Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Dus als je een rit rijdt voor een goed doel mag je wel te hard gaan?
 
Hebben gisteren alle motoren een bekeuring gekregen van 190 Euro bij de Vechtgenoten rit tegen Kanker in ommen om dat ze 80 km reden waar maar 60 mag. ook de begelijders van de zijspannen met zieke kinderen. heeft de politie niets anders te doen dan motor rijders pesten.
Te hard is te hard O-)
 
Regels zijn regels und ein befehl ist ein befehl *O*

Belachelijk, misschien moeten ze eens wat meer op geluid gaan controleren. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om motorrijdend Nederland dusdanig op te voeden dat ze met een pijp rijden met e-keur en dbkiller.

In Duitsland lukt het ook, zelfs met boetes die fors lager liggen dan in Nederland :X
Dát zal het hem dan wel doen!

Ik ben immers voorstander van trajectcontrole, op ALLE wegen.
Het is gewoon rotvervelend (en gevaarlijk) als je "maar" 75 rijdt op een 70 weg, er ene zenuwachtig achter je aan komt, je inhaalt en dan vlak voor je invoegd om je te "laten voelen" dat jij te traag rijd, en dan nog remmen ook voor die vaste camera dat daar weer opduikt.
 
Ze zouden ook gewoon even de andere kant op kunnen kijken. Lijkt mij niet zo moeilijk, even de nek draaien en zwaaien met de arm van doorrijden maar.
 
~
Ik ben immers voorstander van trajectcontrole, op ALLE wegen./quote]



Big-Brother2.jpg
 
Big Brother.


Oftewel trajectcontroles op alle wegen en permanent toezicht op alle burgers op elk moment, past niet een een rechtsstaat, waar burgers vrijheden genieten en recht hebben op privacy.
 
Heb ik geen probleem mee
Oftewel trajectcontroles op alle wegen en permanent toezicht op alle burgers op elk moment, past niet een een rechtsstaat, waar burgers vrijheden genieten en recht hebben op privacy.
In mijn ogen is dat geen schending van de privacy, en geen ontneming van vrijheid.
Zwarte doos in elk voertuig mag ook van mij. Om nog maar over snelheids- en/of pk begrenzing te zwijgen ...
Ja dat kan een harde uitspraak van mij zijn, maar dat is waar de mens, u, ik, en iedereen, naartoe gewerkt hebben ...

Edit: net zoals er door motorrijders zelf voor gezorgd werd dat we niet meer op de Lekdijk mogen, waar ik, gek genoeg, nog begrip voor heb ook.
Ook in België komen er meer en meer plaatsen waar motorrijders geweerd worden, waar dat eerst begon met het verbieden van quads, waarvan ik het ook begrijp.

Nu niet denken dat ik altijd perfect ben met de motor en het verkeer, verre van, maar overbodig lawaai, en gevaarlijk langs fietsers en voetgangers scheren ... nee, daar houd ik me ver vandaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik geen probleem meeIn mijn ogen is dat geen schending van de privacy, en geen ontneming van vrijheid.
Zwarte doos in elk voertuig mag ook van mij. Om nog maar over snelheids- en/of pk begrenzing te zwijgen ...
Ja dat kan een harde uitspraak van mij zijn, maar dat is waar de mens, u, ik, en iedereen, naartoe gewerkt hebben ...


Ik daarna toe gewerkt ???? hoe dan ????

Overal trajectcontrole :? zwarte doos in ieder voertuig :? vermogen snelheidsbegrenzer :?

Man, knettergek ben je als je het mij vraagt
 
Ze zouden ook gewoon even de andere kant op kunnen kijken. Lijkt mij niet zo moeilijk, even de nek draaien en zwaaien met de arm van doorrijden maar.


Precies, Politie je beste vriend :? Niet op deze manier.

Dagen moeten wachten om aangifte te doen, aanranders niet oppakken.
Te druk met flitsen, ze zullen wel op de kloten hebben gehad dat er te weinig bekeuringen zijn uitgeschreven om de jatkist te spekken.
 
Ik daarna toe gewerkt ???? hoe dan ????
Je zou moeten weten dat dit een algemene uitdrukking is die betekent dat het door de getroffenen zelf werd veroorzaakt, maar niet noodzakelijk eenieder persoonlijk. Nooit Nederlandse les gehad? De betekenis van bepaalde algemene uitdrukkingen werden jullie daar niet bij aangeleerd?
Overal trajectcontrole :? zwarte doos in ieder voertuig :? vermogen snelheidsbegrenzer :?

Man, knettergek ben je als je het mij vraagt
Da mag jij zo denken van mij ...

... maar wie is er meer knettergek? Degenen die dat nodig hebben, of diegenen die zich kunnen beheersen zonder die dingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Precies, Politie je beste vriend :? Niet op deze manier.

Dagen moeten wachten om aangifte te doen, aanranders niet oppakken.
Te druk met flitsen, ze zullen wel op de kloten hebben gehad dat er te weinig bekeuringen zijn uitgeschreven om de jatkist te spekken.


Ik weet niet wat zoiets voor indruk maakt op kinderen, iedereen staande gehouden door de plietsie.
Ik denk dat de middag verpest is. Lijkt wel of ze zelf niet meer na kunnen denken, regels zijn regels.
Pak gewoon de grote mensen aan met herriepijpen en de onbenullen |(
 
Snelheidsbegrenzing is geen vrijheidsontneming? :?

Zwarte doos in elk voertuig is geen schending van privacy? :?




"those who give up liberty for security deserve neither"
 
Snelheidsbegrenzing is geen vrijheidsontneming? :?
Nee. Waarom zou het dat zijn?
Nu is ook niemand vrij om te snel te rijden, maar ze doen het wel.
Zwarte doos in elk voertuig is geen schending van privacy? :?
Nee. Waarom zou het dat zijn?
Het is een hulp om een situatie uit te klaren. Maar absoluut geen privacy schending.
"those who give up liberty for security deserve neither"
Er wordt helemaal geen vrijheid opgegeven. Dat is een mis interpretatie.

Als we die dingen allemaal invoeren kan de politie zich met het "echte werk" bezighouden.

Dat de staat automatische auto's wil invoeren EN verplichten, is dat niet veel meer een schending op vrijheid dan een begrenzer in je voertuig?

Het is allemaal maar hoe je het ziet hoor, maar de overheid is veel te mild als het op verkeers overtredingen gaat ... veel te mild.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. Waarom zou het dat zijn?
Nu is ook niemand vrij om te snel te rijden, maar ze doen het wel.Nee. Waarom zou het dat zijn?
Het is een hulp om een situatie uit te klaren. Maar absoluut geen privacy schending.Er wordt helemaal geen vrijheid opgegeven. Dat is een mis interpretatie.

Als we die dingen allemaal invoeren kan de politie zich met het "echte werk" bezighouden.

Dat de staat automatische auto's wil invoeren EN verplichten, is dat niet veel meer een schending op vrijheid dan een begrenzer in je voertuig.

Het is allemaal maar hoe je het ziet hoor, maar de overheid is veel te mild als het op verkeers overtredingen gaat ... veel te mild.

misinterpretatie hoort aan elkaar geschreven, hedde gij gin Nederlandse les gehad ??
 
Snelheidsbeperkingen vinden we op de motor niet altijd zo fijn.
Jij stelt voor snelheidsbegrenzer of blackbox op de motor om alles te maximeren/checken. Voor een snelheid van (pas sinds kort in NL) 130kmh is 20 pk op de motor eigenlijk al voldoende. Dan is het natuurlijk wel bizar dat er motoren op de weg komen met 200+ pk's. Dit is geen oordeel, maar wel een constatering. Jouw plan zou dan zijn om zo'n 200+ monster te begrenzen op, niet te kinderachtig: 30pk?

Ik weet niet hoe dat in België is, maar in NL is soms het politiebureau pas na het weekend weer open of de politie wil überhaupt een aangifte niet eens opnemen. Heel veel criminaliteit wordt niet aangepakt vanwege capaciteitsproblemen bij oom agent.

Wat er in NL wel heel goed werkt is om met een cameraatje in de bosjes te gaan zitten en de hele dag flits-flits-flits. Alles automatisch, dus via CJIB valt de envelop vanzelf bij je op de deurmat. De boetes in NL zijn ook nog relatief hoog vergeleken met veel buitenlanden.

Vrijwel alles lijkt in NL toegestaan of wordt gedoogd, maar rijd je 3 km/h te snel dan volgt onverbiddelijk een bericht van het CJIB. Ikzelf heb veel moeite hiermee en ben in NL zeker niet de enige die zo denkt................
 
Kan ook in twee woorden.
En als ge wilt probere vloams te schroave godde nog veul moete liere :+

Heb veel in Zaventem, naast de ferrari verdeler ( dealer voor de nederlanders ;) , gewerkt maar is al lang geleden dus mijn vlaams is niet meer wat het is geweest :N
 
Snelheidsbeperkingen vinden we op de motor niet altijd zo fijn.
Jij stelt voor snelheidsbegrenzer of blackbox op de motor om alles te maximeren/checken. Voor een snelheid van (pas sinds kort in NL) 130kmh is 20 pk op de motor eigenlijk al voldoende. Dan is het natuurlijk wel bizar dat er motoren op de weg komen met 200+ pk's. Dit is geen oordeel, maar wel een constatering. Jouw plan zou dan zijn om zo'n 200+ monster te begrenzen op, niet te kinderachtig: 30pk?
Begrenzing op snelheid en pk's. Een modern systeem zou je snelheidsbegrenzing automatisch kunnen aanpassen aan de weg. Beperking kan ook best 75pk. Meer dan genoeg. Nooit begrepen waarom je voor op straat een 200pk motor (of auto) nodig hebt.
Ik weet niet hoe dat in België is, maar in NL is soms het politiebureau pas na het weekend weer open of de politie wil überhaupt een aangifte niet eens opnemen. Heel veel criminaliteit wordt niet aangepakt vanwege capaciteitsproblemen bij oom agent.
In België beetje idem dito, al werken ze wel harder wa ze hebben een lager loon en halen dus hun premies uit harder werken :+
Wat er in NL wel heel goed werkt is om met een cameraatje in de bosjes te gaan zitten en de hele dag flits-flits-flits. Alles automatisch, dus via CJIB valt de envelop vanzelf bij je op de deurmat. De boetes in NL zijn ook nog relatief hoog vergeleken met veel buitenlanden.
Ook hier beetje idem dito. In België zijn de boetes veel hoger dan bij jullie, en nog meer vanwege onze lage lonen.
Vrijwel alles lijkt in NL toegestaan of wordt gedoogd, maar rijd je 3 km/h te snel dan volgt onverbiddelijk een bericht van het CJIB. Ikzelf heb veel moeite hiermee en ben in NL zeker niet de enige die zo denkt................
Ook ik denk er zo over, maar dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat er niet veel harder opgetreden moet worden tegen verkeersovertredingen. Uiteraard moeten moord- en verkrachtingszaken voorrang krijgen, en voor het verkeer extra (ongewapende) agenten aannemen om zich daarmee bezig te houden. Het verkeer is gewoon om zeep en daar moet iets aan gedaan worden. Al die roekeloze bestuurders moeten eruit, en die zijn er veel meer dan je denkt.
 
~
Snelheidsbeperkingen vinden we op de motor niet altijd zo fijn.
Jij stelt voor snelheidsbegrenzer of blackbox op de motor om alles te maximeren/checken. Voor een snelheid van (pas sinds kort in NL) 130kmh is 20 pk op de motor eigenlijk al voldoende. Dan is het natuurlijk wel bizar dat er motoren op de weg komen met 200+ pk's. Dit is geen oordeel, maar wel een constatering. Jouw plan zou dan zijn om zo'n 200+ monster te begrenzen op, niet te kinderachtig: 30pk?

Ik weet niet hoe dat in België is, maar in NL is soms het politiebureau pas na het weekend weer open of de politie wil überhaupt een aangifte niet eens opnemen. Heel veel criminaliteit wordt niet aangepakt vanwege capaciteitsproblemen bij oom agent.

Wat er in NL wel heel goed werkt is om met een cameraatje in de bosjes te gaan zitten en de hele dag flits-flits-flits. Alles automatisch, dus via CJIB valt de envelop vanzelf bij je op de deurmat. De boetes in NL zijn ook nog relatief hoog vergeleken met veel buitenlanden.

Vrijwel alles lijkt in NL toegestaan of wordt gedoogd, maar rijd je 3 km/h te snel dan volgt onverbiddelijk een bericht van het CJIB. Ikzelf heb veel moeite hiermee en ben in NL zeker niet de enige die zo denkt................~



Had het niet beter kunnen omschrijven.
 
Veel flitscontroles worden ook gedaan door particuliere beveiligers.
Hier in het dorp staan ze ook regelmatig op de doorlopende rijksweg.
Een hele tijd terug stond er eentje met de camera op dashboard en mistlamp als flitser en heb mijn auto er vlak voor gezet, je mag daar gewoon staan. Ben een stukje gaan wandelen en toen ik terug kwam was ie weg
 
De politie kan nu ook wel het "echte werk"doen alleen is dit door bezuinigingen en het falen van de invoering van het nationale-politie-gedrocht niet of nauwelijks aan de orde momenteel.

het begrenzen van snelheid is gewoon het inperken van de vrijheid die een persoon heeft de gashendel open te draaien. (of het opendraaien van de gashendel wenselijk is is een 2e)
en hoe zie je dit technisch eigenlijk voor je...een dagje circuit met z'n allen 120km/h rechte stuk?
en wie gaat het begrotingsgat van de snelheidsovertredingen per jaar dichten?

Het in elk voertuig aanbrengen van een blackbox is een grove schending van privacy, prachtig hoor dat ze na een ongeval alles precies kunnen uitlezen, het is dan niet de vraag of maar
wanneer bedrijven deze prachtige informatie gaan verkopen aan wie dan ook.
een blackbox weet trouwens ook je exacte locatie op elk willekeurig moment, als dit geen schending van privacy is dan weet ik het ook niet meer.

Ik snap ergens je redenatie wel, maar in mijn ogen begeef je je op een hellend vlak.
Je kunt niet alle onwenselijkheden uit onze samenlevingen verbannen doormiddel van techniek.

Wat je wel kunt zeggen is dan dat de bestuurder in ieder geval niet boven Vmax achter op de file reed omdat hij met telefoon op zijn schoot zat te appen... :?
 
Er zijn ook mensen die met veel passie hun oldtimer opknappen en onderhouden. Ik zie dat kastje nog niet communiceren met de rest van de motorfiets. Daarna mogen ze met de hele collectie jaarlijks naar de APK. Dan ga je rijden en ben je in de binnenstad en op de dijken niet meer welkom. Ik weet het niet hoor, maar de charme gaat er wel een beetje vanaf.

Ik zeg geniet ervan zolang het nog kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan