Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Commerciële belangen?

Speurtocht op het grote boze net is altijd leuk })
De naam op de foto is ook makkelijk te vinden, en die mijnheer maakt best veel foto's

Ook trotse foto's van wat huisjes langs de dijk.... blijkbaar vrienden.
Laten die nu verhuurd worden...

Op de site:
\
Hier geen geluiden van voorbijrazend verkeer maar het is de natuur die u hoort....de wind, het water, de vele weidevogels en de stilte! ...
\
Tja in dat beeld past natuurlijk niet het zondagsverkeer :')

Ik snap het ook allemaal wel, zeker wanneer je daar gaat wonen voor de rust en de natuur.
Geven en nemen wordt steeds lastiger in Nederland, het is gewoon druk.

En blerpijpen helpen dan ook echt niet.

Maar mijn standpunt blijft dan toch echt staan, handhaven op de uitwassen.
Zo hoort het gewoon. En dat helpt echt wel, iedereen die zegt die bekeuring betaal ik wel.

Ja tot dat je meerdere malen gepakt wordt, op een gegeven moment gaat de lol er toch echt wel vanaf.

Niet bij iedereen is bekeuren nodig. Gewoon een goed gesprek doet bij, ik schat een kwart, al wonderen.
Een aantal moet er nog een aantal nachtjes over slapen. Daarna kun je altijd nog gaan bekeuren en als dat niet helpt de schredder.
 
Ik krijg zomaar van die ideeen, met een aantal nette motorrijders bij die mevrouw op bezoek gaan, haar een bos bloemen geven en excuses aanbieden voor de overlast die zij heeft van niet nette rijders.

Topidee! *O*

Biedt jij dan meteen even je excuses aan voor het feit dat je haar een verzuurde muts en een dom wijf noemde die je wel eens even flink zou scheren als je haar zou ontmoeten?

Hoewel, toen je dat deed wist je natuurlijk nog niet dat ze eruit zag als een vriendelijke en aantrekkelijke dame hè Han, anders had je dat natuurlijk niet gedaan!

:+
 
Niet bij iedereen is bekeuren nodig. Gewoon een goed gesprek doet bij, ik schat een kwart, al wonderen.
Een aantal moet er nog een aantal nachtjes over slapen. Daarna kun je altijd nog gaan bekeuren en als dat niet helpt de schredder.

Sorry, maar we hebben toch al vastgesteld dat het hier om een minderheid gaat? De herriemakers? Waarom zou je daar nog coulance voor moeten tonen, het is toch algemeen bekend dat het niet mag? Net zoals je katalysator eruit slopen, je knipperlichten eraf of je scootertje opvoeren. Dat is gewoon op eigen risico. Wordt je gepakt dan krijg je wat je verdient, toch?

Edit: Laat ik hierbij even zeggen dat ik ook bekeuringen heb gehad en heb moeten betalen. Vet balen natuurlijk. Maar dan ga ik niet lopen zeiken dat de overheid zakkenvullers zijn blah blah. Was gewoon dom van me.
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij heeft vlindertjes :+

Mooi toch hoe snel dingen kunnen veranderen.
En idd exuces en en goed gesprek helemaal top :t
 
Topidee! *O*

Biedt jij dan meteen even je excuses aan voor het feit dat je haar een verzuurde muts en een dom wijf noemde die je wel eens even flink zou scheren als je haar zou ontmoeten?

Hoewel, toen je dat deed wist je natuurlijk nog niet dat ze eruit zag als een vriendelijke en aantrekkelijke dame hè Han, anders had je dat natuurlijk niet gedaan!

:+

Ik raad jou dringend aan om professionele hulp te zoeken voor het te laat is.
 
Sorry, maar we hebben toch al vastgesteld dat het hier om een minderheid gaat? De herriemakers? Waarom zou je daar nog coulance voor moeten tonen, het is toch algemeen bekend dat het niet mag? Net zoals je katalysator eruit slopen, je knipperlichten eraf of je scootertje opvoeren. Dat is gewoon op eigen risico. Wordt je gepakt dan krijg je wat je verdient, toch?


Nee. Gelijk bekeuren werkt bij zulke mensen averechts.
En eerst moet je mensen de kans geven om er echt over na tedenken vind ik. Een gedeelte heeft wel in het achterhoofd dat het tijdperk van reerpijpen voorbij is, ze stribbelen alleen nog wat tegen.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Gelijk bekeuren werkt bij zulke mensen averechts.
En eerst moet je mensen de kans geven om er echt over na tedenken vind ik. Een gedeelte heeft wel in het achterhoofd dat het tijdperk van reerpijpen voorbij is, ze stribbelen alleen nog wat tegen.

Het lastige daaraan vind ik alleen:
- Ze dachten dus niet na toen ze de demper eruit trokken?
- Ze dachten niet verder dan 'leuk geluid'? Nooit iemand over gehoord in de omgeving of op het WWW?

Ik vind dat eigenlijk teveel afschuiven naar ontwetendheid. Doe dan een exponentieel stijgende boete of iets dergelijks zodat de eerste boete een avondje minder uit is en de tweede een goede wake up call :P
 
Het lastige daaraan vind ik alleen:
- Ze dachten dus niet na toen ze de demper eruit trokken?
- Ze dachten niet verder dan 'leuk geluid'? Nooit iemand over gehoord in de omgeving of op het WWW?

Ik vind dat eigenlijk teveel afschuiven naar ontwetendheid. Doe dan een exponentieel stijgende boete of iets dergelijks zodat de eerste boete een avondje minder uit is en de tweede een goede wake up call :P

Maar wat doe je als een motor weliswaar herrie maakt, maar daarmee niet in overtreding is?

Max. 106 Db in mijn geval, en ik meen dat een overschrijding van 2 Db. binnen de marge valt dus 108 Db...

Dijk dicht dan maar?
 
Ze weten het wel, het is geen onwetendheid. De helft zal het sowieso geen zak intereseren dat een ander er last van heeft.
Een kwartis wat minder snel te overtuigen door de sociale druk van de maatjes en loud pipe save lives Amerikaans Gezwets.
En het laatste kwart is denk ik best wel snel te overtuigen met een normaal gesprek. Vaak zat er al een reerpijp op toen de motor gekocht werd en je wilt toch eigenlijk geen geld uitgeven aan een nieuwe pijp omdat er altijd zeuren blijven.
Vaak weten ze waarschijnlijk ook niet dat er bijvoorbeeld meestal een standaard db-killer in kan. Het komt er gewoon niet van en dan moet je ze een beetje onder druk zetten.

Er zijn gewoon mensen die een hekel hebben aan lawaai of ze werken in ploegen en liggen in bed. Het is niet meer zo als 20 jaar geleden. 24 uurs economie en er zijn veel meer motoren.
Ik ben er van overtuigd dat een kwart na een leuk gesprek zonder bekeuring zijn leven gaat beteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg zomaar van die ideeen, met een aantal nette motorrijders bij die mevrouw op bezoek gaan, haar een bos bloemen geven en excuses aanbieden voor de overlast die zij heeft van niet nette rijders.


Tzal wel een linkse feministe zijn ......... afkomstig uit de Randstad.

s0obz0pfjvi9r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar wat doe je als een motor weliswaar herrie maakt, maar daarmee niet in overtreding is?

Max. 106 Db in mijn geval, en ik meen dat een overschrijding van 2 Db. binnen de marge valt dus 108 Db...

Dijk dicht dan maar?


Nee dan zou de boodschap richting dijkbewoners moeten zijn, dat er geen overtredingen zijn geconstateerd en dat er geen maatregelen nodig zijn. Invalswegen naar de grote steden worden ook niet gesloten, omdat bewoners langs die wegen overlast ondervinden. Langs die invalswegen staan vaak goedkope huurflats, waar mensen wonen die geen andere keuze hebben. Die kunnen niet verhuizen naar een rustig dijkje en vervolgens hun invloed aanwenden, om de dijk dicht te laten gooien voor een rustige woonomgeving. Overlast is er overal, alleen valt op de drukke invalsweg die ene brulpijp niet op, maar op de dijk wel. Overal is wel sprake van enige overlast in een dichtbevolkt land als Nederland. Of we gooien alles op slot en maken het land onleefbaar, of we accepteren enige overlast.
 
Tzal wel een linkse feministe zijn ......... afkomstig uit de Randstad.

[afbeelding]


Volgens diverse site's een onderneemster met een electronica groothandel, die ook nog sociaal bezig is en uitstapjes voor bejaarden organiseert. Dus eerder rechts, rijk en aan liefdadigheid doend, om het schuldgevoel over de zakelijke wandaden te compenseren. :+
 
Misschien geen bosje bloemen aan de dame geven :N ,maar een Tarzan :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ze te druk is, ze moet meer ontspannen. Heb je eindelijk tijd om in de tuin in de zon te zitten en dan gaan er net weer een paar los.
Vind ik best wel sneu, dat verdient ze niet :o :+
 
Volgens diverse site's een onderneemster met een electronica groothandel, die ook nog sociaal bezig is en uitstapjes voor bejaarden organiseert. Dus eerder rechts, rijk en aan liefdadigheid doend, om het schuldgevoel over de zakelijke wandaden te compenseren. :+

_O- :+

Oh zo oké, in dat geval is het allemaal nationaal­socia­lis­tische en ondergrondse schone schijn Speelt een beetje de aardige vrouw in haar woonplaats als sociale dekmantel voor de terroristencel met haat tegen motorrijders :P .
 
Nee dan zou de boodschap richting dijkbewoners moeten zijn, dat er geen overtredingen zijn geconstateerd en dat er geen maatregelen nodig zijn. Invalswegen naar de grote steden worden ook niet gesloten, omdat bewoners langs die wegen overlast ondervinden. Langs die invalswegen staan vaak goedkope huurflats, waar mensen wonen die geen andere keuze hebben. Die kunnen niet verhuizen naar een rustig dijkje en vervolgens hun invloed aanwenden, om de dijk dicht te laten gooien voor een rustige woonomgeving. Overlast is er overal, alleen valt op de drukke invalsweg die ene brulpijp niet op, maar op de dijk wel. Overal is wel sprake van enige overlast in een dichtbevolkt land als Nederland. Of we gooien alles op slot en maken het land onleefbaar, of we accepteren enige overlast.

Er is echter wel een verschil tussen bestemmingsverkeer en recreanten, daar zou ook iets mee gedaan kunnen worden?
 
Er is echter wel een verschil tussen bestemmingsverkeer en recreanten, daar zou ook iets mee gedaan kunnen worden?


Vind ik niet terecht, mensen langs drukke invalswegen van steden en dorpen krijgen ook niet zo'n voorkeursbehandeling en zullen ook met de veel grotere overlast moeten leven. Ik zie niet in waarom bewoners langs een dijkweg een voorkeursbehandeling zouden moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan