Het Moto Guzzi topic, The Italian job

De lithium accu gemonteerd. Wil alleen de massakabel nog inkorten.

2prsa69.jpg
 
Gemakshalve om niet te veel kabelboom aan te moeten passen. Ik wilde er nu eens een keer mee gaan rijden.

Foto van gister

2jbnxw4.jpg
 
Gisteren met de Nuovo Falcone naar de motorbeurs in Hardenberg. :] Dat was leuk! komt nog aardig van z'n plaats, en dan het geluid! Heerlijk gereden. *O*
 
Laatst bewerkt:
De lithium accu gemonteerd. Wil alleen de massakabel nog inkorten.

[afbeelding]


Knap gedaan ! Welke batterij is dit ?

Ik ben voor mijn V50 café racer project ook een plaats aan het zoeken voor de batterij...
Ik zou graag de ruimte boven de versnellingsbak volledig open houden.

Onder mijn zadel is nogal weinig plaats dus zoek een ander alternatief..
Is het misschien mogelijk om de batterij onder de tank te plaatsen, tussen de twee cilinders ? er komen toch powerfilters op dus de ruimte van de luchtfilter kan gebruikt worden.. Of zou het te warm worden tussen de cilinders ? Batterij zou natuurlijk wel in een bakje geplaats worden.

Of iemand andere ideeën voor de batterij ? even een plaatje van het project erbij :
Onder het zadel is amper ruimte, heb een ruimte van 14,5 op 18 waar ik de elektronica in zal wegwerken.

35803080a0f9de4ec49af827cf039a6b1cbcb1f5bbde361d168afff5ccb9c21160dbf53c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knap gedaan ! Welke batterij is dit ?

Ik ben voor mijn V50 café racer project ook een plaats aan het zoeken voor de batterij...
Ik zou graag de ruimte boven de versnellingsbak volledig open houden.

Onder mijn zadel is nogal weinig plaats dus zoek een ander alternatief..
Is het misschien mogelijk om de batterij onder de tank te plaatsen, tussen de twee cilinders ? er komen toch powerfilters op dus de ruimte van de luchtfilter kan gebruikt worden.. Of zou het te warm worden tussen de cilinders ? Batterij zou natuurlijk wel in een bakje geplaats worden.

Of iemand andere ideeën voor de batterij ? even een plaatje van het project erbij :
Onder het zadel is amper ruimte, heb een ruimte van 14,5 op 18 waar ik de elektronica in zal wegwerken.

[afbeelding]

De Unibat X racer Lithium 5. Hij is vrij licht in vergelijk met de originele zuuraccu en dat merk je wel met starten, maar ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden. Onder de tank zou ik niet doen, volgens mij vinden lithium accu's het niet prettig als ze heet worden. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Ga je het frame ook nog inkorten bij je zadel?
 
Knap gedaan ! Welke batterij is dit ?

Ik ben voor mijn V50 café racer project ook een plaats aan het zoeken voor de batterij...
Ik zou graag de ruimte boven de versnellingsbak volledig open houden.

Onder mijn zadel is nogal weinig plaats dus zoek een ander alternatief..
Is het misschien mogelijk om de batterij onder de tank te plaatsen, tussen de twee cilinders ? er komen toch powerfilters op dus de ruimte van de luchtfilter kan gebruikt worden.. Of zou het te warm worden tussen de cilinders ? Batterij zou natuurlijk wel in een bakje geplaats worden.

Of iemand andere ideeën voor de batterij ? even een plaatje van het project erbij :
Onder het zadel is amper ruimte, heb een ruimte van 14,5 op 18 waar ik de elektronica in zal wegwerken.

[afbeelding]
Soms gaat ie onder de achterbrug.Ik had hem wel onder de buddy gemaakt en afgedekt met alu-plaat.
full

full
 
De vraag welke accu kan je alleen beantwoordt krijgen als je weet welke startmotor je gaat gebruiken
Voor een Bosch of Lucas startmotor is een zware accu nodig daar ze veel stroom trekken bij een koude start
Als je overgaat naar een Valeo startmotor kan met een veel kleinere accu toe omdat die een vertragingskast heeft een daardoor veel minder vermogen vraagt van de accu
Voor een Bosch/Lucas is een 18amp accu met een 200CCA het minimum wat je kan gebruiken .
Met een Valeo kan je terug gaan naar een 12 amps accu en nog een betrouwbare starter hebben ( al zou ik zelf dat nog eerder voor een 14 amp gaan om wat extra te hebben als het koud is)
Die kleintjes kan al gauw onder de bak kwijt
 
De Unibat X racer Lithium 5. Hij is vrij licht in vergelijk met de originele zuuraccu en dat merk je wel met starten, maar ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden. Onder de tank zou ik niet doen, volgens mij vinden lithium accu's het niet prettig als ze heet worden. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Ga je het frame ook nog inkorten bij je zadel?


Ik ga met mijn bosch starter voor de X racer lithium 6 gaan dan ! De keuze is gemaakt :+
De bak waarin de accu geplaatst zal worden komt dan zo'n 2 centimeter onder het frame uit, daar kan ik mee leven

frame is al ingekort, moet het wel nog aflassen en er moet nog een bak onder het zadel gemaakt worden enzo :)

esqcg3.jpg


v30zma.jpg
 
Ik had al eerder een vraag gesteld vwb de motorolie in mijn Le mans1. Vandaag gehaald en voor ik net erin laat lopen wil ik og even weten of de guzzioten er mee kunnen leven.
Castrol power1
10w40
Half syntheet
Ik heb een 4 liter verpakking, daar moet ik het toch wel mee redden? Er is een soort van carterpan spacer op mijn motor gemonteerd waardoor ik wat meer olie heb

1098
 
Laatst bewerkt:
Fout nee niet de olie die is wel goed maar meer olie er in door die spacer .
De spacer dient om meer ruimte tussen de krukas en het olieniveau te krijgen en je hoort daar dan ook een aangepaste peilstok bij te gebruiken (bv die van de latere typens waar die ring standaard op zit)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan