HHmotoren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry het is me niet gelukt :X

Mijn verhaal:
---------------------

Verdomme, heb ik hier net vorige week een motor aangeschaft en deze heeft nu na 1000km te hebben gereden iets met de koppeling. De koppelingsvloeistof lekt, heb de eigenaar gesproken en deze zou een revisiekitje bestellen om het probleem te fixen.

Het valt onder garantie, maar je zult wel begrijpen dat ik nu na het lezen van je verhaal mijn bedenkingen heb.. :/
 
Verdomme, heb ik hier net vorige week een motor aangeschaft en deze heeft nu na 1000km te hebben gereden iets met de koppeling. De koppelingsvloeistof lekt, heb de eigenaar gesproken en deze zou een revisiekitje bestellen om het probleem te fixen.

Het valt onder garantie, maar je zult wel begrijpen dat ik nu na het lezen van je verhaal mijn bedenkingen heb.. :/

Sorry, niet wat je wilt horen, maar waarschijnlijk het begin van de problemen...
In het begin regelt die het wel, maarja, wel ultiem beun stijl... Laat ik het zo zeggen, je kan het er beter zelf in zetten. Maarja dan heb je weer geen garantie...
 
Het loop op dit moment nog,

Ik kan een Spanningsregelaar die hij gesloopt heeft met een accubooster voor inkoopprijs kopen...
Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord...

Je hebt gelijk, een booster is dodelijk voor je spanningsregelaar,
een beetje monteur kan dat begrijpen, je hebt recht op een nieuwe.
Ik vermoedt dat TS zich even achter zijn oortjes moet krabbelen, na
het lezen van zoveel ellende. Zat HH vroeger niet langs de Ringvaart
bij Rijsenhout, of is dat een ander?
 
Sorry, niet wat je wilt horen, maar waarschijnlijk het begin van de problemen...
In het begin regelt die het wel, maarja, wel ultiem beun stijl... Laat ik het zo zeggen, je kan het er beter zelf in zetten. Maarja dan heb je weer geen garantie...

"ultiem beun stijl...", ik weet niet of ik moet huilen of lachen.. :')

Het is wel een dilemma idd, als ik het laat doen dan wordt mijn bike gesloopt. Doe ik het zelf dan is het naar alle waarschijnlijkheid goed, maar vervalt mijn garantie.. B|
 
Hmmm.... Na hier dat verhaal net gelezen te hebben van Alferinkie toch eens besloten om even op de site van die zaak te kijken.

Over HH Motoren
Openingstijden:
Zaterdag van 9.00 - 17.00 uur
Woensdag van 17.00 - 21.00 uur
Andere dagen en tijden graag op afspraak. 06 5494 0492.
Kleinschalig, betrokken en met passie voor motoren, dit zijn de uitgangspunten waarmee ik mijn beroep beoefen; het in- en verkopen van tweedehands motorfietsen, als een rechtgeaarde, een echte liefhebber van het uitgelezen voertuig op twee wielen. Stammend uit een dynastie van constructeurs van speciaalmachines en ook zo opgeleid, volg ik nu mijn hart en richt mij geheel op het bovenstaande.
Ervaring heb ik opgedaan door vanaf mijn elfde jaar te crossen en al het onderhoud aan de motoren zelf te doen en mede dat aan motoren in mijn omgeving. Vele jaren van sleutelwerk zijn ondertussen verstreken, maar nog steeds doe ik dit met veel plezier.
Na mij eerst gericht te hebben op wegmotorfietsen met geringe inhoud, stort ik mij nu in een avontuur waaraan geen restricties zijn - HH Motoren. Mijn streven is om de motor tegen zeer scherpe prijzen aan te bieden, die wel twintig procent onder de dealerprijzen kunnen liggen.
Als u net zoveel plezier beleeft aan motorfietsen als ik, verwelkom ik u graag als klant.

Lijkt me iemand te zijn die het hart beslist op de goede plaats heeft zitten maar van motoren helaas niet al te veel kaas heeft gegeten.
 
1: Stammend uit een dynastie van constructeurs van speciaalmachines en ook zo opgeleid

2:Ervaring heb ik opgedaan door vanaf mijn elfde jaar te crossen en al het onderhoud aan de motoren zelf te doen

Dus heel indrukwekkend en passievol verwoord: T'is dus een (blijkbaar slordige?) doe het zelver.
 
Je zult ongetwijfeld verschillen hebben, maar ik koop een nieuwe Bandit 650 SA ABS voor 7900....of heeft deze meer dan 85 PK? Indien niet zou ik voor nieuw opteren.

sorry, maar een bandit rijdt echt eem stuk minder in vergelijking met een sport model. Als je van het touren bent dan zeker voor de bandit gaan, maar anders niet.

Je merkt gewoon dat er op alle componenten is bezuinigd. De totale fiets voelt een stuk minder stabiel/ minder stijf op zowel de rechte weg als de bochten. De vering is ronduit slecht te noemen, veels te slap en bovendien niet instelbaar. Daarnaast vind ik de zithouding maar niets. Ik krijg last van mijn rug na een tijdje.

Ook heeft de honda 120 pk, dat verschil zal je duidelijk merken.
 
Laatst bewerkt:
mmmm Ha Ha _O- _O- , Motoren. jha fijne zaak, maar niet heus |(

echt een bud zaak, heb daar een paar maanden geleden een motor gekocht alleen maar problemen mee.
Heb mijn motor (vtrSP2) daar ingeruild voor een Honda cbr600FS,
Het begon gelijk al, hij kwam al te laat bij onze afspraak, hij was het zelfs vergeten.
Ja natuurlijk je komt een motor inruilen.
Hij zou een beurt krijgen, niet gebeurd, motor stond er nog zoals ik hem na proefrijden had achter gelaten alleen in een hoekje gepropt met een lader er aan.

had niet verteld dat het een import fiets was, kwam ik zelf achter, toen ik zelf de motor op mijn naam moest laten overschrijven (kon hij zelf niet :? )

daarna was de olie zo slecht dat ik die er gelijk uit heb gehaald en nieuwe + filter heb geijsd, wat ik met moeite kreeg.

Knippers waren met spiekerdraad aan elkaar geknoopt, had hem er op gewezen, was een klijnig geitje zij die, maar op het vervolg niet oplossen met aflever (duid op weer geen aflever beurt).
Gevolg ik krijg kortsluiting en moet alles vervangen.

Rembloken voor waren niet echt super meer achter echt op, ik kreeg achter nieuwe maar moest ze er zelf op zetten anders moest ik nog weken wachten voordat ik mijn motor op kon halen. (remblokken en uitlaat wat ik mee besteld had, duurde daarna ook weken)

Later stopte mijn km teller er mee, opnemer kapot, met moeite tweedehands opnemer er in laten zetten.
Moest zelf uitleggen wat er kapot was en waar die zat :?

De helft van mijn kuipen zaten niet vast en waren geen kuip bouten bij, en waren 100 verschillende boutjes.

Ze hadden in me sub frame geboord omdat een bout waarschijnlijk kapot was, dus met een lange bout en borgmoer vast gezet, wist hij niets van, dat kijk je toch na voor aflevering??, je moet daar bij wezen.

Een echte handelaar zonder enig verstand van motoren, dus met die tekst op zijn site liegt hij ook nog eens.
Laat het lekker bloembollen gaan kweken in zijn bloembollen schuur.

:P zo das lekker om zo op te schrijven :P
 
Je hebt gelijk, een booster is dodelijk voor je spanningsregelaar,
een beetje monteur kan dat begrijpen, je hebt recht op een nieuwe.
Ik vermoedt dat TS zich even achter zijn oortjes moet krabbelen, na
het lezen van zoveel ellende. Zat HH vroeger niet langs de Ringvaart
bij Rijsenhout, of is dat een ander?

:N Da's een heel ander bedrijf is een motorsloop namelijk....
 
vond het een beetje laat om te reageren over het vergelijk van een bandit vs een cbr rr :+

cb250 vs hayabusa (om het wat extremer neer te zetten).

Ik ken nog een zaak waar de eigenaar t hart op de goede plek heeft/had zitten, was ook wat beunhazerij, maar is inmiddels verbeterd.

importeert ook motoren uit italie.

afijn, met elke 2dehands weet je bijna nooit wat ermee is gebeurd.
 
mmmm Ha Ha _O- _O- , Motoren. jha fijne zaak, maar niet heus |(

echt een bud zaak, heb daar een paar maanden geleden een motor gekocht alleen maar problemen mee.
Heb mijn motor (vtrSP2) daar ingeruild voor een Honda cbr600FS,
Het begon gelijk al, hij kwam al te laat bij onze afspraak, hij was het zelfs vergeten.
Ja natuurlijk je komt een motor inruilen.
Hij zou een beurt krijgen, niet gebeurd, motor stond er nog zoals ik hem na proefrijden had achter gelaten alleen in een hoekje gepropt met een lader er aan.

had niet verteld dat het een import fiets was, kwam ik zelf achter, toen ik zelf de motor op mijn naam moest laten overschrijven (kon hij zelf niet :? )

daarna was de olie zo slecht dat ik die er gelijk uit heb gehaald en nieuwe + filter heb geijsd, wat ik met moeite kreeg.

Knippers waren met spiekerdraad aan elkaar geknoopt, had hem er op gewezen, was een klijnig geitje zij die, maar op het vervolg niet oplossen met aflever (duid op weer geen aflever beurt).
Gevolg ik krijg kortsluiting en moet alles vervangen.

Rembloken voor waren niet echt super meer achter echt op, ik kreeg achter nieuwe maar moest ze er zelf op zetten anders moest ik nog weken wachten voordat ik mijn motor op kon halen. (remblokken en uitlaat wat ik mee besteld had, duurde daarna ook weken)

Later stopte mijn km teller er mee, opnemer kapot, met moeite tweedehands opnemer er in laten zetten.
Moest zelf uitleggen wat er kapot was en waar die zat :?

De helft van mijn kuipen zaten niet vast en waren geen kuip bouten bij, en waren 100 verschillende boutjes.

Ze hadden in me sub frame geboord omdat een bout waarschijnlijk kapot was, dus met een lange bout en borgmoer vast gezet, wist hij niets van, dat kijk je toch na voor aflevering??, je moet daar bij wezen.

Een echte handelaar zonder enig verstand van motoren, dus met die tekst op zijn site liegt hij ook nog eens.
Laat het lekker bloembollen gaan kweken in zijn bloembollen schuur.

:P zo das lekker om zo op te schrijven :P
:X
 
Heel simpel:

Check de foto van alferinkie waarbij zijn bike zowat plat op de grond gelegd wordt om zo te kunnen sleutelen.
Vraag jezelf af of je uberhaupt een motor wilt kopen bij een zaak die op die manier met jouw spullen omgaat :(

No way dus, problemen kun je altijd hebben met een 2e hands of zelfs met een nieuwe, maar als motorzaak heb je ALTIJD respect voor de motorfietsen die een klant bij je komt brengen ter reparatie. Of dit nu wel of niet binnen de garantie valt doet er niet toe.

Een motorzaak die de bike van zijn klanten effe met een clipon op een heftafeltje legt om vervolgens te kunnen sleutelen heeft dus GEEN respect voor andermans spullen, ook al heeft die pipo zijn hart op de goede plek dat doe je gewoon niet :N

Al met al dus een zeer onbetrouwbare zaak waar ik in nog geen 1000 jaar een motorfiets zou kopen.

Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar een zaak is net zo goed als dat hij de spullen van zijn klanten behandeld.
 
Hij zal beslist respect hebben voor andermans spullen... maar zoals ik het lees (hier én op z'n eigen site) is het een eenmans zaakje wat opgebouwd is/wordt vanuit een andere (technische)achtergrond dan de eigenlijke professie van die persoon, en vanuit een "simpel" opgezette webshop voor onderdelen, waarbij de import van tweedehands motoren een leuke extra "cent" op leek te gaan leveren (zie óók de "openingstijden" en het nummer waarop 'ie verder te bereiken is.)

Bij de verkoop van die motoren hoort uiteraard óók weer wat onderhoud/garantie volgens de klanten, dus ook dat is er weer bij gekomen, maar..... Als je alleen een beetje ervaring hebt met brommers/crossmotoren... tsja, wat is er dan makkelijker om olie af te laten dan het op de zijkant leggen van een fiets (zoals op die foto :X ) in plaats van een afzuig installatie te gebruiken. Dat een Clip-On hier niet voor gemaakt is én een cross-stuur gedeeltelijk wél ...... tsja :+

Zoals ik het zie is het allemaal een beetje onwetendheid van de eigenaar doordat 'ie vol goede moed aan een "avontuur" begonnen is zonder zich daar goed op voorbereid te hebben... maar misschien ben ik ook wel weer een beetje te naïef.

Als (potentiële) klant wil je dit soort dingen uiteraard niet... en koop je er vervolgens ook niets, dus eigenlijk hoop ik stiekem dat de de eigenaar hier ook mee leest en er notie van neemt ;)
 
Laatst bewerkt:
sorry, maar een bandit rijdt echt eem stuk minder in vergelijking met een sport model. Als je van het touren bent dan zeker voor de bandit gaan, maar anders niet.

Je merkt gewoon dat er op alle componenten is bezuinigd. De totale fiets voelt een stuk minder stabiel/ minder stijf op zowel de rechte weg als de bochten. De vering is ronduit slecht te noemen, veels te slap en bovendien niet instelbaar. Daarnaast vind ik de zithouding maar niets. Ik krijg last van mijn rug na een tijdje.

Ook heeft de honda 120 pk, dat verschil zal je duidelijk merken.

een 600rr met 120pk :O

netjesshoor, het nieuwe model had ik er ergens gelezen(internet?) heeft er maar 117 :P

vertell, hoe is het 2003 model naar 120pk getuned? :P

(jahh, oke, offtopic :P)
 
Jammer om te horen dat er zoveel problemen zijn met die zaak. Heb er zelf mijn Thundercat gekocht 2 jaar geleden. De motor is prima in orde dus ben er ook niet meer terug geweest.
 
die foto van die cbr op de clip-on.

ik dacht dat ze hem hadden laten omflikkeren.

mijn god, wat een amateurs :')
 
sorry, maar een bandit rijdt echt eem stuk minder in vergelijking met een sport model. Als je van het touren bent dan zeker voor de bandit gaan, maar anders niet.

Je merkt gewoon dat er op alle componenten is bezuinigd. De totale fiets voelt een stuk minder stabiel/ minder stijf op zowel de rechte weg als de bochten. De vering is ronduit slecht te noemen, veels te slap en bovendien niet instelbaar. Daarnaast vind ik de zithouding maar niets. Ik krijg last van mijn rug na een tijdje.

Ook heeft de honda 120 pk, dat verschil zal je duidelijk merken.

Weet je zeker dat je op de nieuwe 650 SA hebt gereden dan? Prima frame, lekker rijeigenschappen en stuur, zadel en ook voor achtervering zijn wel verstelbaar. Zowel de voorspanning alsmede invering....en ABS is ook top. Verschillen tussen Honda en Suzuki zijn er niet mee vind ik. Jaren oud met veel km érs die er door een onbekende zijn opgezet of zelf uit de showroom wegrijden, en dan maar een ruime 1500 euro verschil. Nou dan heb ik mijn keuze wel gemaakt. Met 85 pk ben ik in 2 seconden mijn rijbewijs kwijt.....hard zat.
 
Ik heb r vorige week een yamaha r6 uit 2002 met 29k op de teller gekocht, tot nu toe geen problemen.

Maar als ik de posts zo lees word ik er niet vrolijk van! Ik heb daar nog 3 mndn garantie, maar ik twijfel of ik hem dan wel daarheen zou brengen. :/
 
Laatst bewerkt:
Hij zal beslist respect hebben voor andermans spullen... maar zoals ik het lees (hier én op z'n eigen site) is het een eenmans zaakje wat opgebouwd is/wordt vanuit een andere (technische)achtergrond dan de eigenlijke professie van die persoon, en vanuit een "simpel" opgezette webshop voor onderdelen, waarbij de import van tweedehands motoren een leuke extra "cent" op leek te gaan leveren (zie óók de "openingstijden" en het nummer waarop 'ie verder te bereiken is.)

Bij de verkoop van die motoren hoort uiteraard óók weer wat onderhoud/garantie volgens de klanten, dus ook dat is er weer bij gekomen, maar..... Als je alleen een beetje ervaring hebt met brommers/crossmotoren... tsja, wat is er dan makkelijker om olie af te laten dan het op de zijkant leggen van een fiets (zoals op die foto :X ) in plaats van een afzuig installatie te gebruiken. Dat een Clip-On hier niet voor gemaakt is én een cross-stuur gedeeltelijk wél ...... tsja :+

Zoals ik het zie is het allemaal een beetje onwetendheid van de eigenaar doordat 'ie vol goede moed aan een "avontuur" begonnen is zonder zich daar goed op voorbereid te hebben... maar misschien ben ik ook wel weer een beetje te naïef.

Als (potentiële) klant wil je dit soort dingen uiteraard niet... en koop je er vervolgens ook niets, dus eigenlijk hoop ik stiekem dat de de eigenaar hier ook mee leest en er notie van neemt ;)

Hiermee verdient hij de kost, de openingstijden kunnen dan misschien weinig zijn, maar verder heeft hij naar mijn weten geen werk. Dus dan mag ik hopen dat je er wel serieus mee bezig bent. B|
 
Weet je zeker dat je op de nieuwe 650 SA hebt gereden dan? Prima frame, lekker rijeigenschappen en stuur, zadel en ook voor achtervering zijn wel verstelbaar. Zowel de voorspanning alsmede invering....en ABS is ook top. Verschillen tussen Honda en Suzuki zijn er niet mee vind ik. Jaren oud met veel km érs die er door een onbekende zijn opgezet of zelf uit de showroom wegrijden, en dan maar een ruime 1500 euro verschil. Nou dan heb ik mijn keuze wel gemaakt. Met 85 pk ben ik in 2 seconden mijn rijbewijs kwijt.....hard zat.


:?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan