Honda CB350F

Ja vet is dan wel beter maar voor die ene keer best prijzig remvloeistof had ik sowieso nodig.
En de nippel is dus niet meer goed neem ik op uit markehs zijn post?
Ik heb geen idee hoe die er uit moet zien of hoe ik het kan controleren.
 
zoiets

Ontluchtingsnippel1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ja dat plaatje had ik inderdaad ook al gezien en hem ook al bij honda4 zien staan alleen weet ik dan niet hoe het eruit ziet gemonteerd. Het toetje ziet er wel hetzelfde uit in ieder geval.

Nieuw probleem - de remblokken die ik heb zijn veel te dik de schijf past er met geen mogelijkheid meer tussen. Iemand enig idee hoe dik deze moeten zijn? Ze ongeveer 2x zo dik als degene die er nog op zaten.
Heb ze via ebay, 7 dollar voor een set dus het was het proberen waard.
 
remblok volledig terug duwen in de klauw, als dit niet gaat, dan ontluchtingsnippel een slag of 1,5 los draaien.

Vergeet niet dat je de achterste remarm ook kunt verstellen door de stelbout (die met die veer er tussen in), kun je meteen zien of deze soepel kan draaien.
 
Is de nippel afgebroken? Ik had een stuk draadeind in het gat zitten. Het gat was ook nog groter dan de nippel origineel was. Opgeboord dus.

Heb je dat niet?
 
Ja ziet er naar uit dat hij afgebroken is het stuk wat je aan kunt draaien (zeskant) normaal zit er niet meer op. Heb even bij de brommert gekeken hoe het daar zat.

Heb geprobeerd er een torx in te slaan volgens markehs zijn methode en hem er zo uit te draaien alleen ging toen de torx kapot. Het is nu gewoon een ronde buis geworden :P
 
Gaan we proberen morgen. Ons pap zou de remklauw meenemen naar het werk zodat ze het daar kunnen doen heb geen linkse tap thuis en dan weet ik ook zeker dat het goed gebeurd.

Meteen nieuwe nippel + kapje (voor die ene euro kan die er wel bij ;) ) besteld bij René.
Me papieren zijn nog niet binnen dus heb er nog geen haast bij.

Heb het rekje achterop ondertussen ook opgeschuurd. De rest van de week ben ik vrij dus dan kan ik nog meer schuren en even kijken waar ik een spuitbusje chrome motip lak ofzo kan halen.
 
De nippel is er uit en me papieren zijn ook binnen :)
Nu heb ik nog wel oude gele kentekenplaat moet ik nou bij het rdw een oldtimer plaat aanvragen of kan ik die gewoon laten maken zoals elke andere kentekenplaat.
Ik weet niet of er nog papierwerk aan vast zit omdat het dan een oldtimer plaat betreft.

RDW - wordt ik niet veel wijzer van ik heb niks automatisch gekregen.

PS: 1 ste toelating en afgifte staat wel op 01-06-1973.
 
begint je kenteken met 2 letters en daarna met 2x 2 cijfers? dan kun je gewoon een blauwe plaat laten maken bij elk bedrijf dat kentekenplaten levert (waarschijnlijk ook bij quispel verkrijgbaar)
 
Jep 2 letters en dan 2x2 cijfers. Vorig jaar een plaat laten maken bij Tankstation Goossens dus dan moet dat ook wel goed komen.
 
Kon morgen me plaat ophalen.

Vanmorgen ook meteen het benzinefiltertje vervangen. Hij start nu na 1 keer kicken :).
Toen wou ik aan de slag gaan met de remklauw alleen past de nippel niet volgens mij is het gat waar die in hoort m6? en de nippel m7.
Zijn deze nippel nog verschillend per merk of kan ik gewoon bij Quispel langs gaan of ze wel een passende hebben?

Het deel wat je er gewoon doorheen duwt lijkt me past er niet verder in dan op de foto.
w1wlr8.jpg
 
Kon morgen me plaat ophalen.

Vanmorgen ook meteen het benzinefiltertje vervangen. Hij start nu na 1 keer kicken :).
Toen wou ik aan de slag gaan met de remklauw alleen past de nippel niet volgens mij is het gat waar die in hoort m6? en de nippel m7.
Zijn deze nippel nog verschillend per merk of kan ik gewoon bij Quispel langs gaan of ze wel een passende hebben?

Het deel wat je er gewoon doorheen duwt lijkt me past er niet verder in dan op de foto.
[afbeelding]
Yep, de nippels kunnen verschillend zijn per merk en zelfs binnen merken kunnen er nog verschillen in de nippels zitten. Niet alleen de draaddiameter is van belang namelijk, maar ook nog de hoek van het puntje. Ik heb helaas mijn oude (nog goede) remklauw een paar weken geleden weggegooid tijdens het opruimen/inpakken voor de verhuizing. ik heb m'n voorvork aangepast voor een dubbelzuiger klauw uit een (ik geloof) NTV650
 
Yep, de nippels kunnen verschillend zijn per merk en zelfs binnen merken kunnen er nog verschillen in de nippels zitten. Niet alleen de draaddiameter is van belang namelijk, maar ook nog de hoek van het puntje. Ik heb helaas mijn oude (nog goede) remklauw een paar weken geleden weggegooid tijdens het opruimen/inpakken voor de verhuizing. ik heb m'n voorvork aangepast voor een dubbelzuiger klauw uit een (ik geloof) NTV650

weggooien :N |( |(
 
oh ja afgelopen zondag de eerste 100 km zonder problemen op de oude cb!
geen slag verkeerd ( alleen een losgeschoten gaskabel )

en 145 op de A73 zonder plat op de tank te liggen
 
Jammer dat je hem hebt weggegooid magnamaniac.
Heb Henk vanochtend gebeld die wist het zo niet zeker dus die vroeg ik ff met de remklauw langs kon komen.
Dus net even de langs geweest, zijn bak met m6 nippels was leeg :(.
Hij stuurde me naar een autozaak in de straat die ze misschien had maar die had ook alleen m7 en groter.
Straks moet ik ons pap afzetten in Helmond dus dan kijk ik daar wel even bij de autozaken.

Netjes Bert Brommer 100km zonder problemen :)
 
Gewoon ff Marc van blauwe plaat motoren bellen en dan ligt hij morgen in je brievenbus.
 
Je hebt gewoon een goede nippel hoor. Je remklauw is verkeerd geboord. Dus dan kan je er nog wel eentje bestellen bij Sacco, maar dan heb je twee verkeerden.....


Kon morgen me plaat ophalen.

Vanmorgen ook meteen het benzinefiltertje vervangen. Hij start nu na 1 keer kicken :).
Toen wou ik aan de slag gaan met de remklauw alleen past de nippel niet volgens mij is het gat waar die in hoort m6? en de nippel m7.
Zijn deze nippel nog verschillend per merk of kan ik gewoon bij Quispel langs gaan of ze wel een passende hebben?

Het deel wat je er gewoon doorheen duwt lijkt me past er niet verder in dan op de foto.
[afbeelding]
 
Ho ho, ik verkoop die dingen niet hoor. Maar die op de foto oogt wel groot in mijn ogen.
 
Inderdaad wat CarBoh zegt de goede nippel alleen is er ooit een helicoil ofzo ingezet de onderkant zat ook helemaal dichtgelast.

Zojuist me kentekenplaatje opgehaald.
Morgen even kijken of ik voor zolang een schroefje kan gebruiken als nippel. (tip van van de pol moteren)
Dan op zoek naar een tap om er 7mm van te maken. Was nog bij ons pap op het werk langsgeweest alleen daar hadden ze alleen 6 en 8 mm.
 
Kon het niet laten om toch even te rijden (zonder voorrem).
Wel achteraf gedaan natuurlijk waar er geen verkeer is.

Paar dingen die me opvielen;
-Kom em niet van de choke afkrijgen zonder dat hij afsloeg.
-Stationair stond veel te hoog (3-4k toeren).
-Het geluid :) :) :) :) :) :) :)

Stationair simpel op te lossen d.m.v. stationairschroef lijkt me.
Ik hoop dat het choke verhaal komt omdat hij al zo lang niet gelopen heeft.


Onderweg gebeurde er nog iets geks me sleutel viel gewoon uit me blok tijdens een bocht :? . Gelukkig wel terug gevonden.
Zijn het gewone sleutel die je zelf na kunt laten maken of moet je deze bij honda bestellen?
Is wel handig om er een extra hebben als dit zomaar kan gebeuren :P
 
Laatst bewerkt:
die sleutel kunnen ze volgens mij overal namaken. het is natuurlijk wel leuk als je gewoon een honda sleutel hebt. ik heb op het net wel eens blanco sleutels voorbij zien komen.

je kunt natuurlijk ook nadat je gestart hebt de sleutel in je zak steken :Y

Kun je trouwens zien dat de CB tjes supermoderne fietjes zijn en nog steeds hun tijd ver vooruit!!! hedendaagse moderne koekblikken en ook motoren kun je nu pas keyless rijden _O- _O-

Ik zal morgen eens even kijken of ik nog een remklauw over heb
 
Jep heb het liefste een 'echte' sleutel met Honda erop ;)
Zal online wel zoeken naar een blanco sleutel.
Zal er voor nu een kettinkje om doen denk ik zodat ik hem niet kwijt raak.

Gister toen ik de sleutel dus kwijt was heb ik de motor uitgezet d.m.v. de dodemansknop en toen terug kwam met de sleutel kwam er rook van de motor af.
Vandaag ff gekeken waar precies en het lijkt erop dat me rechter bobine kapot is.
Daar komt de rook vandaan en krijg em zo ook niet meer gestart dus die bobine kan ik ook wel weggooien denk ik '( en hij was nog nieuw :(

En nog een linkje naar mijn inspiratiepagina;
motorcycles - vehicles - Page - 1
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan