Het grote Yamaha R1 topic - deel 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeden morgen :W

Oke`kan dus beter ff de banden op rijden voordat ik in mei het circuit op ga.

Gaat vast wel lukken als de winter niet te duurt :N

Komen er weer gewone MPP onder die bevallen mij nog het best ook op de weg *O* :]
 
Hoi Rene,

Zou je deze foto in de openingspost kunnen plaatsen?

De andere is een beetje gedateerd zins mei afgelopen jaar!

full
 
zo kontje is dicht en geschuurd (jaja ha ha ha)

GroteFoto-MKLAKHSR.jpg


de tank ga ik van het weekend wel aan beginnen heb ik nu geen zin meer in :P


btw: kan de kont ook wel zo houden, blanke lak eroverheen; zie je geheid geen 2e van :+
 
Laatst bewerkt:
Ook weer derbij.

Dat je band gaat smeren kan ook andere oorzaken hebben.

Ik heb van de zomer Niveau 2 gedaan op Zolder en had toen een MPP eronder zitten waar een 7000 km mee was gereden. Met dat bandje had ik al veel in de Eifel en in het zwarte woud aan het knallen geweest. Toen nog 7 sessies van 25 minuten op Zolder en dat was echt teveel van het goede. De temperatuur van het asfalt was erg hoog en in de 6 e sessie wees de marshall bij het binnenrijden van de pitstraat naar mijn achterband. Er hingen echt de rafels aan,hij had zelfs een stuk rubber aan zijn vizier hangen. Toen we de temp.van de band gingen meten, hij was bijna 90 graden warm. De laatste sessie rustig aan gedaan, want de achterband was helemaal gaar.
Laatst ook een hele discussie gehad met een bandenman op Assen, en deze beweerde zelfs dat als je Suprcorsa's hebt je ze een keer of 8 a 9 kunt opwarmen ,daarna gaat het echt hard met de slijtage .
 
Ik heb even een vraagje aangezien hier regelmatig wordt gepost over het rijden op een circuit. Ik heb mijn R1 nu sinds oktober en daar nog vrij weinig mee gereden vanwege het weer etc. Daarnaast heb ik 0-circuit ervaring maar ik wil dit graag gaan veranderen (volgend seizoen). Veel van jullie hebben 2 motoren in het bezit, dat is voor mij wat te hoog gegrepen. Mijn eerste vraag is dan ook hoeveel mensen met hun R1 (straat) er ook wel eens op het circuit mee rijden of is dat not done?. Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie hebben gedaan om op het circuit te gaan rijden. Je hebt bijvoorbeeld rijvaardigheids curssussen met verschillende niveaus. Of ben je gewoon gaan lessen of dat je gewoon direct de motor hebt gepakt en vrij bent gaan rijden. Ik snap dat veel van jullie dit stadium al lang zijn gepasseerd, maar ik zou het wel tof vinden als er wat good old memories naar boven komen haha

igg bedankt voor de reacties!!
 
Ik heb even een vraagje aangezien hier regelmatig wordt gepost over het rijden op een circuit. Ik heb mijn R1 nu sinds oktober en daar nog vrij weinig mee gereden vanwege het weer etc. Daarnaast heb ik 0-circuit ervaring maar ik wil dit graag gaan veranderen (volgend seizoen). Veel van jullie hebben 2 motoren in het bezit, dat is voor mij wat te hoog gegrepen. Mijn eerste vraag is dan ook hoeveel mensen met hun R1 (straat) er ook wel eens op het circuit mee rijden of is dat not done?. Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie hebben gedaan om op het circuit te gaan rijden. Je hebt bijvoorbeeld rijvaardigheids curssussen met verschillende niveaus. Of ben je gewoon gaan lessen of dat je gewoon direct de motor hebt gepakt en vrij bent gaan rijden. Ik snap dat veel van jullie dit stadium al lang zijn gepasseerd, maar ik zou het wel tof vinden als er wat good old memories naar boven komen haha

igg bedankt voor de reacties!!


Met een straat R1 kun je gewoon het circuit op (wel goed door de keuring komen). Zijn er zat hier die dat doen.
Vrij rijden mag volgens mij niet zonder ervaring. Meestal begin je in groep 1 waar je leert circuitrijden.
Daarna groeit het....hoe het dan zit moet je aan anderen vragen ;)

Succes volgend seizoen :Y
 
je mag met elke motor het circuit op als hij maar in goede technische staat is..

of je dit wilt moet je zelf weten, je moet alleen wel in je achterhoofd houden dat je op geen enkele manier bent verzekerd op een circuit dus als je hem platlegt heb je gewoon pech.

Je mag altijd beginnen met vrijrijden dit moet je op zich zelf weten maar voor je eigen ontwikkeling en de sociale contacten met andere rijders zou ik dat zeker niet aanraden ;) :+ lekker beginnen in groep 1 of als je echt behoorlijk doorrijd al op de weg misschien groep 2...

zo ben ik vorig jaar op mn straatmotor begonnen in groep 2 en daarna ben ik gaan vrijrijden en nu dus een circuitmotor erbij omdat het tempo toch wel wat hoger gaat liggen..
 
Ik heb even een vraagje aangezien hier regelmatig wordt gepost over het rijden op een circuit. Ik heb mijn R1 nu sinds oktober en daar nog vrij weinig mee gereden vanwege het weer etc. Daarnaast heb ik 0-circuit ervaring maar ik wil dit graag gaan veranderen (volgend seizoen). Veel van jullie hebben 2 motoren in het bezit, dat is voor mij wat te hoog gegrepen. Mijn eerste vraag is dan ook hoeveel mensen met hun R1 (straat) er ook wel eens op het circuit mee rijden of is dat not done?. Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie hebben gedaan om op het circuit te gaan rijden. Je hebt bijvoorbeeld rijvaardigheids curssussen met verschillende niveaus. Of ben je gewoon gaan lessen of dat je gewoon direct de motor hebt gepakt en vrij bent gaan rijden. Ik snap dat veel van jullie dit stadium al lang zijn gepasseerd, maar ik zou het wel tof vinden als er wat good old memories naar boven komen haha

igg bedankt voor de reacties!!

Als je bij MSL gaat rijden, ben je verplicht om de 1e keer jezelf in groep 1 in te schrijven. Dan wordt je voorgereden door een marshaller. Binnen die groep wordt ook weer een onderverdeling gemaakt in snelheid, dus schat jezelf een beetje in. Ik vond het erg leerzaam iig. Daarna ben ik gelijk vrij gaan rijden (groep 3). Dit alles was met mijn normale straat R1. Je moet wel een beetje uitkijken, want er rijden ook wel lui mee die een tikkie riskant rijden. Ik zag een keer iemand inhalen in de tarzan waar het echt niet kon, en duwde gewoon een beste man van de baan... Bocht later ging hij zelf onderuit, dus dat was dan wel weer grappig. Maar je moet een beetje op safe spelen als je die zelfde middag nog naar huis wil op je eigen motor. Ik zit er zelf aan te denken om volgende keer in groep 4 mee te rijden. Denk dat daar toch wat minder risico gevallen rondrijden... alleen rijden de snelste mannen in groep 4 zo'n 10-15 seconden sneller dan ik, dus dat is wel een groot verschil... je wilt ook geen rijdende chicane zijn voor die lui!
 
Laatst bewerkt:
Veel van jullie hebben 2 motoren in het bezit, dat is voor mij wat te hoog gegrepen.
Ik heb mijn circuit motor ook pas vorig jaar gekocht.
Mijn eerste vraag is dan ook hoeveel mensen met hun R1 (straat) er ook wel eens op het circuit mee rijden of is dat not done?.
Ik dus in de eerste 2 jaar. Zijn genoeg mensen die met hun straat fiets op t circuit rijden.
Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie hebben gedaan om op het circuit te gaan rijden. Je hebt bijvoorbeeld rijvaardigheids curssussen met verschillende niveaus. Of ben je gewoon gaan lessen of dat je gewoon direct de motor hebt gepakt en vrij bent gaan rijden.
Ik heb geen rijvaardigheidstrainingen of zo gedaan. Reed het jaar nadat ik mijn rbw had voor t eerst op het circuit.
Niet meteen gaan vrij rijden! (tenminste da's mijn mening)
Ik ben begonnen in groep 1 en daarna groep 2.
Ik generaliseer even, maar veel mensen denken dat als ze op straat 'goed' kunnen rijden dat ze dat ook op het circuit kunnen.
Ben ik volstrekt mee oneens. Beiden zijn toch heel anders, al is het uiteraard prettig als je al wat sportieve rij ervaring op de weg hebt.
Lijnen rijden en rempunten zoeken is moeilijker dan het lijkt.
Ik rij in groep 3 en kom regelmatig mensen tegen waarvan ik denk, joh ga eens ff lekker met een marshall rijden :X En dat is echt niet omdat ik nou zo goed rij (ik kan zelf nog heel veel leren, zo reeel ben ik echt wel). Veel van die mensen zijn een gevaar op de baan, want er is niks zo irritant voor iemand die al wat ervaring heeft als iemand waarvan je niet kunt voorspellen wat ie gaat doen.

Ik snap dat veel van jullie dit stadium al lang zijn gepasseerd, maar ik zou het wel tof vinden als er wat good old memories naar boven komen haha
Tot zover mijn mening in t kort. OK, beetje aangedikt, maar je snapt t wel hoop ik
igg bedankt voor de reacties!!
Als je nog meer moet weten moet je maar roepen of ff pb'en :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan