Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Wat een stilte hier :W Vakantietijd? Iedereen druk met rijden?

Heb nog geen vakantie. Wel met de motor van en naar het werk. Ik kijk nu naar buiten en zie prachtig weer maar helaas nog aan het werk tot 18uur. -O-

Heb normaal niet zoveel te melden ;)

Maar vandaag wel..

Gister heeft mijn spanningsregelaar de geest gegeven en daarbij gelijk de accu gemold (net een paar maanden oud) -O-

Heeft iemand een goede webshop waar ik spanningsregelaar met koelvinnen (en evt accu) kan bestellen?
 
Heb normaal niet zoveel te melden ;)

Maar vandaag wel..

Gister heeft mijn spanningsregelaar de geest gegeven en daarbij gelijk de accu gemold (net een paar maanden oud) -O-

Heeft iemand een goede webshop waar ik spanningsregelaar met koelvinnen (en evt accu) kan bestellen?

Ik ook niet maar topic mag wel beetje in beweging blijven. ;)

Balen van je spanningsregelaar. Bestel maar niet via motozoom. Die hebben een nieuwe website maar dat is echt te slecht. De oude website was nog beter.

Vanochtend met omweg naar mn werk gereden met de bedoeling om de schaamranden eens bij te werken. :] Dat bleek achteraf goed gelukt. :)
 
Heb normaal niet zoveel te melden ;)

Maar vandaag wel..

Gister heeft mijn spanningsregelaar de geest gegeven en daarbij gelijk de accu gemold (net een paar maanden oud) -O-

Heeft iemand een goede webshop waar ik spanningsregelaar met koelvinnen (en evt accu) kan bestellen?
Ik ben zelf te spreken over mlmparts.com. :)
 
Laatst bewerkt:
Over onderdelen gesproken: wat hebben jullie allemaal aan je bike gedaan? :)

Ik heb namelijk het gevoel dat de motor mooier kan. :+ Wil sowieso, ook voor de veiligheid, nog Xenon-lampen installeren.
 
Vertel eens meer, bouwjaren, wat verbetert er enz?

ow sorry, het is in de F2, de mijnes is uit '93. En die heeft legendarisch slappe veren die qua demping niet instelbaar zijn. De achterveer uit een fireblade 929 kun je direct in de f2 zetten en heeft nagenoeg dezelfde specs. Is een stuk stugger en zowel ingaande als uitgaande demping is instelbaar. Meteen een hele verbetering.

En de voorveren zijn ook erg slapjes met normale olie en standaard veren. Dus progressieve lineaire veren erin en een dikkere olie zodat je wat meer demping hebt.

Ik heb alles onder bezielende leiding gedaan van iemand met heel veel verstand ervan. Doordat de demping van de voorvork niet instelbaar is heb ik wat dingen moeten aanpassen. Iets langere bussen (mijn nieuwe veren waren wat korter dus moest dat compenseren) SAE 20 olie erin en een luchtkamer van 130mm. daarna de achterveer afgesteld op de voorveer. Ook heb ik de voorvorkpoten 15mm doorgestoken.

Door het doorsteken en de andere veren en olie heb ik een stuggere vering en betere demping, wat betekent dat de motor een stuk stabieler in de bocht ligt, beter/voorspelbaarder instuurt, uitaccelereert, en beter inremt. Ik heb deze zaken uiteraard niet op mijn eigen boerenhoutenfluitje gedaan, maar contact gehad met iemand die er heel veel verstand van heeft en veel veringen instelt voor mensen die er veel hogere eisen aan stellen dan ik.

zou bijna zeggen, als je een F2 hebt en een keertje in de buurt van eindhoven bent, dan wil ik best een stukje gaan rijden en onderweg ff wisselen, zodat je de verschillen kunt voelen.

edit: ik heb geen progressieve veren maar lineaire. Die zijn voor circuitgebruik wat fijner, maar wat minder geschikt voor op straat zo is mij verteld. Aangezien ik op het circuit wil rijden met deze motor en het mij goed leek om een voorspelbare basis te hebben om te leren circuit rijden, heb ik dus voor lineaire veren gekozen. (ook op straat is mijn motor nu een stuk fijner dan origineel trouwens)
 
Laatst bewerkt:
Welke bouwjaren van de.929 passen op de.f2?





ow sorry, het is in de F2, de mijnes is uit '93. En die heeft legendarisch slappe veren die qua demping niet instelbaar zijn. De achterveer uit een fireblade 929 kun je direct in de f2 zetten en heeft nagenoeg dezelfde specs. Is een stuk stugger en zowel ingaande als uitgaande demping is instelbaar. Meteen een hele verbetering.

En de voorveren zijn ook erg slapjes met normale olie en standaard veren. Dus progressieve lineaire veren erin en een dikkere olie zodat je wat meer demping hebt.

Ik heb alles onder bezielende leiding gedaan van iemand met heel veel verstand ervan. Doordat de demping van de voorvork niet instelbaar is heb ik wat dingen moeten aanpassen. Iets langere bussen (mijn nieuwe veren waren wat korter dus moest dat compenseren) SAE 20 olie erin en een luchtkamer van 130mm. daarna de achterveer afgesteld op de voorveer. Ook heb ik de voorvorkpoten 15mm doorgestoken.

Door het doorsteken en de andere veren en olie heb ik een stuggere vering en betere demping, wat betekent dat de motor een stuk stabieler in de bocht ligt, beter/voorspelbaarder instuurt, uitaccelereert, en beter inremt. Ik heb deze zaken uiteraard niet op mijn eigen boerenhoutenfluitje gedaan, maar contact gehad met iemand die er heel veel verstand van heeft en veel veringen instelt voor mensen die er veel hogere eisen aan stellen dan ik.

zou bijna zeggen, als je een F2 hebt en een keertje in de buurt van eindhoven bent, dan wil ik best een stukje gaan rijden en onderweg ff wisselen, zodat je de verschillen kunt voelen.

edit: ik heb geen progressieve veren maar lineaire. Die zijn voor circuitgebruik wat fijner, maar wat minder geschikt voor op straat zo is mij verteld. Aangezien ik op het circuit wil rijden met deze motor en het mij goed leek om een voorspelbare basis te hebben om te leren circuit rijden, heb ik dus voor lineaire veren gekozen. (ook op straat is mijn motor nu een stuk fijner dan origineel trouwens)
 
Iemand een idee wat voor xenons ik in mijn 600FS uit 2001 moet zetten? Lees H7 maar ook H4, in de technische manual kan ik er niets over vinden..
 
Iemand een idee wat voor xenons ik in mijn 600FS uit 2001 moet zetten? Lees H7 maar ook H4, in de technische manual kan ik er niets over vinden..

Gewoon even een lamp eruit "draaien".
Maar neem aan dat je geen echte Xenon's wilt inbouw maar een H7 Xenon-achtige lamp?
 
Rij nu bijna een jaar rond op een CBR 600 F4 uit 99 met 37k op de teller.

2jb5sm1.jpg


Nu ben ik alleen nog op zoek naar een seat cover (het liefst in dezelfde kleurstelling natuurlijk). Ook zou ik de passagiershendel willen verwijderen maar weet niet echt wat ik dan met die overgebleven gaten moet gaan doen. Tips zijn welkom :Y
 
Ik zoek voor een CBR600F4(i) een achterdemper a la WP, Wilbers etc. Liefst is deze ook instelbaar qua inbouwlengte.

Weet iemand nog een exemplaar te liggen?
 
Mijn motor is inmiddels verkocht en ik heb nog wat spul te koop:

- corbin zadel
- gel zadel
- topkuip
- 2 x bagagerek
- carbs met dynojet en K&N filter
- originele kuipruit
- Haynes werkplaatshandboek
- VFR800 clip-ons

Topics staan bij onderdelen aangeboden en anders hoor ik wel!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vanochtend onderweg meemaakte was een steeds zachter wordende achterband dat veroorzaakt bleek door een stukje metaal wat ik blijkbaar in de band heb gereden. -O-
Dat wordt vanmiddag langs de motorzaak.
 
Wat ik vanochtend onderweg meemaakte was een steeds zachter wordende achterband dat veroorzaakt bleek door een stukje metaal wat ik blijkbaar in de band heb gereden. -O-
Dat wordt vanmiddag langs de motorzaak.
Propje erin laten zetten en ik kan weer verder.

Wel fris vanochtend op de motor. Dikkere motorkleding kan weer aan. :P
 
Hoi! Ik ben nieuw hier.
Geen idee of dit de juiste is om me voor te stellen maar hier komt ie dan;
Ik ben Eric, 24 jaar en woonachtig in wagenborgen.

heb mn rijbewijs sinds juli dit jaar en heb me toen een 600f2 uit 1992 aangeschaft. Inmiddels 10.000km op het ding gereden en 2 weken geleden mn eerste trackday er mee gereden op TT Assen.

Geweldig mooi allemaal! en ik kan er ook prima mee overweg, netjes 2:14 gezet:) maar nu loop ik dus tegen de problemen aan waar ik hier wel meer over lees. voorvering en remmen.

huidige specs:
WP suspension achterveer
15W olie in de vork (originele veren)
voorband: pirelli diablo
achterband: pirelli diablo rosso2

zijn er meer mensen die regelmatig op het circuit rijden met een f2? wat is haalbaar? wat hebben jullie voor aanpassingen gedaan?

thnx!
 
Welkom!! :]

Ik heb een vraagje over onderhoud.. Hoe vaak en uitgebreid doen jullie dat? Ik heb hem net een grote beurt gegeven (a €550) en daarbij werd me verteld dat je dat eigelijk elke 12.000km moet doen (en elke 12k een kleine, dus iedere 6k onderhoud). Is dat niet wat veel? Ik rij zo'n 20.000km per jaar, dus met dat schema tikt het aardig aan.. klein onderhoud wil ik zelf gaan doen, maar hoe vaak geven jullie je CBR een groot onderhoud?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan