Andere uitlaat vfr 1200x honda

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Hallo!

in mijn vorige post had ik het over dat het onmogelijk is om mijn db killer eruit te krijgen op mijn akra demper.

Nu zag ik gisteren een honda africa twin met een leovince uitlaat (als ik het goed typ). En wat klonk deze goed zeg! Niet te luid en lekker diep geluid.

Nu heb ik ook van iemand ooit een bedrijf aangeraden gekregen genaamd pajic R&D. Die verkoopt ook gebruikte uitlaten. Alleen hebben ze deze niet. Heeft iemand andere bedrijven die hij/zij kan aanraden. Ik ben namelijk best benieuwd wat deze dempers tweedehands kosten bij zulke garages. Ergens in de omgeving van Den Bosch zou fijn zijn!
 
Dit is de uitlaat. Ik weet niet of het hele systeem is of alleen demper van akrapovic
 

Bijlagen

  • 20230519_163652.jpg
    20230519_163652.jpg
    245,8 KB · Weergaven: 68
  • 20230519_163701.jpg
    20230519_163701.jpg
    354 KB · Weergaven: 65
  • 20230519_163706.jpg
    20230519_163706.jpg
    354 KB · Weergaven: 65
Dit is de uitlaat. Ik weet niet of het hele systeem is of alleen demper van akrapovic
Onder het blok zit de connectie, je pakt hem er zo onderuit. 2 minuten werk.

Maar wat @Chris ofc zegt, lekker laten zitten man.
Deze werd origineel bij de Honda Crosstourer geleverd, dat zie je aan de gravering en dat was een optie van 1300 eur.
(Dat weet ik omdat ik deze ooit besteld heb bij een nieuwe CrossTourer aankoop)
Zonde om hem weg te doen tegen zo'n goedkoop Leo blikken ding. echt zonde.

Het is gewoon een goede uitlaat en hij is ook nog eens goedgekeurd voor de CT. (geen ellende bv in Duitsland)
 
Onder het blok zit de connectie, je pakt hem er zo onderuit. 2 minuten werk.

Maar wat @Chris ofc zegt, lekker laten zitten man.
Deze werd origineel bij de Honda Crosstourer geleverd, dat zie je aan de gravering en dat was een optie van 1300 eur.
(Dat weet ik omdat ik deze ooit besteld heb bij een nieuwe CrossTourer aankoop)
Zonde om hem weg te doen tegen zo'n goedkoop Leo blikken ding. echt zonde.

Het is gewoon een goede uitlaat en hij is ook nog eens goedgekeurd voor de CT. (geen ellende bv in Duitsland)
tja , iedereen wil blijkbaar alleen maar meer herrie , jammer
 
@rene53 begrijp me niet verkeerd maar ik vond het geluid mooier. Van de leovince die ik hoorde. Ik denk dat ik dat geluid alleen bereik met mijn akra demper als ik de db killer verwijder alleen dan ben ik bang dat er veel herrie bij komt kijken. Los van het feit dat de db killer met geen mogelijkheid los te krijgen is.


Maar goed ik ben me alleen aan het oriënteren en waardeer erg dat jullie me me meedenken.

@frank_b wauw 1300 euro voor deze optie is best veel. Ik vind hem qua vorm en kleur heel goed passen bij mijn motor. Ik heb een bedrijf gesproken die zich focust op motor uitlaten deze gaf aan dat ze mijn akrapovic uitlaat kunnen voorzien van een nieuwe db killer en die nu muurvast zit eruit krijgen.
ik stoor me er ook erg aan dat de vorige eigenaar hier aan gezeten heeft. Het lijkt wel alsof die heeft getrokken aan de db killer niet wetende dat deze met een schroef vast zit waardoor nu dus het uiteinde niet meer rond is. Dus ik zou deze uitlaat best willen houden alleen wel met een nieuwe db killer.
 
Die Leovince gaat 1:1 hetzelfde klinken.. Maar heb een beetje het idee dat TS een excuus zoekt om de DB killer eruit te kunnen halen voor meer herrie.. want dat is het enige wat je gaat krijgen. Maakt niet uit welke uitlaat je eronder zet.



Corrigeer me maar als het niet zo is.
 
Laatst bewerkt:
@Chris ofc dan moet je ik je corrigeren. Het laatste wat ik wil is gezeur over het geluid. Alleen als ik dan net als paar dagen terug die africa twin hoor. En ik kan met het oog zien dat beide db killers erin zitten. Dan vraag ik me wel af waarom het bij mij niet zou kunnen.

het is oprecht puur toeval dat ik me irriteer aan mijn krom getrokken db killer plus dat ik extra aandacht heb voor geluiden van andere motoren.

Overigens heb ik deze vfr aangeschaft om dalijk in de zomer lekker kilometers te maken. Ik zal ook in juli naar de alpen reizen met een klein vriendengroepje. Dus heb geen zin in problemen met de franse politie😅

Ik ben vooral benieuwd waar de grens ligt. Mijn motor mag volgens het kenteken 95db produceren. Dat is best veel.
 
Ah; dan is het prima idd.

95db is al best veel. De grens is dan ook gewoon 95db. Zijn ze heel streng in.

Mijn R nine T mag 90db en dat vind ik al luid..
 
De vfr heeft van nature al een heel ander type geluid dan een africa twin.
Het uitlaatgeluid van een 4 cylinder klinkt anders dan dat van een 2 cylinder.
Ook het verschil tussen een V of lijnmotor is al anders.
Dat je de leovince lekker diep vond klinken heeft ook te maken met de motor waar hij op gemonteerd zit.

Heb zelf een akrapovic op een van mijn motoren en durf rustig te stellen dat er niet veel zijn die legaal zwaarder en dieper klinken dan deze motor.
 
ik begrijp je best hoor , maar wat ik nooit begrijp is dat mensen dat uitlaatgeluid zo belangrijk vinden , het gaat op het motorrijden en niet om wat voor geluid je produceert toch ?

Ik vind het raar dat je dat niet begrijpt, ik geloof het niet eens ;)
Voor mij, en velen, is geluid zeker onderdeel van de beleving en dus ook het rijden an sich.
Daarmee zeg ik niet hoe luider hoe mooier, of dat ik te luid rondrij.
Velen met een twee cilinder houden de 'koffie bruine klappen' die eruit komen. Dus blijkbaar maakt het juist ook nog eens uit voor velen wat voor geluid je produceert.
 
  • Eens
Waarderingen: igg
Tjah; ik vind het 2e wereld oorlog bommenwerper gerammel en gebrom van mijn R nine T ook erg lekker om te horen.. is ook een van de redenen dat ik hem gekocht heb. Voor de looks en voor het geluid. (En hij stuurt ook nog super toevallig).
 
Ik vind de akra uitlaat ook wel aardig klinken. En het is maar dat deze er al op zat op mijn motor anders was ik hoogswaarschijnlijk voor een ander merk gegaan. Ik vind het hele dure uitlaten en verhouding met het geluid vind ik het wel meevallen.
 
Zoek anders eens op youtube met "vfr 1200 sound" of "vfr 1200 exhaust"

Dan heb je een beter beeld hoe jouw motor zou kunnen klinken.

Hou er wel rekening mee, dat niet alles wat je daar ziet goedgekeurd is.
 
Je kan eigenlijk niet beter krijgen dan Akrapovic qua kwaliteit.. (uitzondering daargelaten).

Al betaal je ook flink voor de merknaam.
 
Voor minder gewicht (als dat je boeit) en toch hetzelfde aantal DB's is Akrapovic prima.

Op de normale R nine T is het zelfs de standaard uitlaat.
 
Pajic r&d is iemand daar bekend mee?

Ik had ze gisteren gebeld een gaven aan mijn db killer weer te kunnen vernieuwen. Voor mij is het ander half uur rijden daarnaartoe. Kent er iemand een soort gelijke bedrijf in de omgeving van den bosch?

Ik hoorde van een vriend dat er mooi geluid eruit kan komen zonder db killer. Ook gaf hij aan hoe groter de uitlaat hoe meer demping en uiteraard dempt de db killer ook wat. Ik kan er namelijk ook voor kiezen om de db killer te vernieuwen door een garage / specialist en vervolgens het geluid te testen aangezien de db killer dan wel makkelijk erin en eruit te krijgen is. Stel dat het geluid niks is dan is mn uitlaat qua look z.g.a.n👍😁. En als ik naar frankrijk ga kan ik de db killer gewoon weer terug doen.

ik ben dan wel heel benieuwd hoe die garage deze db killer eruit krijgt aangezien het me echt niet lukt!
 
Met een bladblazer ben je voor mij af, trekt ook niemand zich iets van aan.
TS, doe lekker je eigen ding.
Dit hele forum lijkt wel mee te doen met de campagne 'luid is uit' en moet dat ook maar steeds inwrijven bij iedereen.
 
Je zou maar moeten compenseren met herrie,

Koop dan een bosmaaier en ga ermee rondlopen door de stad.

Luid is inderdaad uit. Hoe meer het ingewreven wordt door de meerderheid hoe beter. En inderdaad van TS is het konten-gedraai om de db killer eruit te halen nu ik zijn laatste bericht lees. Waarom pas DB erin als je naar het buitenland gaat? In Nederland is het even goed fout en schijt irritant.
 
Deugt niet, al die flauwe opmerkinkjes om af te geven.
'moeten compenseren met herrie' slaat gewoon nergens op, gewoon kinderlijke drammerigheid.
of 'als je het geluid van een motor met open uitlaat mooi vindt, kan je net zo goed (!!) met een bosmaaier door de stad lopen'. Precies hetzelfde... Waar haal je het vandaan.
Krankzinnige opmerkingen om je standpunt bij anderen door te drammen.

Zwarte piet verdwijnt langzaam maar zeker vanzelf, en zo ook te luide uitlaten. De norm verandert inderdaad. Maar dat kost wat tijd. Hoeven we hier op het motor-forum niet ineens elkaar als geitenwollesokken types de grond in te stampen om iets wat tot 5 jaar geleden nog heel normaal (maar illegaal) was.

Volgens mij is het ook stiekem gewoon egoisme. Bang dat je favoriete stukje dijk wordt afgesloten als niet iedereen stil rondrijdt. Dus maar campagne voeren tegen uitlaten.
Weet je wat uit is? Op een dijk rijden. Het is te druk geworden en veel zwakkere verkeersdeelnemers ((oude) mensen op de fiets, kinderen, paarden) recreëren zich daar. Er is daar geen plaats meer voor motoren. Oei, wat zeg ik nu toch. Pak de riek en fakkel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan