Honda CB350F

Niet alleen ontsteking, maar vooral synchroniseren van de carburateurs is wel belangrijk voor een lekker lopende 4 pitter.
 
Niet alleen ontsteking, maar vooral synchroniseren van de carburateurs is wel belangrijk voor een lekker lopende 4 pitter.

dat zegt ie ;-) (dat het wel zal komen omdat alleen de ontsteking statisch op tijd is gezet en verder nog niet afgesteld)

Tijd om een keer deze kant op te komen dus... :]
 
Ik begin maandag weer met school, ik denk jij ook roestendoenze?
Heb geen idee wat me rooster wordt dus ik denk dat het het beste is om af te spreken zodra ik me rooster heb? (als je dan tijd hebt tenminste O-) )

Oh ja en heb net de peel en maas route gereden met twee vrienden en me Husky :)
Moet zeggen dat remmen op de cb nu nog enger is nou ik de remmen van me supermotard gewent ben maar ja die is dan ook 25 jaar jonger ;) .
 
Heb de bobine aan laten sluiten door een vriend (heeft voor quispel gewerkt). Toen hebben we ook meteen naar de voorrem gekeken want ik was niet zeker of ik hem helemaal goed ontlucht had.
Er kon nog een klein beetje lucht uit dus dat toen ook maar meteen gedaan.
Toen kwamen tot de ontdekking de remhendel niet helemaal terug komt, het rubbertje was dan ook helemaal versleten.
Weet iemand toevallig of ze ergens immitatie revisie setjes hebben voor de remhendel? Ik wil de leiding sowieso vervangen door een van staal.
Zal de komende dagen Ebay afstruinen voor de remhendel hoop dat ik daar wat kan vinden voor niet te veel geld.

Zie net dat ze bij MLM parts ook stalen remleidingen verkopen dus daar van de week ook maar eens langs (is 3 huizen verderop ;) )
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zijn de revisie setjes voor de cb-sohc voor-rem-pompjes goed te vinden. Ik meen me zelfs te herinneren dat zelfs louis.de ze heeft. Maar anders sowieso de cb-webshops. En de meeste motorzaken kunnen ze ook gewoon leveren.

Verder goed te horen dat het nu redelijk opgelost is met de bobine en bougies.

En inderdaad. Weer lekker aan het werk. Maar vanaf volgende week is de eerste (extra) drukte er hoop ik wel vanaf. ;)
 
Revisie setjes zijn inderdaad goed te vinden ik had bij de verkeerde rubriek gekeken |( .
Heb vandaag het setje van Honda4 binnen gekregen.
Net ook even een mailtje verstuurd naar mlm parts voor de hel leidingen.

350rr5z.jpg


Denk dat de HEL leidingen het hem niet gaan worden aangezien die allemaal andere aansluiting hebben. En de enige speciaal voor cb350f ben tegenkomen zijn minsters 5x zo duur.

Nu ben ik deze tegengekomen op sohc forum Login
Straks ff site doorkijken/contact opnemen om te kijken ze ook naar Nederland verzenden en wat dat kost.
 
Laatst bewerkt:
2mpfuip.jpg


Gisterenavond binnen gekomen. Als ik vandaag thuis ben zal ik er meteen mee aan de slag gaan.
 
Ja klopt, Er loopt een leiding(die met twee banjobouten) naar een verdeelblokje met de remlichtsensor. De tweede leiding loopt van dat verdeelblokje naar de klauw.

honda-cb350f1-four-usa-front-brake-hose_bighu0066f0505_2261.gif
 
o ja, nu weet ik het weer. Ik heb gewoon 1 leiding gemonteerd en een banjobout met ingebouwde remschakelaar . Ik heb het liefst zo min mogelijk koppelingen in m'n remleidingen.
 
Ik heb er 1 van mijn HRC naar de remlicht sensor, daar vandaan een dubbele banjo met 2 leidingen naar mijn 2 klauwen.

Voor maatwerk: Blauweplaat motoren.
Marc maakt ze voor je op maat naar origineel voorbeeld, of je koopt leiding van de rol met de gewenste koppelingen + banjo's en maakt de boel zelf.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook het onderste pijpje en de ontluchtingsnippel binnen gekregen.
Van het weekend de garage uitgeruimd dus ik was nogal wat dingen kwijt geraakt waaronder de nippel :')
Banjo bouten + remhendel heb ik weer netjes gemaakt.
De remleidingen zijn inmiddels weer gemonteerd moet alleen de onderdelen van de rem cilinder vervangen.
Heeft iemand nog een tip om de circlip eruit te krijgen?

Natuurlijk weer een bout afgebroken, ik hoop dat ik hem zonder al te te veel moeite eruit krijg;
21f05qq.jpg



De rempomp is er inmiddels uit ga em nog ff schoon maken voor zover dat lukt en dan morgen het revisie setje erin bouwen.

Oude onderdelen;
5v239f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dien ik de boel nog in te smeren ofzo? als ik de veer nu met de hand aanduw gaat het niet erg soepel.

Het rubber bij de licht rode pijl moet dat zo komen te zitten dat de dikkere rand binnen in de groef van de zuiger(donker rode pijl) valt?
efjmza.jpg
 

Gedaan en het werkt soepel :Y

Moet de circlip boven/over het bovenste rubber heen of eronder meteen na het vulplaatje?
Als ik de afbeeldingen op cmsnl bekijk dan lijkt het alsof de circlip eerst komt en dan het rubber maar dan kun je niet meer goed bij de ogen van de circlip.

Heb niet kunnen zien hoe het eerst zat omdat er zo goed als geen rubber meer over was.
 
Laatst bewerkt:
zover ik weet moet de circlip ook het rubber op z'n plek houden.

Ik dacht eerst ook dat hij er over heen moest om zo het rubber tegen te houden.
Heb René gemaild en die heeft me een plaatje met de volgorde gestuurd;
34yuq1l.jpg


De circlip komt dus toch onder het rubber, heb ook nog even extra goed gekeken en als ik de circlip boven/over het rubber doe snijdt hij erin.
Het rubber wordt denk ik op zijn plaats gehouden door het ijzeren rondje wat er bij zit
 
Vandaag even een jumbo rek gekocht en het blok staat er nu netjes bij;
296df12.jpg


De afgebroken bout is eruit en ik heb er al nieuwe inbus schroeven voor.
Mis nu alleen nog de demperbus (zal wel ergens op de grond liggen :P), hebben ze die gewoon overal of is dat ook weer verschillend per remsysteem?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag me demperbus binnen gekregen remcilinder zit er weer op en de remleidingen zijn aangesloten.
Ben nog niet aan het ontluchten toe gekomen omdat ik de rest van de tijd bezig ben geweest met mijn neefje zijn skyteam dax (honda replica). Heeft ie pas gekocht en er zijn nog wat kleine dingen te fixen. Ook leuk om eens aan te sleutelen :Y

Kon geen lek of iets dergelijks vinden dus dat is in ieder geval al goed :)
 
Laatst bewerkt:
Accu is weer opgeladen en hij start nog steeds na 1 keer kicken :).
Komt wel wat rook uit de uitlaat maar goed hij is dan ook nog niet afgesteld.

Heb de rem ontlucht, ga hem vanavond ff testen op de parkeerplaats bij de praxis.
Getest en het werkt allemaal. :Y
 
Laatst bewerkt:
Eergister met de motor naar roestendoenze gereden.
Daar waren we van plan de ontsteking af te stellen en de carb's te synchroniseren.
Dat is beide niet gelukt, de motor starte niet meer. We (vooral roestendoenze ;) ) hebben gezocht naar kortsluiting omdat de accu zeer snel leeg getrokken werd. We hebben niks geks kunnen vinden waardoor het zou kunnen komen. Toen ook nog een accu van roestendoenze geprobeerd maar toen kwamen op hetzelfde uit.

Mijn motor bij roestendoenze laten staan en op zijn honda naar huis gereden. :]

Gister avond weer terug gereden om verder te gaan.
Weer een tijdje doorgezocht maar niks kunnen vinden.
Toen kwam de buurman ( :} ) langs en gaf de gouden tip - de dodemansknop.
Deze heeft roestendoenze toen uitgeschakeld en hij starte weer meteen en liep op 4 pitten.

Inmiddels was de tijd alweer op en ben ik ermee naar huis gereden, heeft ie goed volgehouden.

Volgende keer als roestendoenze weer tijd heeft kunnen we hem dus echt gaan afstellen :)
Hij heeft het druk dus het kan nog wel ff duren maar dat is geen probleem.
In ieder geval al heel erg bedankt roestendoenze :) :}
 
Hahaha die dodemansknop :P Pas geleden ook nog mee geklooid toen ik de motor maar niet gestart kreeg. Gelukkig zag ik het voor de accu leeg was :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan