Het ZAC topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben wel benieuwd naar het nieuwe asfalt .
We zijn de eerste die er op gaan racen , ik vraag me af of het glad is of ruw dat je meteen een setje banden opbrand.
Iemand hier ervaring mee?
Er wordt met auto's al wel op gereden en het ligt er al een tijdje. Maar ik heb dezelfde vraag, 1 mei is er een MSL dag waarvan de twee snelste groepen vol zijn. Waarschijnlijk zijn er ook wel wat ZAC rijders die daar aanwezig zijn en hun ervaring willen delen.

5 mei wordt de eerste keer dat ik mee ga doen met een race, ben benieuwd :)
 
Laatst bewerkt:
Op 1-5 organiseert motorsportlifestyle een circuitdag op Zandvoort, dus het is al eerder bekent, hoe het nieuwe asfalt is.

Vrijrijden van de MAC Zandvoort gehad, bij 1e fase is het asfalt stroef.
De rest zal wel hetzelfde zijn.
Er zaten nog wel wat hoekjes in waar het asfalt nog niet netjes zat.
Hopelijk wordt dat meteen regelt.
 
Er vielen wel veel rijders bij de eerste race op Assen, viel mij op.
Ook werden er bij de Rookies creatieve lijnen gereden....
Dus het was wel eens ff extra opletten!

Zandvoort wordt vast leuk!
 
Er vielen wel veel rijders bij de eerste race op Assen, viel mij op.
Ook werden er bij de Rookies creatieve lijnen gereden....
Dus het was wel eens ff extra opletten!

Zandvoort wordt vast leuk!

het was voor een hoop mensen weer de eerste keer op de motor sinds de winterstop... ervaring leert dat er dan meer mensen dan normaal onderuit gaan, neem daarbij dit keer ook de wisselende omstandigheden en de lage temperatuur ..... de uitkomst liet zich raden.

gelukkig viel het letsel wel mee ... hopelijk de 5e wel mooi weer :]
 
zo vandaag weer een frisse maar droge dag op zandvoort gehad.
het nieuwe asfalt geeft lekker veel grip maar de overgang van de gp chicane richting
het scheivlak is echt waardeloos met die dikke rand erin.

was al een jaar of 3/4 niet meer op zandvoort geweest maar heb uiteindelijk
toch bijna 3 seconde van mijn pr afgereden vandaag. hopelijk valt het letsel
bij de gevallen rijders mee .

nu gaan we alles gereed maken voor de endurance

:W

de rijdende chicane :]
 
Weet iemand hoe de uitslagen tot stand komen want daar zitten zaken in die ik niet begrijp. Een voorbeeld is een vriend die op de uitslag voor mij is geeindigd terwijl ik hem op de baan heb ingehaald en hij enkele rondes later van de baan is gehaald met een zwarte vlag onder het mom van teveel geluid (terwijl die motor zelfs op Zolder nooit problemen heeft gegeven).

Anders voorbeeld is een vriend die mee deed in een cup klasse maar ook in een sessie vrijrijden ineens in de resultaten staat :?
 
Laatst bewerkt:
Ook hier lekker gereden ondanks alle rode vlaggen, gemiste kwali en de kou.

PR en bekertje voor eerste plaats f2 klasse :)


Ff een vraagje tussendoor..Waarom is er eigenlijk een F1 en F2 klasse? Ik weet dat dit op basis van de rondetijd op Assen is maar Bij de Rs600 starten jullie toch altijd samen? Ik weet dat je voor de zwaardere motoren sport en race hebt ( die hoofdzakelijk gescheiden starten), maar het is toch altijd wat vreemd als je bij elkaar inrijdt je rondom de top 10 opnieuw bekers gaat verdelen , of mis ik iets??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan