrijders in deze situatie onderuit zouden zijn gegaan. 8-) _O-

2 jaar geleden ben ik in zo'n situatie trouwens wel onderuit gegaan met m'n trouwe CB250.
:')
 
Laatst bewerkt:
Rij ik met een vaartje van zo'n 15km/u naar een minirotonde...
Heel klein beetje m'n voorrem aanleggen...
Voel ik direct mijn voorwiel glijden. :?
*voorrem los*
...ondertussen glijdt mijn achterwiel als een paling in een emmer snot door.
ik voel de achterkant al schuin komen
*achterrem los*

Gelukkig kon ik flink de rotonde afsnijden en min of meer rechtdoor glijden en bleef het bij een vreemde actie. (De auto achter me hield plots heeeel veel afstand :+ )

Ik vermoed dat het een combinatie was van nieuw asfalt en hoogstwaarschijnlijk diesel. :(
Toch absurd hoe zo'n standaard woon-werk ritje kan verlopen.
Ik ken het verhaal hier dat het ook anders kan aflopen.

Hmmm... bij de rotonde hier in de buurt zou ik de lul zijn geweest, want die neem ik met meer dan 15 km/u (mits ik goed overzicht heb).

Is me trouwens eens overkomen bij rijles... rotonde bij de afslag van de snelweg, driekwart rond, ligt er olie tussen de twee stroken van de rotonde... begon ik te glijden. Zonder te remmen rustig weer naar de buitenste strook en de rotonde veilig af.

Mijn instructeur had de olie niet eens gezien...
 
Pfff Bert gelukkig ben je overeind gebleven!

Zou gister stukje gaan rijden, maar uiteindelijk helemaal geen tijd voor gehad.. Beetje jammer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan