Honda CB350F

Blauwe plaat was €19,95.
Ik heb er verder nog niet naar gekeken zag alleen dat daar de rook vandaan kwam en dat hij niet meer startte.

PS: 19,95 is een gekeurde plaat. Ze hadden het ook over niet gekeurde platen.
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt voor het kijken Bert Brommer.

Net even langs geweest bij WEMA of ze konden kijken naar de bobine of daar het probleem lag.
Maar daar kon ik dinsdag pas terecht. Tot die tijd ga ik vast aan de slag met het schuren/polijsten van de uitlaat.

Foto van de ik denk dode bobine.
bgpce9.jpg
 
Uitlaat voor het schuren/polijsten (is 3 pagina's terug ook al voorbij gekomen);
r292tu.jpg


Na het schuren/polijsten;
91l9hy.jpg


eprc5v.jpg


18gmrn.jpg


Moet nog ff kijken of ik er nog een keer met belgom overheen ga of niet.
Heb nu commandant gebruikt omdat we dit nog hadden staan en vindt het vrij goed gelukt.

Iemand een tip voor de kransen?
Die krijg ik niet los dus is het best lastig om deze nog te polijsten lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Me sleutel uit de US is ook binnen :)
Zat in een enveloppe in een enveloppe in een enveloppe in nog een enveloppe :P

Zojuist ook ff een mailtje gestuurd naar motip voor kleurcodes van de hittebestendige kleuren bruin en donker antraciet dan kan ik aan de gang met Photoshop.
De uitlaat ga ik gewoon met blanke lak overheen en de kransen wil dan een van die kleuren doen.
 
Me sleutel uit de US is ook binnen :)
Zat in een enveloppe in een enveloppe in een enveloppe in nog een enveloppe :P

Zojuist ook ff een mailtje gestuurd naar motip voor kleurcodes van de hittebestendige kleuren bruin en donker antraciet dan kan ik aan de gang met Photoshop.
De uitlaat ga ik gewoon met blanke lak overheen en de kransen wil dan een van die kleuren doen.
bat wordt volgens mij vrij snel bruingelig door de hitte
 
bat wordt volgens mij vrij snel bruingelig door de hitte

Hmm, ik wou het eigenlijk als een soort beschermlaag gebruiken.
Maar na wat verder gegoogled te hebben denk ik dat ik het bij gewoon vaak poetsen houdt en alleen de kransen spuit.
 
Kransen spuiten met 5 of 6 lagen lak (velgenzilver òf hittebestendig) en dan geen blanke lak er op. Blanke lak sluit de hitte op en dan worden het bruine blaren. Zonder blank blijft het bij mij nu al 2 jaar zitten.
 
Heb 6 lagen hittebestendige lak erop gespoten.

Hele slechte foto. Zodra ik de uitlaat weer onder de motor heb zitten zal ik nog een betere maken.
2udz7ug.jpg


Ben ook nog steeds op zoek naar een 'nieuwe' remklauw (in ieder geval het deel waar de zuiger in gaat). Zometeen nog even een paar zaken langs of ze van het m6 gat m7 kunnen maken maar ik heb er toch liever eentje die wat minder gebeund is ;)
 
Heb via te koop gevraagd een remklauw voor een cb360 aangeboden gekregen.
Heeft iemand enig idee of deze ook past?
 
360 remklauw is hetzelfde

wat betreft die bobine dat is niet de originele want die heeft vaste kabels
als je deze gebruikt met puntjes gaat die kapot [smelt gewoon]
omdat de contacthoek te lang is

je kunt deze wel gebruiken met een electroniesche ontsteking [ met boldor nok]
de accent ontsteking schakelt ook uit als je contact aan laat staan
denk dat deze zo kapot is gegaan
kontact aan laten staan

mvrgr gerrit
 
Bedankt voor de info Gerrit,

Heb inmiddels de remklauw al opgehaald (bedankt gasser :) ).
Daar de verf van verwijderd en opgespoten. Ze liggen nu klaar voor in de oven te gaan.
Ook meteen even de revetjes op het dashboard vervangen en de schroeven weer wat mooier gemaakt.

Voor en na;
awudqv.jpg


En de remklauw
kbahea.jpg

Ze zijn ongeveer net zo zwart als in het stuk schaduw geworden na het afbakken. Ben der zeer tevreden over :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer flink bezig geweest met het spuiten van onderdelen.
Heb de houder van het achterlamp, knipperlichten en kentekenplaat + schokbrekers + kettingkast weer zwart gemaakt.
Foto's volgens over 2,5 uur als ik klaar ben met de laatste laag + drogen.

Het chroom van de achterveren is al vrij veel eraf gebladerd wat is de makkelijkste manier om deze er weer goed uit te laten zien? Of is er geen goedkopere oplossing dan nieuwe veren? (heb overigens schokbrekers van Koni dus niet de standaard schokbrekers)

Edit(helemaal vergeten :9 ); Heb ook me tank vol zitten met citroenzuur + water om hem te ontroesten ik hoop dat hij daarom niet goed liep het benzine filter zat helemaal vol met roest.
 
Laatst bewerkt:
Wou net me schokbrekers weer monteren alleen weet ik niet meer welke de binnen en welke de buitenkant is. Enigste voorbeelden die duidelijk genoeg zijn op internet lijken geen binnen/buiten kant te hebben.

Zoals je kan zien zit de bevestiging onder naar een kant geschoven en wil ik graag weten welke kant hij om moet.
dzgfev.jpg
 
Dat "pieletje" waarover de veervoorspanningsapparaatdinggeval heen klikt zit ( bij mij ) aan de buitenzijde..

Bedoel je dat ding bij me vingers?
Die zit bij mij aan beide kanten :9

Het enige wat anders is aan beide kanten is het onderste stuk om te bevestigen, moet naar buiten of binnen maar dat weet ik dus niet meer |(
 
Heb het weer gemonteerd zo zonder de kettingkast leek het op allebei de manieren wel te gaan.
De kettingkast er nu ook bij gemonteerd en nu past het allemaal dus ik ga ervan uit dat ze goed zitten.
De ducttape die me achterlicht op zijn plek hield is ook weggehaald en deze zit nu weer met schroeven vast.

Voorrem heb ik ondertussen ook ontlucht dus die doet het ook weer.
Daarna ff de carburateurs weer losgehaald om nog een keer schoon te maken zodat ik straks als de tank ontroest is weer een schoon begin heb.
De pakkingen uit Japan hebben nu de vorm aangenomen van de carb's (geen o-ring meer) dus die kon ik nu ook weer plaatsen zonder vloeibare pakking te gebruiken :).

Fotootje van de pas gespoten onderdelen (schokbrekers, kettingkast en achterlamphouder;
214d02g.jpg
 
Wou net me schokbrekers weer monteren alleen weet ik niet meer welke de binnen en welke de buitenkant is. Enigste voorbeelden die duidelijk genoeg zijn op internet lijken geen binnen/buiten kant te hebben.

Zoals je kan zien zit de bevestiging onder naar een kant geschoven en wil ik graag weten welke kant hij om moet.
[afbeelding]

over het algemeen zit er in 1 van de bevestigingsplaatjes aan de onderkant schroefdraad, die moet aan de achterkant ;)
 
over het algemeen zit er in 1 van de bevestigingsplaatjes aan de onderkant schroefdraad, die moet aan de achterkant ;)

Jep thanks, inderdaad aan 1 kant schroefdraad en 1 niet.

Vandaag me tank leeggemaakt (citroenzuur kuurtje) en nagespoeld met benzine.

Wou toen meteen ff een stukje rijden om de rem te testen en om te kijken of hij nu beter loopt.
Alleen heb ik het benzinekraan bakje kapot gemaakt ;( de zeskant was al een hele tijd geen zeskant meer maar gewoon een rondje dus moest ik deze met een tang open en dicht draaien. Maar omdat alles rond is moest ik het best strak vastpakken en nu dus iets te strak en zit er een lek in. Nieuwe is al besteld bij René.
 
Terug
Bovenaan Onderaan