Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Hoi, ik ben op zoek naar een telleraandrijving van een YZ426 of WR450 (bouwjaar 2002 t/m 2005). Kan iemand op dit forum bij hierbij helpen? Groetjes, Bauke
 
Ik zoek nog steeds een 2ehands 320mm voorschijfje voor een WR.. Niemand nog wat rondslingeren?
 
DAT ja.

Als je'n mooi prijsje maakt voor die schijf wordt de rest in dank aanvaard :+
 
Laatst bewerkt:
Waar bestellen jullie onderdelen? Mn blokje is in de soep gelopen en moet cilinder zuiger vervangen, heb een yamaha wr400 uit 98.

Bij "motorsport Henk Pel" ligt nog een yz 400 blok uit 1999, ketting is door t carter geslagen. Maar er zit nog een gave cilinder bij, wie weet is dat wat voor je. :W
 
Thanks voor het meedenken heren. Inmiddels voorzien van een nieuwe cilinder en zuiger voor in totaal 200 euro (lang leve Ebay) en een bijpassend pakkingsetje van 45 euro. Heb ik hier goede prijzen voor betaald? Cilinder plus zuiger is wel tweede hands.
 
200 euro + pakkingset is een goeie prijs. Maar de zuiger is al gebruikt? of nieuw?

Zou persoonlijk nl geen 2e hands zuiger gebruiken als ik t blok toch al open heb dan gelijk voor nieuw gaan. 2e hands cilinder is goed te doen natuurlijk, maar ff goed nameten overal.
 
Heeft toevallig hier nog iemand vorkpoten liggen van een WR/YZ van bouwjaar 2007-2013

Ben namelijk zoekende voor een setje Kayaba 48mm vorkpoten.
Heb je iets, of weet je iets stuur maar een PBtje...
 
Weet iemand hier of een yamaha yz250 blok van 1990 ook in een motor van 1989 past ??
 
200 euro + pakkingset is een goeie prijs. Maar de zuiger is al gebruikt? of nieuw?

Zou persoonlijk nl geen 2e hands zuiger gebruiken als ik t blok toch al open heb dan gelijk voor nieuw gaan. 2e hands cilinder is goed te doen natuurlijk, maar ff goed nameten overal.
:^ Anders heb je misschien 2 pakkingssetjes nodig ;)
 
Hallo heb een wr450f van 2007 op het oog ( al denk ik dat het een eerder model is vanwege stalen frame?) hij heeft nog maar net 5000 km op de teller. Hij is al omgebouwd tot supermotard dus ideaal voor mij maar ik zit met een paar vragen waarvan ik hoop hier een antwoord te krijgen.

Ik lees dat er redelijk veel problemen zijn met de versnellingsbak wanneer er voornamelijk op de baan wordt gereden? En om de hoeveel km moeten de kleppen nu nagekeken worden want ik lees zoveel verschillende dingen dat ik op de duur niet meer weet wat te geloven.

Alvast bedankt :)
 
Neem aan dat er een kenteken bij is? Dan staat het bj daar op, vervolgens goed naar t framenr kijken of dit klopt en er niet zelf "ingeslagen" is. Als dit allemaal klopt wat maakt t jou dan uit of hij in 2006 of 2007 op de weg gekomen is.

Versnellingsbakken hebben problemen met (meestal) de 4e versnelling. Aan de zijkant van je tandwielen zitten nokken, "dogs" noemen ze die, die in je andere tandwiel vallen. Althans dat is de bedoeling als die nokken versleten zijn schiet hij dus uit de versnelling. Als dit het geval is moet je beide tandwielen vervangen, beiden zijn dan uitgesleten. Ik heb t zelf nog nooit meegemaakt maar t schijnt als je op hoge toeren overschakkeld en doorschakkelt, hij uit de versnelling zal schieten, en dan weet je hoe laat t is. Gaat wel met een hoop geweld, dus als dit probeert waar de verkoper bij is, zal dit niet op prijs gesteld worden.

Kleppen stellen moet volgens yamaha om de 500 km of iedere 3e wedstrijd. Zelf deed ik dit iedere winter en halver wege de zomer nog een x. Ook moet je de kleppen iedere 1000 km inspecteren ( dus cilinderkop eraf) maar als er weinig verloop is in klep speling zou ik me daar niet te druk om maken. Beter gelijk doen als je de zuiger vervangt.
 
Zeer waarschijnlijk binnenkort te koop,
set zeer nette wielen van 2011 YZ450f,

achterwiel omgespaakt met andere velg naar 18 inch, zonder al te veel problemen pasbaar te maken naar eerdere YZ's en 250-jes, ook WR, met andere lagers..

zitten michelin banden op met (achter) ongeveer 500 km, vrijwel nieuw dus,

vraagprijs, €525.-









 
Laatst bewerkt:
Weet ie,and waar ik een aftapbout voor mn yz450f van 2006 kan krijgen?
Hij is afgebroken met het vervangen van de olie
 
Terug
Bovenaan Onderaan