Honda CB125 K3 stationair probleem

Citystars

Rookie
23 dec 2011
9
0
Koksijde
Ik ben eigenaar van een Honda CB125 K3.
De moto heb ik helemaal uit elkaar gehaalt en opnieuw gespoten en terug samen gestoken.
Carburators eraf gehaalt en helemaal gekuist en terug erop gezet.
Het probleem dat ik heb is hij kan niet stationair draaien (alleen op hoge rpm)
Ik moet de stationair schroef van beide carbu's bijna helemaal ingedraait en dan draait hij aan een 4000 rpm. Dacht dit normaal aan een 1000-1500 rpm moet zijn?
Als ik de stationair schroef lager terug uitdraai van alle 2 valt de moto terug stil.
De bougie's zijn alle bij zwart.
Het rare is dat deze moto gereden heeft met dezelfde sproeiers.
De lucht schroef stond bij beiden op 1 toer uitgedraait om te beginnen.
Iemand enig idee aan wat dit zou liggen of wat ik moet doen?

Mvg
 
Ik vind het probleem niet direct.
Aan beide kanten is er ontsteking.
Er is geen valse lucht (4 takt starter gespoten rondom motorblok ).
Zijn zelfde sproeiers van toen hij wel draaide.
Alles heeft goed zijn massa.
Elektrisch is alles inorde.
Kan het zijn dat mijn stationaire spoeier te klein is?
Als ik de stationaire schroef helemaal indraai en de luchtschroef op een bepaalde stand zet kan ik hem wel stationair laten draaien. Probleem is dat ik niet verder kan regelen want de stationairschroef is helemaal ingedraait.
 
Laatst bewerkt:
lucht/mengselschoref helemaal dicht = zwaar verzuipen. je sluit immers de luchttoevoer af naar het stationair circuit, waardoor er enkel benzine wordt aangezogen ipv een mengsel.
eerst kijken of je vlotterhoogte juist is.
zet dan alles op zo'n stand dat je de motor kan starten, terwijl je hem draaiende houdt (spelen met gas als het moet) zet je de stationaire schroef hoog genoeg maar toch zo laag mogelijk dat hij blijft draaien. dan probeer je de mengselschroef te regelen zodat hij ergens tussen 1/2de en max +/- 2 toeren uitgedraaid staat. stationnair toerental onder 1500 proberen te houden, hoe verder de gaskleppen open staan, hoe minder invloed de mengselschroef heeft.
als je van stationair wat gas geeft en hij pakt precies zwaar op (uitlaatgeluid klint zwaar en precies of je iedere arbeidssslag appart kan horen, net zoals een wrme motor waarvan je de choke nog hebt op staan), staat mengselschroef te rijk.
als je gas geeft en hij houdt even in alsof hij naar lucht hapt, staat het te arm.
iedere keer hij beter lijkt te draaien, stationair toerental proberen te verlagen.

kom je niet tot een goede afstelling, scheelt er iets met je carbu's/benzinetoevoer (onvoldoende of bv lekkende vlotters door trillingen als ze in stilstand niet lekken), valse lucht, fout onstekingstijdstip, ...

zoals Ed zegt : eerst zeker zijn dat al de rest in orde is voor je carbu's gaat afstellen (compressie/klepspeling/ontsteking/...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan