het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.344
5.695
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Sleutel blunder van mijn dochter...:
Blokje van een Dinly quad moest uit elkaar vanwege water. de poelie etc eraf maar aan de andere kant moest deze vastgezet worden zo vertelde ze..heeft ze een vijl door een gaatje gestoken en zo geprobeerd. helaas brak de vijl |( . Daarna heeft pap het maar overgenomen zonder te weten wat gebeurt was. Blijkt ze ook nog de motor gestart te hebben, althans op de startmotor rond laten gaan...
resultaat, spoelen kapot,pick-up sensor kapot en nog meer...
Tja...maar, toch trots dat ze het uberhaubt zelf probeert :X B|
 
Sleutel blunder van mijn dochter...:
Blokje van een Dinly quad moest uit elkaar vanwege water. de poelie etc eraf maar aan de andere kant moest deze vastgezet worden zo vertelde ze..heeft ze een vijl door een gaatje gestoken en zo geprobeerd. helaas brak de vijl |( . Daarna heeft pap het maar overgenomen zonder te weten wat gebeurt was. Blijkt ze ook nog de motor gestart te hebben, althans op de startmotor rond laten gaan...
resultaat, spoelen kapot,pick-up sensor kapot en nog meer...
Tja...maar, toch trots dat ze het uberhaubt zelf probeert :X B|

Dat had ze natuurlijk niet verwacht, dat het zou afbreken in het gaatje.
 
Afgezien dat je er een handjevol nieuwe delen tegen moet gooien vindt ik het amper een blunder.

Nieuwe delen bestellen en gezellig met dochterlief weer opbouwen waarbij jij zoveel mogelijk op de achtergrond blijft en grotendeels alleen aanwijzingen geven.

Liever een dochter die schoorvoetend bekend een motorblok gesloopt te hebben dan een koter die hem bij de eerste keer slecht starten bij pappa dumpt en er maar vanuit gaat dat het wel goed komt :)

(mijn persoonlijke mening)

db
 
full

Beter zo idd,kan ze er nog wat van leren,ze toont iig wel initiatief om er zelf aan te beginnen.Geen angsthaas dus! Verder wil je niet weten wat ik allemaal verkloot heb,door te proberen,en te leren van mijn fouten.Zulke dochters moet je in ere houden,en niet afschrikken met naar gedoe,of opmerkingen,at least I think so....... :Y
 
Tijdje terug een FZR 600 van een collega gekocht. Die jongen is niet zo handig en het blok was in de soep gelopen, of zo. Goed, ik durf het wel aan om dat ding voor een paar knaken over te nemen en te zien wat het probleem is. Zie foto's. :t

Ik wist bij voorbaat dat het goed mis was maar dit heb ik nog nooit gezien. :P

full

full
 
Ik weet effe niet of er nou iets over de lagerzitting heen gemonteerd zit (want kettingvet), maar ik denk dat je er van uit kan gaan dat het carter overleden is. :+
Ik zie daar inderdaad een plaatje zitten. Maar ik zie ook nog een paar kogels in buitenschaal zitten. Zolang die buitenschaal heel is durf ik niet te beweren dat het carter stuk is. Ik maak me eerder zorgen wat die zwevende as in de bak aangericht heeft.
 
Volgens de fiches is het een compleet lager, dus het carter zal nog wel heel zijn. Met een beetje geluk zijn de kogels naar buiten gekomen. Lager en kraagbus en oliekeerring vervangen, carterpan loshalen om de boel te controleren en je kan waarschijnlijk weer rijden. Tenzij de tandwielen nu stukken missen.
 
Laatst bewerkt:
Daar heeft hij lekker mee doorgereden. Maar misschien heb je mazzel, heb je een puist werk en hoef je alleen een lager en een keerring te vervangen.

Ik vraag me eigenlijk vooral af waar de keerring is gebleven. Dit is letterlijk hoe ik de boel aan trof na het voorste kettingwiel er af gehaald te hebben. :+

Maargoed, gelukkig heb ik nog een ander blok. :) Maar voor de fun ga ik deze wel open maken.

Is dat carter stuk dan?
Ik zie alleen maar een kapot kogellager.


Ik hoop het maar heb de andere kogeltjes nog niet gezien. :9
 
Laatst bewerkt:
Misschien vergruist tussen de tandwielen ?
Is het mogelijk dat een afgelopen ketting de behuizing van de oliekering weggevreten heeft ?
Of misschien heeft hij een duplex ketting opgelegd ? Staat stoer
 
Laatst bewerkt:
Als de kooi kapot gaat gaan alle kogels aaneen kant zitten en komt er aan de andere kant zoveel speling dat ze er uit kunnen rollen. Ze hoeven niet in het blok terecht te zijn gekomen, ze kunnen ook op de straat zijn gevallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan