Honda CB Seven Fifty rijders (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een update van mij. De SF rijdt weer als vanouds. Nieuwe tellerunit erop en nieuwe koplamp. Nou ja nieuw, tweedehands via ebay. Koppeling is ook meteen gerepareerd. Wel weer wat euro's lichter, maar hobby's kosten nu eenmaal geld...

Weer lekker aan het rijden en toeren. Zaterdag nog bij de scheeplift in Belgie geweest, mooi weer met mooi toertje.

Tot snel!
 
@a4

Prima , als je de afstand kan meten van opstaande rand midden velg tot :
- de binnenkant remschijf
- de binnenkant tandwiel

dan ik vergelijk ik deze met de afstanden van de sc33 velg :)

Komt ie:

de afstand binnenkant remschijf - rand midden velg bedraagt 79mm
de afstand binnenkant tandwiel - rand midden velg bedraagt 107mm

ter controle de afstand binnenkant schijf - binnenkant tandwiel gemeten: 185mm (scheelt dus maar 1mm met optelling van bovenstaande getallen)

Verder nog even de afstand van de rand van de naaf tot de binnenkant tandwiel gemeten: 28mm.

Ik hoop dat je hier verder mee kan!
 
Heeft er nog iemand een tandwielhub (zonder tandwiel) en remklauwhouder liggen van een SF?
De bussen heb ik al laten draaien.
full

:}

Deze foto is niet van mij maar heb ik van een Frans forum gehaald.

Weet iemand hoe ik die tapeinden uit de tandwielhub kan krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Zitten de tandwielbouten niet door de houder.? :?

Dus gewoon terug tikken met moer op draad van tapeind, dit ter bescherming van de draad.

Als draadeind los is/zit moer er af draaien en bout eruit trekkken. Kan me vergissen maar dacht dat het zo zit. :Y :?

Tapeind is dus gewoon een bout met kop die door de houder loopt. :}

Maar weet het niet meer 100% zeker. Kijk of je de kop ziet aan achterzijde tandwielhouder.

Heeft er nog iemand een tandwielhub (zonder tandwiel) en remklauwhouder liggen van een SF?
De bussen heb ik al laten draaien.
[afbeelding]
:}

Deze foto is niet van mij maar heb ik van een Frans forum gehaald.

Weet iemand hoe ik die tapeinden uit de tandwielhub kan krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk dat ze geperst zijn, dan kun je ze er namelijk ook makkelijk uit trekken door de bout aan te draaien. Ik ga er dus van uit dat ze gedraait zijn.

Tevens heb ik het even opgezocht:

honda-cb750f2-seven-fifty-1995-germanykph-rear-wheel-cb750f2_bigecw3m11f__1201_4878.gif


mvg

db
 
Ik heb zonet online een tandwielhub gekocht( reserve als het aanpassen mislukt) en zoek nu nog een remklauwhouder.
full
 
Laatst bewerkt:
Hé mannen,ik heb alvast een nieuw topic aangemaakt omdat deze bijna vol is.
Zit met toch maar te vervelen op m'n hotelkamer :Z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan