Hoe motorpak het snelst laten drogen ?!?

HOE?!?

  • Niet, gewoon rijden

    Stemmen: 6 27,3%
  • Voor de kachel

    Stemmen: 3 13,6%
  • In de huiskamer

    Stemmen: 12 54,5%
  • Met een fohn

    Stemmen: 1 4,5%
  • Ach joh, het seizoen is voorbij

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    22

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
Emmen
Vandaag heerlijk een dikke 200km in de regen gestuurd, echt geweldig, half onderkoeld thuis aangekomen. Magoed, nou hoor ik dat het morgen en daarna wel weer aardig weer wordt.
Hoe krijg ik mn pak nu het snelst droog, zonder er in te gaan rijden?

Kheb m'n motorlaarzen leeggegoten (toch gauw een halve mok per laars) en m'n handschoenen uitgewrongen en het spul hangt/ligt nu in de garage.

Iemand suggesties?


edit:
Oh ja, tis een leren pak :)
 
Vandaag heerlijk een dikke 200km in de regen gestuurd, echt geweldig, half onderkoeld thuis aangekomen. Magoed, nou hoor ik dat het morgen en daarna wel weer aardig weer wordt.
Hoe krijg ik mn pak nu het snelst droog, zonder er in te gaan rijden?

Kheb m'n motorlaarzen leeggegoten (toch gauw een halve mok per laars) en m'n handschoenen uitgewrongen en het spul hangt/ligt nu in de garage.

Iemand suggesties?


edit:
Oh ja, tis een leren pak :)

:^

ik heb m'n broek kunnen uitwringen boven het bad :P
 
Vandaag heerlijk een dikke 200km in de regen gestuurd, echt geweldig, half onderkoeld thuis aangekomen. Magoed, nou hoor ik dat het morgen en daarna wel weer aardig weer wordt.
Hoe krijg ik mn pak nu het snelst droog, zonder er in te gaan rijden?

Kheb m'n motorlaarzen leeggegoten (toch gauw een halve mok per laars) en m'n handschoenen uitgewrongen en het spul hangt/ligt nu in de garage.

Iemand suggesties?


edit:
Oh ja, tis een leren pak :)

Gooi em ff in de droger......... *D
 
Leer nooit op (of zelfs voor :? ) de kachel leggen. Dan droogt je pak uit. Het beste is ook nog om je pak (nadat het droog is) weer in te vetten.
 
Hoe krijg ik mn pak nu het snelst droog, zonder er in te gaan rijden?

In ieder geval NIET voor de kachel, heb je een goede
ventilator? Daarna weer goed invetten.
 
In ieder geval NIET voor de kachel, heb je een goede
ventilator? Daarna weer goed invetten.

Ah ja.. ventilator... nu nog ff mn pak strategisch opstellen... licht warme lucht lijkt me wel wat.. *D
 
Inderdaad NIET voor de kachel. Dan droogt het helemaal uit. Ik zou het ergens midden in de huiskamer hangen. Evt wat handoeken oid eronder als het nog erg lekt...
 
niet voor de kachel, maar ook niet in de garage....gewoon aan doen en DAN voor de kachel....flink opstoken...heb je geen open haard? :+
of zo'n industriebrander? :+
 
Laatst bewerkt:
koop nou gewoon zo'n lelijk thermojasje en broekje....dan blijf je tenminste altijd warm en droog kerel....je moest bij de nachtrit ook al stoppen voor een "peukie"...gehehe...schiet nie op hé zo... :+
 
niet voor de kachel, maar ook niet in de garage....gewoon aan doen en DAN voor de kachel....flink opstoken...heb je geen open haard? :+

Ik kan de garage natuurlijk ook in brand steken... wel ff motor buiten zetten...
Ik hang em strax wel ff in de woonkamer... anders moet ik het vragen en dan mag het toch niet...
 
koop nou gewoon zo'n lelijk thermojasje en broekje....dan blijf je tenminste altijd warm en droog kerel....je moest bij de nachtrit ook al stoppen voor een "peukie"...gehehe...schiet nie op hé zo... :+

Koop ik misschien nog wel es... maar het is officieel nog geen herfst DUS is het zomer en warm. |( |( |(

(eigenwijs ja)
 
De meest effectieve manier is "helaas" toch even uitwaaien op de snelweg (Wel eerst wachten tot het weer droog is natuurlijk, duh ;) )

Binnen een uur is mijn pak dan weer lekker droog en fris (Alle kamikaze insecten eraf :) )

Als ik mijn pak binnen laat hangen voelt het drie dagen later nog steeds alsof ik een spons aantrek
 
Ik heb laatst mijn broek gewassen in de wasmischien op 30°C met een derde van de normale hoeveelheid zeep op het wol programma. Na cetrifugeren ook nog eens in de was droger gegooid op delicaat en toen in gevet. Tot nu toe 4 weken later is er niks aandehand als je het maar niet te heet doet denk ik. Daarna goed in het vet gezet.

[diclaimer. No garanties on offered advise. Failure or damage du to following up our instructions can only be for own account]
[ offer aplies not in Utha ]

Edit leer kan bij te traag drogen bederven/gaan stinken en zelfs gaan rotten.
 
Koop nou gewoon een regenoverall!!! :P (..ja, jij ook Viccie.. ;) ..) Desnoods bij Henk Augurk... Hoe vond je trouwens die KISS-CD :? }) Enne, goed drogen kost tijd, maar dat weet je inmiddels al :)
 
Droogrijden werkt goed en anders gewoon voor de verwarming hangen en je (hand)schoenen op de verwarming leggen daar drogen ze lekker snel van. Als je het (als het droog is) weer aantrekt is het leer zo weer soepel :)
 
Koop nou gewoon een regenoverall!!! :P (..ja, jij ook Viccie.. ;) ..) Desnoods bij Henk Augurk... Hoe vond je trouwens die KISS-CD :? }) Enne, goed drogen kost tijd, maar dat weet je inmiddels al :)

ben je nog voor een regenpak wezen kijken gisteren? Nog iets leuks gevonden wat betaalbaar is voor een student?

[me]Viccie die eventueel heel misschien mogelijkerwijs eventueel toch maar es aan een regenpak moet gaan denken :X [/me]

Op donderdag 11 september 2003 10:28 schreef Spider het volgende:
Droogrijden werkt goed en anders gewoon voor de verwarming hangen en je (hand)schoenen op de verwarming leggen daar drogen ze lekker snel van. Als je het (als het droog is) weer aantrekt is het leer zo weer soepel :)

hoe wil jij een pak droogrijden als het regent?
 
[me]Viccie die eventueel heel misschien mogelijkerwijs eventueel toch maar es aan een regenpak moet gaan denken :X [/me]

Bij Motoport verkopen ze prima regenjassen + broeken. De pasvorm is wat strakker dan van de gemiddelde regenoverall waardoor je niet dat geflapper hebt of het gevoel hebt gesponsord te worden door Komo. Bovendien is de prijs prima te doen. Totaal was geloof ik iets van 50-60 eurie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan