Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Haha bedankt! Er is ook maar een centimeter of 2 af van de kuip aan twee kanten, dus de 'ingreep' was ook niet zo groot.

Hoe heb je dat dan gedaan . Ik vind het zeer knap want ik kan er niets van zien hoelang ik ook kijk...wil dit ook doen ! :9~
 
Laatst bewerkt:
De slag van mijn koppelingshendel wordt steeds korter. De vrije slag dus steeds groter. Nu heb ik bij de koppelingshendel zelf wat aan gedraaid waardoor de kabel strakker komt te staan maar dat hielp niet echt. Zijn de koppelingsplaten aan vervanging toe?
 
al een tijdje niet meer hier geweest, laatst onderuit gegaan door een vriend. Wat kapschade, kan iemand mij helpen aan een rechterspiegel en/of een snelheidsmeterkabel?
Alvast bedankt
 
De slag van mijn koppelingshendel wordt steeds korter. De vrije slag dus steeds groter. Nu heb ik bij de koppelingshendel zelf wat aan gedraaid waardoor de kabel strakker komt te staan maar dat hielp niet echt. Zijn de koppelingsplaten aan vervanging toe?

Heb je gekeken of de andere kant van de kabel goed vast zit. Twee moertjes moeten strak vastzitten aan weerszijde van de bevestiging. Zouden door trillen langzaam los kunnen gaan.
 
al een tijdje niet meer hier geweest, laatst onderuit gegaan door een vriend. Wat kapschade, kan iemand mij helpen aan een rechterspiegel en/of een snelheidsmeterkabel?
Alvast bedankt

Snelheidsmeterkabel heb ik pas nog laten vervangen bij mijn CBR. Koste in totaal 17,50 voor de kabel, monteren is 5 minuten werk want je kan er zonder kappen eraf te halen gewoon bij vanaf de onderkant. Het was een aftermarket kabel, volgens mij van Roukama parts o.i.d.
 
Vanochtend mijn CBR over de 70.000km heen gereden. Over 2 weken krijgt het een onderhoudsbeurtje en blijf ik er lekker mee doorrijden. Is er iemand hier al over de ton qua kilometers gegaan met zijn of haar CBR?
 
Vanochtend mijn CBR over de 70.000km heen gereden. Over 2 weken krijgt het een onderhoudsbeurtje en blijf ik er lekker mee doorrijden. Is er iemand hier al over de ton qua kilometers gegaan met zijn of haar CBR?
De mijne ging uiteindelijk weg met 102.000km.. Maarja dat heb ik niet kunnen bewijzen, want er stond op de teller maar 2.000km :(
 
full


CBR heeft weer een werkende startmotor, ga de NAKS vervangen voor een mechanische, misschien ff kleppen na laten kijken... Maar loopt prima.

Nieuwe helm, combipak, handschoenen, helemaal blij :P

Nu weer leren bochten rijden! :]
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik ben Alexander en heb me zojuist geregistreerd op het forum. Vrijdag hoop ik mijn rijbewijs te behalen en dan mag ik gaan rijden op onderstaande motor :)
full


Dank voor jullie tips wat betreft de CBR600!!
 
Goedemiddag Heren (en dames?),

Graag zou ik mij even voorstellen. Mijn naam is Rutger, 24 jaar oud, woon in het noorden van 't land en sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een Honda CBR 600 F2 uit '92. Uiteraard al een tijdje aan het meelezen op dit forum en heb er voor aanschaf van deze motor al aardig wat aan gehad moet ik zeggen! De motor staat nu nog ongebruikt in de schuur, want moet over anderhalve week pas afrijden. Dit geeft mij nog mooi de tijd om nog even de voorband te vervangen en de remblokken van de achterzijde.

Uiteraard ben ik van plan om het meeste onderhoud zelf uit te voeren.

Uiteraard de foto's:

2n1ziw.jpg


2gxl6pk.jpg
 
Joehoee! Gister geslaagd voor het enige echte rijbewijs!

Vandaag aangevraagd en morgen ophalen! Duurt lang!

Reeds een nieuw voorbandje gemonteerd. Had een Bridgestone achterband en een Conti voorband. De heren van de motorzaak raadden mij ook een Bridgestone voorband aan. Ik ben benieuwd wat mijn ervaringen hiermee zijn. Ik heb al diverse reviews gelezen en deze zijn zeer verschillend.

Iemand hier ervaring met een BT020 achter en een BT021 voor?
 
Ik heb me ook aangemeld voor die CBR 600 F Facebook groep, paar dagen geleden. Maar tot op heden nog niet toegevoegd. '(

Iemand trouwens nog tips om de CBR 600F (2003) visueel (nog) aantrekkelijker te maken? Zat te denken aan een double bubble ruit en ook nog wielstriping. Misschien nog een Xenon voorlamp. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan