Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Dat is waar maar het mooie vind ik dat de ontwikkeling van de Gamma nog steeds doorgaat, toch wel uniek voor een fiets van meer dan 30 jaar oud.
Dat wel,maar als het zo doorgaat met die prijzen is de lol er gauw af en zijn er betere
alternatieven voor dat geld.Het gaat aardig de kant op van de USA muscle cars,zo
duur dat alleen nog rijke verzamelaars het kunnen betalen.
Want zeg nou zelf Bas,ga jij even 17000,- euro uitgeven voor die ouwe race RG?
Ik vind dat apparaat het zeker niet waard,ik kon iets vergelijkbaars van Waldo kopen een aantal jaren geleden voor 4600,- en dat vond ik toen al te veel.
Het zelfde geld voor al die andere 2 takten,vraagprijzen reflecteren al lang niet meer de reële waarde,gemiddelde vraagprijs voor een KR1-S ligt tegenwoordig rond de 5000,-,
die van mij kocht ik voor 1200,- en dat vond ik al meer dan zat,RD500,s heb ik gekocht voor niet meer dan 3000,-,uitgezonderd een RZV met maar 8500km die koste mij 6500,-,
maar was dan ook in nieuwstaat.Voor RG,s heb ik niet meer dan max 6500,- betaald,nog
niet eens zo lang geleden.Wat tegenwoordig gevraagd word is gewoon buitensporig veel voor wat je krijgt,het blijft spul wat oud is en de kwaliteit is maar zo zo.
Modern spul is kwalitatief gewoon veel beter,gebruikte materialen zijn veel beter,afwerking
is beter,betrouwbaarder,stuurt,remt vele malen beter wat wil een mens nog meer. :)
Ik ben en blijf een 2takt fanaat,maar het moet wel leuk blijven. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat wel,maar als het zo doorgaat met die prijzen is de lol er gauw af en zijn er betere
alternatieven voor dat geld.Het gaat aardig de kant op van de USA muscle cars,zo
duur dat alleen nog rijke verzamelaars het kunnen betalen.
Want zeg nou zelf Bas,ga jij even 17000,- euro uitgeven die ouwe race RG?

Daar gaat het inderdaad naar toe. De markt van de auto oldtimers is al 30 jaar geleden over de kop gegaan mbt de prijzen. Voor de normale man inderdaad niet meer op te brengen. Op de Volvo Amazone en Fiat 500 na dan. Maar daarom is het nog wel leuk dat het met klassieke motoren nu nog net te doen is. Maar zoals je zegt, ook de motor klassiekers gaan qua prijzen de auto's achterna.
 
Je ziet de twee takten inderdaad in waarde stijgen, ik weet ook niet wat ik daarvan moet vinden.
Maar het is wel fijn als je een motor een beetje opknapt dat je het er ook voor terug krijgt.
Ik snap ook wel dat je een motor voor jezelf opknapt,
maar als je dan eens iets anders wil is het wel fijn dat het in de richting komt.
Maar dat geld dan voor de GT die ik aan het doen ben.
€ 17.000 eur voor een afgetrapte RG waar je nog geld in moet stoppen (en veel) is toch wel heel veel.
Die Kawa's tweetakten zijn tegenwoordig ook prijzig, als je ziet wat je al voor een afgetrapt hok moet betalen. |(
 
Ja en goed rijden doen die Kawa,s niet ,ze hadden niet voor niets de bijnaam widowmaker.
Betrouwbaar waren ze ook al niet,het was een halfuurtje rijden en een uur sleutelen.
ik heb ooit eens een binnendemper tegen mijn scheenbeen gekregen van zo,n hok B| ,die was spontaan uit de 500 van mijn maat geschoten. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja en goed rijden doen die Kawa,s niet ,ze hadden niet voor niets de bijnaam widowmaker.
Betrouwbaar waren ze ook al niet,het was een halfuurtje rijden en een uur sleutelen.
ik heb ooit eens een binnendemper tegen mijn scheenbeen gekregen van zo,n hok B| ,die was spontaan uit de 500 van mijn maat geschoten. :Y

Heerlijke machine die Mach500, maar inderdaad veel sleutelen, en dan die enkele schijf voor dat was wat! vooral in de regen..... maar het was geen trommel dus? stoer! :? En ik leef nog!
19 jaar
full
 
Laatst bewerkt:
:} Wat een gave foto! Mijn eerste motor was een T500, maar eigenlijk wilde ik een Kawa driecylinder.. Ooit komt er 1. :t
 
Heerlijke machine die Mach500, maar inderdaad veel sleutelen, en dan die enkele schijf voor dat was wat! vooral in de regen..... maar het was geen trommel dus? stoer! :? En ik leef nog!
19 jaar
[afbeelding]

Mooie foto Ron, alles in stijl, die Premier helmen kan je tegenwoordig weer kopen. Heb je dat pak nog??
 
Dat wel,maar als het zo doorgaat met die prijzen is de lol er gauw af en zijn er betere
alternatieven voor dat geld.Het gaat aardig de kant op van de USA muscle cars,zo
duur dat alleen nog rijke verzamelaars het kunnen betalen.
Want zeg nou zelf Bas,ga jij even 17000,- euro uitgeven voor die ouwe race RG?
Ik vind dat apparaat het zeker niet waard,ik kon iets vergelijkbaars van Waldo kopen een aantal jaren geleden voor 4600,- en dat vond ik toen al te veel.
Het zelfde geld voor al die andere 2 takten,vraagprijzen reflecteren al lang niet meer de reële waarde,gemiddelde vraagprijs voor een KR1-S ligt tegenwoordig rond de 5000,-,
die van mij kocht ik voor 1200,- en dat vond ik al meer dan zat,RD500,s heb ik gekocht voor niet meer dan 3000,-,uitgezonderd een RZV met maar 8500km die koste mij 6500,-,
maar was dan ook in nieuwstaat.Voor RG,s heb ik niet meer dan max 6500,- betaald,nog
niet eens zo lang geleden.Wat tegenwoordig gevraagd word is gewoon buitensporig veel voor wat je krijgt,het blijft spul wat oud is en de kwaliteit is maar zo zo.
Modern spul is kwalitatief gewoon veel beter,gebruikte materialen zijn veel beter,afwerking
is beter,betrouwbaarder,stuurt,remt vele malen beter wat wil een mens nog meer. :)
Ik ben en blijf een 2takt fanaat,maar het moet wel leuk blijven. :Y

Nee dat zou ik er niet voor uitgeven, is mij te veel, ik heb ze gelukkig nog in de goeie tijd gekocht.
Dan zou ik voor deze fiets gaan, die heb je voor bijna hetzelfde geld.
Suzuki RG500 Nico Bakker
 
Laatst bewerkt:
Die is al veel beter,maar dan toch liever dit voor die centen, :9~ :Y
Hier rij je wel zo,n beetje iedereen mee zoek,behalve misschien een andere Duc. :]
15636419_2-1440x1080.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die is al veel beter,maar dan toch liever dit voor die centen, :9~ :Y
Hier rij je wel zo,n beetje iedereen mee zoek,behalve misschien een andere Duc. :]
[afbeelding]

Best mooi hoor maar daar geef ik dan weer niks om, daar ben ik dan toch te veel 2takt liefhebber voor.
 
Laatst bewerkt:
Best mooi hoor maar daar geef ik dan weer niks om, daar ben ik dan toch te veel 2takt liefhebber voor.

Hmm kan mij herinneren dat je nog zo,n Engels kleppenhok in de schuur had staan :P ,
gelukkig gaan Engelse producten niet stuk _O- :+
Ps zelfs Waldo heeft een stukgatie :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Hmm kan mij herinneren dat je nog zo,n Engels kleppenhok in de schuur had staan :P ,
gelukkig gaan Engelse producten niet stuk _O- :+
Ps zelfs Waldo heeft een stukgatie :Y :]

Waldo weet blijkbaar ook niet wat hij wil :)
Maar heb bij hem wel meer mooie items gezien :Y :t
 
Waldo weet blijkbaar ook niet wat hij wil :)
Maar heb bij hem wel meer mooie items gezien :Y :t

ja hoor gewoon de beste kleppen hokken bouwer en de beste 2 takten bouwer producten :Y *O*

nog een klassieker met Waldo er in met zijn stukgatie _O-
 
Laatst bewerkt:
Hmm kan mij herinneren dat je nog zo,n Engels kleppenhok in de schuur had staan :P ,
gelukkig gaan Engelse producten niet stuk _O- :+
Ps zelfs Waldo heeft een stukgatie :Y :]

Dat klopt maar die is van de 2e generatie en die gaan ook niet meer stuk en lekken zelfs niet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan