Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

SDC11961_zps84ghnn3z.jpg

SDC11959_zpsjd7myxy0.jpg
 
Ik was op bezoek bij kennissen op dit inmiddels wel erg beroemd stukje dijk. Horen we in de verte een enorm kabaal. Flink toeren maken. De begrenzer in. Je kent het wel.

Mijn gastheer maakte al een opmerking over "motortuig".

Het geluid kwam dichterbij...

Bleek het een kudde auto's te zijn met brulpijpen. Ik maakte daar natuurlijk gelijk een opmerking over maar mijn gastheer blijft de afsluiting een goede maatregel vinden.

Tja...

Hij had het mis maar er is wel ergernis. En dat zal toch wel ergens vandaan komen.
Er hoeft elke dag maar 1 motor of groep met brulpijpen langs te komen en dan word het wel irritant waarschijnlijk, voor mensen die niets met motoren hebben.
Als ik op een terras zit en er komt een chopper langstokkelen en de ruiten trillen eruit, en de kopjes rammelen op tafel, dan erger ik mij ook.
 
Als ik op een terras zit en er komt een chopper langstokkelen en de ruiten trillen eruit, en de kopjes rammelen op tafel, dan erger ik mij ook.

Hier hetzelfde. Mijn eigen bedrijfsruimte zit in een complex met enkele bedrijfsverzamelgebouwen. Toen we er net kwamen zitten was één van de bedrijven in een naburig gebouw een niet-zo-heel-professionele chopper garage. Standaard procedure bij iedere motor waar ze aan werkten was om er volgas mee het blokje van de gebouwen te knallen. Snelheid werd er niet gemaakt en ik snap tot de dag van vandaag het nut van zo'n extreem korte testrit niet, maar gevolg was wel dat iedereen in het hele complex op zo'n moment even klaar was met telefoneren/gesprekken voeren etc.

Ik hou best van motorfietsen en het mag ook best lawaai maken, maar op een gegeven moment kan de situatie zo zijn dat je er gestoord van wordt. Dat heb ik dus van dichtbij meegemaakt.

De oplossing was natuurlijk nooit om deze weg af te sluiten voor motoren. De oplossing was in ons geval dat ze op de fles gingen _O-

Voor de lekdijk denk ik dat een weekendafsluiting een ineffectieve k.toplossing is.
Weet iemand wat de reden is dat in de Eifel veel wegen een weekendafsluiting voor motorfietsen hebben? Lijkt me dat ook daar de goede oplossing een handhaving op snelheid en geluidsuitstoot zou zijn. Of is het in de Eifel meer ingestoken op veiligheid adhv ongevalsstatistieken?
 

Probleem is dat het mening tegen mening is. Die man beweert dat het probleem er niet is / anders is, die vrouw dat er een probleem is. Dit hele gedoe is nooit een discussie want de een ontkent de ander zijn situatie en dan zijn we klaar met praten. Hier bij de lekdijk tussen Vianen en Culemborg begint het ook al rumoerig te worden en gaan er geruchten van afsluiting.

Wat was het nou dat de Politie geen controles kan doen? Budget? Middelen? Regeltjes die ontbreken of juist belemmeren?
 
Probleem is dat het mening tegen mening is. Die man beweert dat het probleem er niet is / anders is, die vrouw dat er een probleem is. Dit hele gedoe is nooit een discussie want de een ontkent de ander zijn situatie en dan zijn we klaar met praten. Hier bij de lekdijk tussen Vianen en Culemborg begint het ook al rumoerig te worden en gaan er geruchten van afsluiting.

Wat was het nou dat de Politie geen controles kan doen?
Budget? Middelen? Regeltjes die ontbreken of juist belemmeren?

Geen van de dingen die jij opnoemt. Gewoon falend laks beleid van de overheid. En de plitsie is allang niet meer gemotiveerd, die vinden het allemaal wel goed.
Het is gewoon diep triest in dit land . Lullen, dralen, pamperen en afschuiven dat lukt allemaal heel goed. En camera's plaatsen.
 
Nog maar 1x

De politie ziet adhv de statistieken geen reden om hier prioriteit aan te geven.
De werkgroep Stop Overlast Motoren Lekdijk schrijft zelf ook dat er geen objectief meetbare reden is om tot handhaving over te gaan.
Maar wel een subjectieve.....

Rij gewoon de dijk.... Kom je vanaf IJsselstein dan ga je bij de Zijdeweg er af en de N210.
Vanaf Schoonhoven de andere kant op staat er geen verbodsbord..


B&W heeft formeel tot deze "pilot" besloten, MAG wacht af of "de zaak Lingewaard" iets gaat opleveren ipv Lopik voor de voorzieningsrechter te vragen. We gaan het meemaken of "jullie" favourite stuk asfalt aan de beurt is.
 
Zou er ook een verbod komen voor brullende V8 Pickup Trucks ? dat is ook een enorme hype.

Altijd gelijk wijzen naar de ander... :r

Ik ben er twee keer geweest. 1 keer met -2, toen was er geen kip, op 1 BMW rijder na, en daarvoor een keer met 20 graden, toen ik bijna 20x werd ingehaald door jankende supersports (terwijk ik nog redelijk doorrij).

Ik wist de eerste keer al gelijk genoeg.
 
Met db killers erin natuurlijk, ben geen aso :)

Overigens is het niet de lekdijk geworden, maar in Spijkenisse kwam ik dit mooie stukje weg tegen:

KdWnBZ6.jpg


Zou dit een nieuwe trend worden?!
 
(terwijk ik nog redelijk doorrij).
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat jij "redelijk doorrijdt" is blijkbaar prima, en mensen die jou inhalen gaan te ver? Misschien rijden die naar hun gevoel ook redelijk door en ben jij een slome sukkel.

Ik wist de eerste keer al gelijk genoeg.

Oh, ik dacht de 2e keer. Namelijk dat motorrijden met 20 graden een stuk leuker is dan met -2 op de thermometer. Dat verklaart namelijk meteen waarom je toen een stuk meer motorrijders zag.

Of ben jij iemand die vindt dat je het motorrijden moet 'verdienen', door ook te rijden wanneer het minder leuk is?
 
Laatst bewerkt:
Op de Zuiderdijk mag je maximaal 60 km/u en die dijk heeft naast de vele bochten ook behoorlijk lange rechte stukken. Met een snelle supersport 60 km/u rijden vereist heel wat zelfbeheersing. Het gas open draaien is een stuk makkelijker, maar dan krijg je dus dit soort topics op een motorforum.

Ik vind een motorrijder die het voor elkaar krijgt om zich netjes aan de regels te houden en rekening houdt met de aanwonenden cq de wandelaars en fietsers geen slome sukkel.
 
Nergens zeg ik dat dat mijn mening is. Het punt dat ik wil maken is dat JorisK z'n eigen standaard heeft verzonnen en vervolgens anderen daaraan meet.
 
Laatst bewerkt:
Het zou al heel erg veel schelen als mensen zouden stoppen met aan het verkeer deelnemen als hobby.
 
In principe gaat de afsluiting over geluid. (Lijkt mij ) Een elektrische motor kan onmogelijk veel overlast geven😛 Mijn pcx trouwens ook niet.

En haboo was je met de motor daarnaartoe? Rest vd dijk lopend moeten gaan en je motor bij het bord geparkeerd moeten achterlaten? 😜
 
Weet iemand wat de reden is dat in de Eifel veel wegen een weekendafsluiting voor motorfietsen hebben? Lijkt me dat ook daar de goede oplossing een handhaving op snelheid en geluidsuitstoot zou zijn. Of is het in de Eifel meer ingestoken op veiligheid adhv ongevalsstatistieken?

Ja. Ik heb op een motor-veiligheid conferentie in Brussel een presentatie gezien van een medewerker van de locale overheid in de Eifel. Het verbod is ingesteld op basis van ongeval cijfers. Bij het overgrote deel van de (dodelijke) ongevallen al daar was een motorrijder betrokken en veelal was het in het weekend. De Duitse overheid heeft dat aangegrepen om op specifieke plekken een gericht beleid in te stellen. De getallen ben ik even kwijt, maar het ging om een zeer fors aantal dodelijke ongevallen die toe te schrijven waren aan motorrijders (buitenproportioneel veel buitenlanders) in slechts een paar weken per jaar, en dan ook nog op slechts een paar wegen. De meeste van die verboden gelden dan ook alleen maar in de vakantie periode.
 
Ze kunnen wel veel borden plaatsen maar gehandhaafd wordt er toch niet!

Afgelopen donderdag kwam ik met een toertocht op de dijk bij Bemmel terecht. De voorste rijder had op 1 of andere manier zijn GPS niet onder controle, want mijn Zumo ging niet richting dijk. Een heel stuk met een groep over de dijk gereden, maar oom agent was nergens te bekennen! In de Over-Betuwe kan je al op 5km afstand zien dat iemand op de dijk rijdt.

Veel criminaliteit en overtredingen worden totaal niet aangepakt. Geen capaciteit!
Het enige wat wel goed werkt is de digi-flits-camera, direct gekoppeld met CJIB.
Dus eigenlijk is in NL alles toegestaan, zolang je maar niet 3km/h te snel rijdt! ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan