Het MT-07 Tracer topic - deel I

Alleen olie en oliefilter (saai hè). Tijdje geleden wel TPMS setje gemonteerd.

TPMS.JPG
 
Alleen olie en oliefilter (saai hè). Tijdje geleden wel TPMS setje gemonteerd.

Bekijk bijlage 1935022

Ha ha. Da’s inderdaad niet echt spannend. Zelf ben ik nog steeds met het achterlicht bezig. Dat wil zeggen, ik zit er aan te denken deze te vervangen voor een iets beschilderen exemplaar. Ik kan er gewoon niet aan wennen. De hele motor is zo mooi kwa verhoudingen alleen het achterlicht is wat mij betreft kompleet de plank misslaan. ;) Wordt vervolgd dus.

Grtzz Look.
 
Geen specifieke plannen, behalve een beetje vertroetelen... echter rijden doe ik gewoon nog.... tenzij ze gaan strooien, dan rijd ik niet.

Achterlicht heb ik eigenlijk geen moeite mee, maar ik ben wat minder kritisch op de looks van licht, meer op de functionaliteit, vandaar ook mijn extra verlichting aan de voorzijde. Pas weer blij mee, de route die ik rijd is al donker ondanks dat er op bepaalde plekken wel straatlantaarns staan, maar dit keer deden ze het allemaal niet, dan is zo'n bak licht wel erg welkom, vooral aangezien er op die route vaak troep op de weg ligt.

Het viel me wel weer op... slechter weer is er..... en dan ontstaat er een soort 'schimmel' in de handvaten? Dat had ik met mijn SP nooit... iemand hier ook last van, zo ja, wat doen jullie er aan... het is bij mijn Tracer een keer eerder gebeurd en toen goed boenen en alleen mooi weer was/bleef het weg, maar nu dus weer aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Tja die achterlicht-unit. Of ik 'm fraai vind ben ik nog niet over uit. Soms wel, niet, toch wel...

Wel is het een heel herkenbaar lichtje als je achter een Tracer aanrijdt. Die twee losse rode strips met een ruimte ertussen zijn goed zichtbaar en wat me blij maakt, ook het remlicht is een felle, goed opvallende "lamp"
 
Wat grappig dat smaak zo kan verschillen. Ik vind de achterlichtunit namelijk wel erg goed passen bij de motor.

Verder zitten er nu net 2 nieuwe bandjes onder en de olie en oliefilter is weer ververst. Binnenkort laatste ritje van het jaar en aftanken. Doekje erover en tot maart......

Aan handvaten geen gekkigheid te zien overigens....
 
Toch vreemd dan dat ik dat issue met de handvaten heb... nu heb ik wel sinds ik deze Tracer aanschafte de originele handvatverwarming van Yamaha opzitten (dus deze: Yamaha Handvatverwarming ) misschien is dit wel van ander materiaal gemaakt bedenk ik me dan de 'standaard' handvaten...

Het is ook niet heel erg, even boenen en het is weer verdwenen, maar blij ben ik er niet mee... het zijn van die kleine dingetjes bij deze motor telkens... dat ik denk jammerja...
 
Mijn motor begon wat te hikken vandaag.... na 391km, waarvan 86 op reserve, was 16.5l benzine de oplossing.
Nu een afspraak maken voor de 30k beurt en weer door :] Hopelijk voorlopig geen echte winter....
 
Aangezien het hier zo rustig is (;)) en het weer kl*te heb ik hem maar voor de winter geparkeerd (:z) voorzien van nieuwe olie en filter.
Het lange wachten tot het voorjaar is (weer) begonnen 8)7 .
 
Die van mij staat ook een dutje te doen in de garage helaas. Projectje wat ik nog wel wil aanpakken is even een 12 volt aansluiting in de kuip maken. Ik heb nu links een USB aansluiting en rechts nog een dop wat eruitziet of daar wat in kan. Weet iemand of daar toevallig ook een accessoire stekker onder hangt zodat het allemaal wat makkelijker wordt?
 
Die van mij staat ook een dutje te doen in de garage helaas. Projectje wat ik nog wel wil aanpakken is even een 12 volt aansluiting in de kuip maken. Ik heb nu links een USB aansluiting en rechts nog een dop wat eruitziet of daar wat in kan. Weet iemand of daar toevallig ook een accessoire stekker onder hangt zodat het allemaal wat makkelijker wordt?
Goede vraag, ik heb juist links een 'ouderwetse' aansluiting gemaakt ooit, ben me er niet bewust van dat we rechts ook nog die optie hebben. Links zit wel zo'n stekker, maar die heb je zo te horen al voor de USB gebruikt.
 
Links zat de USB al toen ik hem kocht en is van Yamaha zelf dus ik heb de aanname gedaan dat die stekker er voor gebruikt is. Maar rechts zit dus ook zo'n uitnodigend dopje waar OCD technisch een aansluiting in hoort:+. Ik zal de kapjes wel eens loshalen en de conclusie delen.
 
Links zat de USB al toen ik hem kocht en is van Yamaha zelf dus ik heb de aanname gedaan dat die stekker er voor gebruikt is. Maar rechts zit dus ook zo'n uitnodigend dopje waar OCD technisch een aansluiting in hoort:+. Ik zal de kapjes wel eens loshalen en de conclusie
Dat dopje rechts is voor de bediening van het optionele verwarmde zadel.
 
Links zat de USB al toen ik hem kocht en is van Yamaha zelf dus ik heb de aanname gedaan dat die stekker er voor gebruikt is. Maar rechts zit dus ook zo'n uitnodigend dopje waar OCD technisch een aansluiting in hoort:+. Ik zal de kapjes wel eens loshalen en de conclusie delen.
Jij hebt waarschijnlijk een nieuwer model dan ik... ik heb links namelijk die optie niet zitten.
 
Links zat de USB al toen ik hem kocht en is van Yamaha zelf dus ik heb de aanname gedaan dat die stekker er voor gebruikt is. Maar rechts zit dus ook zo'n uitnodigend dopje waar OCD technisch een aansluiting in hoort:+. Ik zal de kapjes wel eens loshalen en de conclusie delen.
Zit inderdaad niks achter het dopje ;(. Nu maar even kijken of ik de aansluiting van de USB aan de rechterkant netjes kan aftakken en naar de andere kant kan brengen. de 12V plug past echter wel perfect in het gat onder het rechterdopje.
 
Yep, einde 2023 voor Blue.

Lekker gereden nog deze week maar de strooiwagens staan alweer klaar omdat de temperaturen zakken. Blue gaat in winterslaap.
Volle tank, nieuwe olie, nog een keer gepoetst, een hele spuitbus wheaterprotection leeggespoten, alle slootjes geolied, ketting in 't vet, bandjes op spanning...
Druppellader aangesloten en onder de winterdeken.. truste

IMG_0312.jpeg
 
Goedenavond! Ik kom mij ook maar even melden in dit topic.

Sinds 11-11 in het bezit van mijn eerste motor en dat is een tracer 700 uit 2020 geworden.
Top man. Welkom. T’is hier niet druk, maar wel gezellig ;)

Grtzz Look
 
Yep, einde 2023 voor Blue.

Lekker gereden nog deze week maar de strooiwagens staan alweer klaar omdat de temperaturen zakken. Blue gaat in winterslaap.
Volle tank, nieuwe olie, nog een keer gepoetst, een hele spuitbus wheaterprotection leeggespoten, alle slootjes geolied, ketting in 't vet, bandjes op spanning...
Druppellader aangesloten en onder de winterdeken.. truste

Bekijk bijlage 1948258
Mooi foto, mooi motor. Goed bezig.

Grtzz Look
 
Vraagje! Zijn er oplossingen voor het “vergroten” van je handkappen? Kan alleen een oplossing van Givi vinden maar die passen (schijnbaar) niet op mijn 2020. Iemand oplossingen? Krijg koude handjes met dit weer…
 
Handvatverwarming heeft hij al en handschoenen zijn al besteld maar als dat al echt zoveel helpt dan hoef ik inderdaad niet verder te kijken. Maar vond het raar dat er weinig tot niks voor te vinden is zonder je knipperlichten te moeten verplaatsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan