Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Hoi en goedemiddag Heren en misschien Dames,

Het is een "tijdje"geleden. Maar lees alweerrrrr een tijdje mee.
Goede voornemens voor dit jaar om meer km's te maken. Nu voornamelijk woon-werk en natuurlijk terug :+

Nijmegen > Arnhem

Mijn F3 gekocht in 2008 met 22000 op teller en nog steeds de trotse eigenaar! O-)
inmiddels 47000 en running...

locorano-61889-albums-locorano-my-cbr-600-f3-3293-picture-het-begin-21783.png
 
Laatst bewerkt:
:W

Ik heb afgelopen weekend op weg naar het politiecircuit in Lelystad de 88888,8 km voorbij zien komen op m'n teller *O*

Inmiddels heb ik er ook een andere motor bij, waarop ik iets minder opgevouwen zit, maar de CBR blijft!
 
Jij gaat voor de 100.000 natuurlijk :]



:W

Ik heb afgelopen weekend op weg naar het politiecircuit in Lelystad de 88888,8 km voorbij zien komen op m'n teller *O*

Inmiddels heb ik er ook een andere motor bij, waarop ik iets minder opgevouwen zit, maar de CBR blijft!
 
Yep, hiero. Al een jaar of 4, heerlijk ontspannen rijden. Je moet alleen wel een stukje uit te kuip halen omdat je anders met je rempot hier tegenaan komt als je maximaal naar links stuurt
 
full


full

Hier alles weer netjes afgewerkt rond de kuip


Jep heb het toendertijd ook gedaan toen ik de CBR nog had. Veel meer controle over de motor zeker tijdens het krappere bochtenwerk. En het wordt dan echt een smijtmachine zeker met het lage gewicht!
Enige nadeel is dat je door het rechter op zitten wat meer wind vangt, maar van de andere kant is dat ook rijbewijsvriendelijker en goed voor je nekspiertjes.
 
Ook al wat jaartjes aanwezig maar nooit echt actief... Nu sinds enkele maanden ook een CBR 600 F (F2), heerlijke machine !

Ook nog een vraagje, ik weet dat de NAKS van APE goed zijn maar nu zag ik op MP deze staan (zijn iets goedkoper), iemand bekend ermee of die net zo goed is ?
 
[afbeelding]

[afbeelding]
Hier alles weer netjes afgewerkt rond de kuip


Jep heb het toendertijd ook gedaan toen ik de CBR nog had. Veel meer controle over de motor zeker tijdens het krappere bochtenwerk. En het wordt dan echt een smijtmachine zeker met het lage gewicht!
Enige nadeel is dat je door het rechter op zitten wat meer wind vangt, maar van de andere kant is dat ook rijbewijsvriendelijker en goed voor je nekspiertjes.
Is dat nou een CBR600F kwaaltje, die rubbers van de spiegel die niet meer goed aansluiten? :P De mijne heeft er ook last van!
Knap gedaan die kuip aanpassing.
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden ook een CBR600f2. Ben in ieder geval super blij met de motor. Eerste circuitdag mee gedaan inmiddels (viel in het water maar dat is een ander verhaal) Tweede staat al in de planning.

Maar..

Bij het starten hoor ik altijd even een flinke ratel van ongeveer een seconde. Als de motor goed warm is hoor ik bij stationair draaien ook wat licht geratel. Misschien voel ik het meer dan dat ik het hoor.. In het stuur en in de linker voetsteun.

Nu moeten er sowieso kleppen gesteld worden (de twee uitlaat kleppen can cilinder 1 zijn op hun min en max) en mogen de carbs gesynchroniseerd worden.

Maar ik heb het vermoeden dat het wel eens de NAKS kan zijn. Eerst dacht ik dat het normaal was dat de NAKS even ratelde omdat hij op oliedruk werkte, maar ik las weer ergens anders op het forum dat een NAKS op oliedruk toch ook veren heeft juist om het geratel bij het starten te voorkomen. Hoe weet ik zeker dat ik mijn NAKS zou moeten vervangen? Wat zijn de symptomen van de welbekende kapotte NAKS?

MvG

Wouter
 
Is dat nou een CBR600F kwaaltje, die rubbers van de spiegel die niet meer goed aansluiten? :P De mijne heeft er ook last van!
Knap gedaan die kuip aanpassing.

Die van mij had dat ook, maar je kunt de pootjes van de spiegels wat naar achteren trekken en dan de spiegel zelf weer wat naar voren draaien. Bij mij sluit het nu weer mooi aan.

(edit: ik heb waarschijnlijk een of andere CBR grap gemist of zo..)
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed joh :9~
Waar in je kuip moet je snijden...ziet er niks (meer) van.
Haha snap dat het niet zichtbaar moet zijn...maar ik zie het nog niet :$
[afbeelding]

[afbeelding]
Hier alles weer netjes afgewerkt rond de kuip


Jep heb het toendertijd ook gedaan toen ik de CBR nog had. Veel meer controle over de motor zeker tijdens het krappere bochtenwerk. En het wordt dan echt een smijtmachine zeker met het lage gewicht!
Enige nadeel is dat je door het rechter op zitten wat meer wind vangt, maar van de andere kant is dat ook rijbewijsvriendelijker en goed voor je nekspiertjes.
 
Dat ziet er goed joh :9~
Waar in je kuip moet je snijden...ziet er niks (meer) van.
Haha snap dat het niet zichtbaar moet zijn...maar ik zie het nog niet :$

Haha bedankt! Er is ook maar een centimeter of 2 af van de kuip aan twee kanten, dus de 'ingreep' was ook niet zo groot.
 
Beste dames en heren, wie kan en wil mij helpen. Ik ben op zoek naar de duoseatcover voor een f3 uit 96. Kleur maar niet veel uit maar ik zoek mij een ongeluk naar dit ding.
Mocht er iemand een tip hebben hoor ik het graag
 
Ook al wat jaartjes aanwezig maar nooit echt actief... Nu sinds enkele maanden ook een CBR 600 F (F2), heerlijke machine !

Ook nog een vraagje, ik weet dat de NAKS van APE goed zijn maar nu zag ik op MP deze staan (zijn iets goedkoper), iemand bekend ermee of die net zo goed is ?
Het ontwerp van een NAKS die met de hand versteld wordt is zo simpel, dat ik deze prima zou durven kopen. Het is belangrijker dat je de NAKS met wat gevoel instelt zodat de ketting op spanning is zonder onder teveel spanning te staan :+
 
Beste dames en heren, wie kan en wil mij helpen. Ik ben op zoek naar de duoseatcover voor een f3 uit 96. Kleur maar niet veel uit maar ik zoek mij een ongeluk naar dit ding.
Mocht er iemand een tip hebben hoor ik het graag



Heb nog wel een Corbin zadel hier liggen, misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het rijdt wel goed! [img=500]http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Mobile%20Uploads/IMG_20160221_134321_zpsjtcvvuhc.jpg[/IMG]

Tevens nog een leovinco sportdemper voor de pc25, en past ook nog onder andere types..

En nog de 3 delige kofferset...

Heeft iemand hier daar misschien nog belang bij? :?
 
Yep, hiero. Al een jaar of 4, heerlijk ontspannen rijden. Je moet alleen wel een stukje uit te kuip halen omdat je anders met je rempot hier tegenaan komt als je maximaal naar links stuurt


Dat hoeft niet, als je een andere rempotje koopt..
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

[afbeelding]
Hier alles weer netjes afgewerkt rond de kuip


Jep heb het toendertijd ook gedaan toen ik de CBR nog had. Veel meer controle over de motor zeker tijdens het krappere bochtenwerk. En het wordt dan echt een smijtmachine zeker met het lage gewicht!
Enige nadeel is dat je door het rechter op zitten wat meer wind vangt, maar van de andere kant is dat ook rijbewijsvriendelijker en goed voor je nekspiertjes.

Dat heb je heel mooi gedaan zeg..de kuip ingekort ! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan