Het VTR-SP 1 & 2 _ topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand trouwens nog tips voor de remblokken voor?
Rijstijl sportief+1-2 circuitdagen/jaar

Ik zit te denken aan iig gesinterde blokken
 
Ik had gesinterde blokken, op circuit perfect, maar op de weg in de regen ronduit ruk. Remvermogen in kou en regen erg matig en onvoorspelbaar (heb ik net geremd dan remt ie wel, heb ik een paar km niet geremd dan duurt het ff voor er weer wat gebeurd). Niet fijn.

Nu weer gewoon OEM, bevalt prima, ook op circuit.
 
Ik had gesinterde blokken, op circuit perfect, maar op de weg in de regen ronduit ruk. Remvermogen in kou en regen erg matig en onvoorspelbaar (heb ik net geremd dan remt ie wel, heb ik een paar km niet geremd dan duurt het ff voor er weer wat gebeurd). Niet fijn.

Nu weer gewoon OEM, bevalt prima, ook op circuit.

OEM is die van Honda zelf neem ik aan?
 
Iemand trouwens nog tips voor de remblokken voor?
Rijstijl sportief+1-2 circuitdagen/jaar

Ik zit te denken aan iig gesinterde blokken
Ik heb half gesinterd. Remt goed op circuit en ook in de regen. Rij ook een paar keer per jaar op het circuit maar vind remmen op straat misschien nog wel belangrijker. Merk weet ik niet zeker maar volgends mij DP.

Iemand trouwens ervaring met het omzetten van het schakelpookje voor omgekeerd schakelen? Begreep dat het met een VFR pookje makkelijk te doen is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb half gesinterd. Remt goed op circuit en ook in de regen. Rij ook een paar keer per jaar op het circuit maar vind remmen op straat misschien nog wel belangrijker. Merk weet ik niet zeker maar volgends mij DP.

Iemand trouwens ervaring met het omzetten van het schakelpookje voor omgekeerd schakelen? Begreep dat het met een VFR pookje makkelijk te doen is.

Jep, werkt prima en ziet er goed uit :Y
 
Ik heb half gesinterd. Remt goed op circuit en ook in de regen. Rij ook een paar keer per jaar op het circuit maar vind remmen op straat misschien nog wel belangrijker. Merk weet ik niet zeker maar volgends mij DP.

Iemand trouwens ervaring met het omzetten van het schakelpookje voor omgekeerd schakelen? Begreep dat het met een VFR pookje makkelijk te doen is.

Jep, hier kun je het pookje van een VFR zien.

Photo%2014-09-13%2011%2055%2051.jpg


OEM remblokken werken bij mij prima op circuit (kan ik hard zat mee remmen) en straat (altijd voorspelbaar).

full
 
Iemand trouwens nog tips voor de remblokken voor?
Rijstijl sportief+1-2 circuitdagen/jaar

Ik zit te denken aan iig gesinterde blokken

Ik gebruik gewoon OEM. Hiervoor gesinterd van Ferodo gehad. Mits ze warm zijn, erg goede feeling maar even een tijdje de rem niet aangeraakt of zoals al gemeld werd slecht weer ofzo is het gewoon ruk. OEM is gewoon altijd goed, ongeacht de situatie :) circuit kan ik helaas niet over oordelen

Oh ja, niet schrikken van de prijs.. Rond de 110 euro :X Zeg maar 12 kratjes bier in de aanbieding, om in jouw termen te praten :+
 
Laatst bewerkt:
OEM it is dan :9

Velg is ook alweer klaar, komt hopelijk zaterdag weer binnen. *fingers crossed*
 
Ja dat snap ik, maar in lang vervlogen tijden had ik een kreidler en yamaha bromfiets, en dat was vaak wel even wennen van de ene op de andere.
 
1 omhoog de rest omlaag, is kwestie van gewenning, zal wel een stukje strakker schakelen zonder de linkstaaf enzo


heb een Gilles rem/schakelset is dit ook zo om te zetten naar andersom schakelen

en zo ja weet ook iemand hoe :? :?
 
heb een Gilles rem/schakelset is dit ook zo om te zetten naar andersom schakelen

en zo ja weet ook iemand hoe :? :?

Ja, die set opsturen naar mij en dan stuur ik een VFR pookje terug :+

Maar het lijkt me van wel, moet je even kijken op de set zelf
 
Als je andersom schakelt, dan schakel je toch direct met de schakelpook aan je blok ipv de schakelpook aan je schakelset en dan via de schakelstang? (of zoiets)

Edit: Zal vast wennen zijn, maar mij lijkt het helemaal niks...
 
Laatst bewerkt:
van welke VFR moet dat zijn?...of maakt dat niet uit?....

heb er een op marktplaats gevonden van een 750....want ik wil heeel graag andersom schakelen

Mijne komt van een cbr 1000 xx, blackbird ofzo. Anders even van die de honda productcode zoeken. Zal op veel motoren uit die periods gezeten hebben...

Maar zolang de lengte klopt kan het bijna niet mis zijn....
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met brembo race sinter en heb er totaal geen problemen mee, droog, nat, straat of circuit. Rij 1:50 op Zolder en 2:00 min op Assen.

Grijpt waanzinnig aan en ook met doorremmen net of je een anker uit gooit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan