Honda CB650 'Caferacer'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik misschien al door had laten schemeren, wil ik er graag nog een blok bij hebben.

2 weken geleden dus ff gekeken of er wat te koop stond en gelijk gebeld, bleek dat hier 15km verderop (jaja, soms hoeft het niet zo ver te zijn) nog wel een blok te koop stond. Erheen gegaan en daar stonden 2 cb 650's. Het blok nog in het 1e frame, het andere frame zonder blok. Mocht alles voor 150 euro meenemen dus dat maar gedaan. Op beide frames een kenteken.

Met blok:

GroteFoto-YVCZNRCV.jpg


Zonder blok:

GroteFoto-8LUBDKDZ.jpg


Is inmiddels al 2 weken geleden dus beetje een late update haha

Allebei de motors maar meteen gedemonteerd en wat nog bruikbaar was ff opzij gezet. Het blok overgezet in mijn caferacer frame en eens gekeken of ik de boel aan de praat kon krijgen.

Alle electra goed aangesloten. Maar eens proberen, geen reactie van de startmotor als ik op de startknop drukte. Alles bij langs gelopen en gemeten, blijkt dus dat er geen aarde van de clipons richting het frame/blok gaat (door de coating natuurlijk). Dus maar even een aardedraad extra gedaan en weer geprobeerd, ja hoor nu wel reactie!

Even wat deodorant achterin de carburateurs gespoten en vandaag heeft het andere blokje voor het eerst gelopen! (Wat was ik blij!)

Het 4 in 4 uitlaatsysteem blijkt dus niet helemaal te passen op de CB, maar kan nog wel pas gemaakt worden naar mijn inziens, dit gaat dus nog geprobeerd worden. Nu kan de motor verder afgebouwd worden, en als dit klaar is, het oude blok onder handen nemen!

Er is nog een hoop te doen dus ik duik de schuur weer in. En, kan ik natuurlijk door m'n vorige aankoop 2 complete Honda cb's bouwen! Beetje uit de hand gelopen hobby zo haha!
 
Tijniee

Het schiet al aardig op, heb ook m'n 4 powerfilters binnengekregen

De remmen zijn ook weer gangbaar gemaakt, dus die kunnen er ook op!

Deze week even het zitje op maat zagen en kijken hoe het allemaal uitkomt met de tank etc.

Er zit nog een gat in de uitlaat, deze wordt gedicht en dan wordt de 4 in 1 uitlaat zwart gespoten (de 4 in 4 uitlaten moet ik nog aanpassen, dit is van latere zorg)

Ook even een ontwerpje maken voor een nieuw plaatje om m'n kilometerteller aan te bevestigen, het originele dashboard komt er niet meer op!

Zal deze week nog even een achterlicht bestellen en ik denk nog nieuwe lamporen, lekker simpel!
 
Hoeveel motoren hebbie nu al?? (leuk he een hobby)

trouwens je kan beter ff je foto's iets kleiner plaatsen....4000x3000 is een beetje overbodig en de wat oudere peeceetjes lopen daar nie zo lekker op.. 800x600 of 1024x768 is meer als zat...
 
hoo sorry!

ik heb er nu 3, waarvan ik 2 complete kan maken, weet nog niet wat ik met die 2e gaat doen, eerst moet de caferacer af!

staan wel alle 3 op kenteken, dus een frame met kenteken kan weg
 
kijk aan! 2 voor de prijs van 3..haha je hebt nu genoeg "spare parts"

Dat van de foto's was maar een tipje hoor... (meer mijn probleem... nieuwe/snellere pc is onderweg... zit tijdelijk op een pentium4...oeps)
 
Maar weer eens wat gedaan vandaag..

De Marvin (ooit iemand van gehoord? het rare van deze uitlaat is dat deze echt bijna niks weegt in tegenstelling tot andere uitlaten) 4 in 1 uitlaat is gelast, er zat een gat in.

Het zitje op maat gemaakt, nu nog even kijken hoe ik het ga bevestigen op het frame etc.

Heb het originele steuntje van de tellers veranderd van dit:

GroteFoto-AYTLLKLI.jpg


is origineel

Naar dit:

GroteFoto-GFNYGBNW.jpg


Zitten onderin vierkante gaten zodat er mooi een slotbout in past, slotbouten waren wat te lang en te weinig schroefdraad, dus ff extra draad tappen en op maat slijpen:

GroteFoto-3YUYHZPQ.jpg


En dat is het resultaat zo:

GroteFoto-TXFX73YA.jpg


Staat wel leuk al dacht ik het zelf, zou leuk zijn als iemand mij nog wat over de uitlaat kan vertellen!
 
Laatst bewerkt:
Droommotor met droomvrouw:

1007288.jpg


Laatste puntjes nog op de i zetten en dan is de caferacer zo goed als klaar
 
Wanneer leren ze eens foto's resizen. Met dit aantal pixels kan je een A0-poster haarscherp afdrukken terwijl 640 x 400 (VGA) op het beeldscherm scherp genoeg is.
 
* heel verhaal *

Even wat deodorant achterin de carburateurs gespoten en vandaag heeft het andere blokje voor het eerst gelopen! (Wat was ik blij!)

* rest van het verhaal*

Waarom spuit je deo in je carb's ? Als start hulp ofzo?
 
Wanneer leren ze eens foto's resizen. Met dit aantal pixels kan je een A0-poster haarscherp afdrukken terwijl 640 x 400 (VGA) op het beeldscherm scherp genoeg is.

Ik bewaar alle foto's van mijn projecten en zet ze dus ook online (in de staat zoals ze zijn genomen). De foto's zijn duidelijk en als ik later terug wil kijken kan ik nog wat details zien. Dat sommige mensen traag internet of een trage pc hebben kan ik niks aan doen, ik vind het juist prettig als er in topics grote foto's worden gepost.
 
Archiveren doe ik thuis wel... het zal niet de eerste keer zijn dat hier foto's verdwijnen... (door een sitecrash)

Maar goed we kunnen het idd goed bekijken op detail!
 
Ik bewaar alle foto's van mijn projecten en zet ze dus ook online (in de staat zoals ze zijn genomen). De foto's zijn duidelijk en als ik later terug wil kijken kan ik nog wat details zien. Dat sommige mensen traag internet of een trage pc hebben kan ik niks aan doen, ik vind het juist prettig als er in topics grote foto's worden gepost.
Ik heb ook het grootste deel van mijn foto's op groot formaat maar ik maak gebruik van de mogelijkheid om foto's op MF te zetten. Daarvoor resize ik ze dan in VGA formaat (640 x 400). Dat laadt sneller omdat er niet gewacht hoeft te worden op de verbinding en scrollen gaat sneller.
 
oke oke, genoeg over de foto's..

iemand nog belang bij zo'n tellerophanging? heb er nog 1 over namelijk..

iemand ervaring met heatwrap? ben van plan om de 4 in 1 bochten in te wikkelen met heatwrap alleen heb ik hier nog geen kennis van.. heb al enkele topics gelezen. Ben benieuwd hoe de heatwrapa aan het begin en eind wordt vastgezet..
 
Ik doe ook 'altijd' slangenklemmen, maar een ijzerdraadje eromheen binden moet het lijkt mij ook houden?
 
dat werkt ook zeker wel, en is een stuk makkelijker. Het was bij mij redelijk gepruts om die 4 buizen weer in de uitlaatcollector te krijgen. Dan krijg je het gezeur ook nog een keer bij de uitlaatflensen...
 
bedankt voor de info alvast, zal binnenkort eens kijken waar ik een mooi stukje heatwrap vandaan kan halen voor een leuk prijsje, iemand suggesties?

slangklemmen lijken me idd de beste optie, alleen vind ik het zelf niet zo mooi staan, zal eens kijken wat er voor te fabriceren valt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan