Het heerlijke Harz topic.

Ben vorig jaar onder protest met mn meissie in het karretje naar

Bad Frankenhausen/Kyffhäuser​

geweest, geen spijt van gehad.
 
Zelfs zonder en motor kan je je daar vermaken.

Permanente motorshow!
Motoren op de P-plaats aanwezig in alle soorten en maten.
Verder op de rijweg gedurig 'stunts' te zien. (als de Polizei niet in de buurt is)
Ondertussen snacken met Pommes und Bratwurst.
 
Dan heb ik je daar gezien, @RooieKater ! Ik was deel van het andere Nederlandse trio (ik herkende je motor op de parkeerplaats).
Gaaf, dan hebben jullie denk ik gesproken met mijn vriend Frank (die de fullfilment voor Itchy Boots doet) gesproken.

We waren er vandaag nog een keer:

20230602_105628.jpg
 
We hebben zojuist ook 8 km 'verboten' bospad gereden, het zat in de route die ik gemaakt had, gelukkig geen boswachter tegengekomen ...

20230602_133648.jpg
 
Ben van 20 t/m 27 augustus in de harz geweest met een paar motormaatjes .
We gaan elk jaar.
En als je bijgevoegde borden tegenkomt weet je 1 ding,en dat is dat er een paar hele mooie bochtjes aan zitten te komen.
Dit was bij blankenburg.
Heb ook nog een filmpje van de kyffhauser 36,maar helaas is dat filmpje niet geschikt om hier te plaatsen om 1 of andere reden.
 

Bijlagen

  • 20230827_020500.jpg
    20230827_020500.jpg
    211,7 KB · Weergaven: 5
Vandaag vanuit Stolberg ongeveer 300 km gereden op de TA met zoonlief achterop. Heb hem uiteraard ook de Kyffhäuser laten zien. Helaas is het café onderaan alleen van donderdag t/m zondag open dus ik kon 'm niet trakteren op een heerlijk broodje. Het voordeel van een maandagochtend buiten het hoogseizoen is wel dat het er dan erg rustig is :+ .
20230911_105019.jpg

20230911_130851.jpg
 
Na in 2017 voor het laatst in de Harz te zijn geweest, na de kerstdagen nog maar eens terug gegaan naar dit mooie gebied.
Ditmaal met het koekblik en gezin.
De natuur en de wegen weer prachtig.
Maar vond de dorpjes en dergelijk niet zo netjes als Sauerland of de Eifel. Veel slecht onderhouden huizen en ook best wat leegstand. Dat staat mij van 7 jaar geleden niet zo bij.
Zonde...
Weet niet of andere dit ook ervaren. Begint dan wel te kriebelen om van zo´n verlaten pand weer wat moois te maken, maar dat gaan ze hier thuis niet leuk vinden :P
 
Ik vind Wernigerode wel mooi, met name het oude centrum. Maar nu ik er aan terugdenk (ik was er in Februari 2022), zag het er buiten dat oude centrum inderdaad niet heel netjes uit. En de omliggende dorpjes hetzelfde. Niet echt aftands of onprettig, maar ook niet zo fotogeniek als veel dorpjes aan de Moezel bijvoorbeeld.
Dat gevoel van zo'n pand op willen knappen ken ik ook. Maar qua vrije tijd die ik ervoor zou hebben, zou het pand er vrees ik niet beter op worden:')
 
Iemand weleens in het enjoyhotel gezeten in goslar(hahnenklee)?
Want na een aantal jaren in een bikerhotel zonder dinergelegenheid lijkt me dit ook wel eens makkelijk.
Is toch wat luxer,dus spreekt mij wel aan,helaas heb ik alleen foto's wat ik kan bekijken en geen ervaringen met deze keten.
Dus als 1 of meerdere van jullie dat wel hebben ,zou ik het graag vernemen.
Bijvoorbaat bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan