Hmm.. er zit iets in m'n tank

Mack

MF veteraan
17 mrt 2003
8.321
2
Den Bosch
Vandaag mijn tank afgetapt i.v.m. de revisie van mijn benzinekraantje. Kom ik erachter dat er iets in mijn tank zit wat los zit en alle kanten opvliegt, redelijk veel herrie maakt en dus niet welkom is in mijn tank.

Probleem: ik krijg het er niet uit....laat staan dat ik heb kunnen zien wat het is (moertje..?)

Nou kan ik mijn hele tank volgooien met benzine of petroleum, maar dan is het ook op goed geluk.

Iemand nog tips?
 
Vandaag mijn tank afgetapt i.v.m. de revisie van mijn benzinekraantje. Kom ik erachter dat er iets in mijn tank zit wat los zit en alle kanten opvliegt, redelijk veel herrie maakt en dus niet welkom is in mijn tank.

Probleem: ik krijg het er niet uit....laat staan dat ik heb kunnen zien wat het is (moertje..?)

Nou kan ik mijn hele tank volgooien met benzine of petroleum, maar dan is het ook op goed geluk.

Iemand nog tips?

Revisie van een benzinekraantje :? Dit lijkt me wel boeiend ... Zijn hierover ooit handboeken verschenen ? Is je tank nog bevestigd of los ? Al met een staafmagneetje geprobeerd (desnoods een geïmproviseerd model) ?
 
Als het NIET magnetisch is, en je kunt dat dingetje zien liggen, dan kun je het er uit krijgen met een simpele natte kauwgum vastgemaakt op een stokje (kauwgum wel effe aanrijgen aan je stokje met een stukje draad, kwestie van je kauwgum niet ook in je tank te verliezen) Dit werkt prima om gevallen vijzen uit overvolle computerkasten te krijgen (waar je geen magneten moet gebruiken for obvious reasons) dus waarschijnlijk ook wel om iets uit je tank te krijgen. suk6
 
Er bestaan ook gereedschapjes als een buisje/slangetje met daardoorheen een kabeltje met vooraan grijpertjes zoals bij sommige insecten en zager-wormen en dat grijpertje kun je van de andere kant af open en dicht duwen of trekken, laten "happen".

Ik zag die dingen al omstreeks 1960 door sommige monteurs worden gebruikt, o.a in een radio/tv-werkplaats. Ik weet er geen naam/trefwoord voor, zou niet weten hoe te zoeken op Internet naar een plaatje.

O ja, toch: een heel klein voorbeeldje zijn "vastgrijpende test-pennen" maar er bestaan ook andere, bijvoorbeeld flexibele en veel langere varianten op dat trucje.
 
Laatst bewerkt:
Stofzuiger erop, moet je wel doen als de benzine eruit }) . hmm waarom heb ik dat niet bedacht toen mijn zeefje los in de tank rondbungelde.

niet doen niet DOEN!!!!!!!!!!!!

Mijn stofzuiger is 2x uitelkaar geknald toen ik dat deed ..er blijven gassen hangen en dan worden die door de stofzuiger gecomprimeerd en hoppa vonkie erbij van je elektromotor KABOEM KABOEM

2x lag het snelklikdeksel tegen mijn elleboog..
 
Twee keer; dan ben je wel een volhouder. B|

Nee, da's logisch.
1e keer denk je:"krijg nou niks...."

En dan probeer je t nog een keer, om te kijken of t echt niet kan of dat t maar toeval was...

Net als die keer dat we Pa z'n contactlensvloeistof hadden aangelengt met tijgerbalsem, die 2e keer was gewoon om te kijken of t echt wel dezelfde regendans gaf als de eerste keer.
Of had dat een andere reden?? Kweet nie meer.....
 
Nee, da's logisch.
1e keer denk je:"krijg nou niks...."

En dan probeer je t nog een keer, om te kijken of t echt niet kan of dat t maar toeval was...

Net als die keer dat we Pa z'n contactlensvloeistof hadden aangelengt met tijgerbalsem, die 2e keer was gewoon om te kijken of t echt wel dezelfde regendans gaf als de eerste keer.
Of had dat een andere reden?? Kweet nie meer.....

R :+ FL Ge-wel-dig :}
 
Nee, da's logisch.
1e keer denk je:"krijg nou niks...."

En dan probeer je t nog een keer, om te kijken of t echt niet kan of dat t maar toeval was...

Net als die keer dat we Pa z'n contactlensvloeistof hadden aangelengt met tijgerbalsem, die 2e keer was gewoon om te kijken of t echt wel dezelfde regendans gaf als de eerste keer.
Of had dat een andere reden?? Kweet nie meer.....
Nu je het zegt, ik heb pa al jaren niet meer gesproken. Eigenlijk sinds dat voorval. En het gekke was dat ie er 2 keer intrapte, terwijl ie niet eens lensen had...
 
Terug
Bovenaan Onderaan