Hoe windgeruis nog meer verminderen? Andere oordoppen of ander windscherm?

Ook mijn ervaring is dat de meeste turbulentie aan de open kant onderaan de helm ontstaat.
Bij koud weer dicht ' proppen ' en bij warm weer zo min mogelijk maar wel gaten tussen nek etcetera en helm dicht.
 
Ook mijn ervaring is dat de meeste turbulentie aan de open kant onderaan de helm ontstaat.
Bij koud weer dicht ' proppen ' en bij warm weer zo min mogelijk maar wel gaten tussen nek etcetera en helm dicht.
1711560667001.png
 
Hoe oud is je helm?
Ik heb laatst mijn 6 jaar oude helm (rpha70) vervangen door een shoei GT air 2 en het verbaasde me echt hoe veel stiller deze is. Deels omdat de shoei wellicht in een iets hoger segment zit, maar waarschijnlijk net zo goed omdat hij 6 jaar nieuwer is. De aansluiting van de shoei is ook veel beter bij mij
Bij de louis in tilburg staat (stond?) zo'n windtunnel waar je je helm kunt testen. (geen idee of dat een beetje werkt overigens). Misschien valt daar wat winst te halen
 
Heb gisteravond een Puig opzetruitje op het originele windscherm gezet, die waarschijnlijk vanwege mijn lengte van 1m89 te klein is. Nu kan ik op de snelweg door licht voorover te hangen al achter het ruitje wegkruipen. Niet echt mooi, maar scheelt een hoop comfort en geluid!
 
Ook mijn ervaring is dat de meeste turbulentie aan de open kant onderaan de helm ontstaat.
Bij koud weer dicht ' proppen ' en bij warm weer zo min mogelijk maar wel gaten tussen nek etcetera en helm dicht.

Precies dit.

In een vergelijkbaar topic wat nu actief is ook al gemeld, een kol/nekdoek/sjaal doet echt wonderen.

Ik gebruik zon Palestijne doek (shemagh geloof ik officieel). Die is niet te dik, kan prima tot een graad of 25. Daarboven is het me te heet.
Bij echt koud weer (onder 13-14 graden voor mij al) rijd ik toch geen motorritjes meer.

Houd maar eens tijdens het rijden je hand tegen de onderkant van je helm ter hoogte van je oor, zodat je de spleet tussen nek en helm wat afsluit, dan merk je precies het effect al aan die ene kant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan