Het grote Yamaha R1 topic - deel 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
je mag met elke motor het circuit op als hij maar in goede technische staat is..

of je dit wilt moet je zelf weten, je moet alleen wel in je achterhoofd houden dat je op geen enkele manier bent verzekerd op een circuit dus als je hem platlegt heb je gewoon pech.

Je mag altijd beginnen met vrijrijden dit moet je op zich zelf weten maar voor je eigen ontwikkeling en de sociale contacten met andere rijders zou ik dat zeker niet aanraden ;) :+ lekker beginnen in groep 1 of als je echt behoorlijk doorrijd al op de weg misschien groep 2...

zo ben ik vorig jaar op mn straatmotor begonnen in groep 2 en daarna ben ik gaan vrijrijden en nu dus een circuitmotor erbij omdat het tempo toch wel wat hoger gaat liggen..


Serieus?

Ik dacht dat dat verboden was ivm onervarenheid en dat ze dus eerst een training willen geven :?

(but what do I know)
 
THnx alvast, zeker interessant!!

meeste is al gezegd lees ik, grootste gevaar is dat je straks een circuitfiets koopt en je straatfiets onder het stof komt te staan ;)

dus jij zegt doen? ja ik zeg; 'doen' :+

p.s. zorg dat je goed in het leer zit, rugbeschermer is vaak verplicht (moreel sowieso al)
 
meeste is al gezegd lees ik, grootste gevaar is dat je straks een circuitfiets koopt en je straatfiets onder het stof komt te staan ;)

dus jij zegt doen? ja ik zeg; 'doen' :+

p.s. zorg dat je goed in het leer zit, rugbeschermer is vaak verplicht (moreel sowieso al)


Rugbeschermer nog nooit aangehad :N

Ik rij alleen op straat en in m'n jas zit een soort beschermende "plaat"....zelfde spul als m'n elleboog en schouder bescherming

Maakt zo'n rugbeschermer echt een veel beter alternatief??? Lijkt mij juist dat het best in de weg zit (als in: niet comfortabel)
 
Rugbeschermer nog nooit aangehad :N

Ik rij alleen op straat en in m'n jas zit een soort beschermende "plaat"....zelfde spul als m'n elleboog en schouder bescherming

Maakt zo'n rugbeschermer echt een veel beter alternatief??? Lijkt mij juist dat het best in de weg zit (als in: niet comfortabel)

als ie niet comfortabel zit heb je geen goeie, ik rij niet zonder :N

vraag anders krimmie maar even of het uitmaakt ;)
 
Op circuit misschien.. ;)

Op straat niet, dus wat dat betreft: boeie :+

Heb er nooit mee gereden. Snap ff niet wat zo'n Turtle-schild doet :?

het verdeeld de klap op je ruggegraat, bij kans voorkomt het dus een rolstoel of erger. ook op straat rij ik ermee, lantaarnpalen e.d. zijn niet prettig voor je rug :P
 
Goooeeeeeeeeeeede avond mensen,

als ie niet comfortabel zit heb je geen goeie, ik rij niet zonder :N

vraag anders krimmie maar even of het uitmaakt ;)

Ik heb wel een goeie, maar op straat heb ik hem nooit aan hahaha..Maar daar moet ik voor de gein wel een keer verandering in gaan brengen. Ik ben laatste keer goed afgestapt, maar voor het zelfde geld had het verkeerd afgelopen..Zo moet je ook niet altijd denken, want dan doe je niets meer hehehe
Op het circuit is het wel verplicht..
 
Laatst bewerkt:
Rugbeschermer nog nooit aangehad :N

Ik rij alleen op straat en in m'n jas zit een soort beschermende "plaat"....zelfde spul als m'n elleboog en schouder bescherming

Maakt zo'n rugbeschermer echt een veel beter alternatief??? Lijkt mij juist dat het best in de weg zit (als in: niet comfortabel)

// // CycleShop Heerlen, Helmen, Motorkleding, Crosskleding, Motoronderdelen, Motorbanden, Beveiliging, Scooteronderdelen, Bromfietsonderdelen, Motorwinkel, CycleShop, Heerlen

Deze heb ik, Büse Belluno. Overal als winnaar uit de testen gekomen, en je merkt niet dat je 'm aan hebt. Aanrader!

Heb 'm bij Cycle Shop heerlen besteld. Erg aardige en hulpzame mensen.
 
Als je bij MSL gaat rijden, ben je verplicht om de 1e keer jezelf in groep 1 in te schrijven. Dan wordt je voorgereden door een marshaller. Binnen die groep wordt ook weer een onderverdeling gemaakt in snelheid, dus schat jezelf een beetje in. Ik vond het erg leerzaam iig. Daarna ben ik gelijk vrij gaan rijden (groep 3). Dit alles was met mijn normale straat R1. Je moet wel een beetje uitkijken, want er rijden ook wel lui mee die een tikkie riskant rijden. Ik zag een keer iemand inhalen in de tarzan waar het echt niet kon, en duwde gewoon een beste man van de baan... Bocht later ging hij zelf onderuit, dus dat was dan wel weer grappig. Maar je moet een beetje op safe spelen als je die zelfde middag nog naar huis wil op je eigen motor. Ik zit er zelf aan te denken om volgende keer in groep 4 mee te rijden. Denk dat daar toch wat minder risico gevallen rondrijden... alleen rijden de snelste mannen in groep 4 zo'n 10-15 seconden sneller dan ik, dus dat is wel een groot verschil... je wilt ook geen rijdende chicane zijn voor die lui!

pas inschrijven in groep 4 als je gemiddelde (gemiddelde dus!!!) tijd onder de 2:10 op CPZ ligt... anders rij je anderen in de weg en dat is zeeer irritant..

zo rijden er ook stumperds rond in groep 3 met een tijd van 2:35 (snelste :o) die horen daar ook niet!
 
en een rugbeschermer is absoluut een vereiste, helaas nog niet verplicht op het circuit maar je moet hem gewoon hebben als je enig respect voor je lichaam hebt..

sommigen hier weten van mijn ongeluk in maart 2008, de gevolgen hadden grootendeels vereideld kunnen worden als ik een backprotector aan had gehad.. sindsdien rij ik dan ook niet meer zonder..

en een overall is ook een pré, combi's scheuren makkelijk uit elkaar en dan glij je lekker op je blote huid verder..
 
pas inschrijven in groep 4 als je gemiddelde (gemiddelde dus!!!) tijd onder de 2:10 op CPZ ligt... anders rij je anderen in de weg en dat is zeeer irritant..

zo rijden er ook stumperds rond in groep 3 met een tijd van 2:35 (snelste :o) die horen daar ook niet!

Ik reed met de R1 (12-10-08) 2:14. Baan had alleen natte plekken, dus het had wel harder gekund, maar wilde mijn fiets niet opvouwen. Reed namelijk met Corsa'tjes... :?

Maar ja, ik ergerde me daar ook dood aan lui die 2:35 reden, dus moet ik mezelf maar gaan lopen irriteren en het risico lopen van de baan gereden te worden omdat ik die man die voor zijn 2:00 wil gaan niet wil storen?
 
Ik reed met de R1 (12-10-08) 2:14. Baan had alleen natte plekken, dus het had wel harder gekund, maar wilde mijn fiets niet opvouwen. Reed namelijk met Corsa'tjes... :?

Maar ja, ik ergerde me daar ook dood aan lui die 2:35 reden, dus moet ik mezelf maar gaan lopen irriteren en het risico lopen van de baan gereden te worden omdat ik die man die voor zijn 2:00 wil gaan niet wil storen?

als jij sneller dan 2:14 rijd zou het op zich nog kunnen ja, en dan hopen dat je snel sneller gaat rijden...

ik rij met een hoop marge (niet circuitwaardig materiaal en straatfiets en straatbanden) 2:16 en zit dan meestal wel in de bovenste helft van groep 3...

maar kan inderdaad alleen al sneller als je niet van die gasten tegenkomt die denken dat ze vet hard kunnen rijden en maar gelijk zonder ervaring gaan vrijrijden :(
 
hebben hier ook lui korte titax/pazzo.

zit zwaar te twijfelen of het korte of lange gaan worden,korte vind ik er erg vet uit zien maar pakt heel anders vast dan de originele,kwestie van wennen misschien.

iemand ervaring met beide ivm vergelijking

p.s.rijd niet op t zirkwie en gebruik eigenlijk meestal wel 4 vingers met remmen

gr.peter :W
 
http://www.cycleshopheerlen.nl/?cat=product_detail&pid=3044&hfdcat=151&subcat=1719

Deze heb ik, Büse Belluno. Overal als winnaar uit de testen gekomen, en je merkt niet dat je 'm aan hebt. Aanrader!

Heb 'm bij Cycle Shop heerlen besteld. Erg aardige en hulpzame mensen.

thanks voor de tip

zit ook al een tijdje er aan te denken om er 1 aan te schaffen

maar dacht ook altijd dat die dingen niet lekker zaten onder een pak

maar zoals ik gelezen heb heeft het een hoop mensen al goed geholpen
 
hebben hier ook lui korte titax/pazzo.

zit zwaar te twijfelen of het korte of lange gaan worden,korte vind ik er erg vet uit zien maar pakt heel anders vast dan de originele,kwestie van wennen misschien.

iemand ervaring met beide ivm vergelijking

p.s.rijd niet op t zirkwie en gebruik eigenlijk meestal wel 4 vingers met remmen

gr.peter :W

ik had lange op de ace en nu korte op de r1, rijd allebei lekker, ik rem wel met 1 of 2 vingers dus kort vind ik lekkerder. eigen voorkeur denk ik, voor allebei is wat te zeggen...
 
thanks voor de tip

zit ook al een tijdje er aan te denken om er 1 aan te schaffen

maar dacht ook altijd dat die dingen niet lekker zaten onder een pak

maar zoals ik gelezen heb heeft het een hoop mensen al goed geholpen

net als een pak, eerst passen, dan kopen

als het kan moet je hem passen en dan op een motor gaan zitten, merk je gelijk of ie lekker zit ;)
 
hebben hier ook lui korte titax/pazzo.

zit zwaar te twijfelen of het korte of lange gaan worden,korte vind ik er erg vet uit zien maar pakt heel anders vast dan de originele,kwestie van wennen misschien.

iemand ervaring met beide ivm vergelijking

p.s.rijd niet op t zirkwie en gebruik eigenlijk meestal wel 4 vingers met remmen

gr.peter :W
kort hier, ik had er eerder deze week al een stuk over getikt.
 
http://www.cycleshopheerlen.nl/?cat=product_detail&pid=3044&hfdcat=151&subcat=1719

Deze heb ik, Büse Belluno. Overal als winnaar uit de testen gekomen, en je merkt niet dat je 'm aan hebt. Aanrader!

Heb 'm bij Cycle Shop heerlen besteld. Erg aardige en hulpzame mensen.


Ook best stevig aan de prijs :X


Zal er es over na gaan denken....wie weet word ik ooit verstandig ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan