Hoe lang kan een vrachtwagen inhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GasGas

Die hard MF'er
7 jun 2002
776
7
Zaterdagochtend anderhalve week terug heb ik me zeldzaam geërgerd aan een vrachtwagen. Op de A1 rond Deventer, redelijk druk, slaagde hij erin om (volgens de hectometerpaaltjes) zeven kilometer over het inhalen van twee collega's te doen.

Da's naar tijd omgerekend bij 90 km/u ruim 4 minuten lang inhalen.

Met 30 km/u snelheidsverschil kost dat elke achteropkomende automobilist en motorrijder ruim 1 minuut reistijd. Gezien de stoet wachtenden voor me en in de spiegels op liep tot in de tientallen, is er met één inhaalactie ruim een uur van andermans tijd verspilt.

Wie biedt meer?
 
Laatst bewerkt:
lekker belangrijk....

Verkeer is een samenspel tussen jezelf en andere verkeersdeelnemers.. daar hoort dus ook bij dat je soms even op elkaar moet wachten 8-) :)
 
Aan de andere kant, als we er vanuitgaan dat elke vrachtwagen 25 meter lang is, zij 2 seconden tussenafstand houden, moest de vrachtwagen in totaal 200 meter inhalen (2 * 25 vrachtwagen, 3 * 50 tussenafstand). Bij ruim 4 minuten is dat dus een snelheid van 200m/250s = 0,8 m/s, oftewel zo'n 3 kilometer per uur snelheidsverschil. Dat verschil had hem zelf een paar minuutjes gescheeld op doortocht naar Amsterdam. Ook begrijpelijk, hoewel het netto resultaat dik in de min is.
 
poe poe, wel 1 minuut van je reistijd....

Je bent al meer kwijt met het in een file staan :Z, of dit topic aanmaken :P

snap je frustratie wel, maar get a life :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan