Honda CB822TT Turbo caferacer

ojah, de draad stuts om de cilinders vast te zetten, zijn verwijderd, door elvis3 hier op forum.
dit heeft hij gedaan met een frees bank. er zit nog draad in, maar ik denk dat ik er helicoils in laat zetten of draadbussen, omdat hij de turbo druk wel aan moet kunnen zonder te lekken;)

bedankt hiervoor ELVIS3
 
Graag gedaan ,ik denk ook inderdaad dat je er helicoils in moet zetten ,want als je straks op je brommer rijdt en je geeft flink gas ,dan moeten er geen onderdelen langs de oren vliegen.;-)
gr elvis3
 
zo maar weer is een update voordat ik oma weer terug in tehuis moet stoppen,

ik heb veel onderdelen lopen zoeken en uiteraard wat gevonden ;)

vond de gpz900 velgen niet zo mooi, en heb comstar velgjes van de f2 gekocht.
gpz900 velgjes:
imag3477.jpg

en de comstar velgen met een 310 schijf van mijn gs500 voor het idee,
imag3515.jpg

wat vinden jullie?? :z
er moeten nog wel bussen gedraaid worden en andere lagers enzo maar daar word aan gewerkt:P

de schijven die erop moeten zijn deze:
ejvufj6rsyk3qbvshmhsqg.jpg

van een MV Agusta Brutale, zijn als nieuw 7000km mee gereden :P

ga ik morgen ophalen.

ook nog wat klein grut besteld,
zoals olie koeler adapter :P
base-oil-filter_big15416410000-01_50c8.jpg

oil screen, wat keerringen, ketting dempers voor in achterwiel enz.

nu adapters ontwerpen met solid works, en laten maken natuurlijk.
 
nog een foto'tje hoe de remklauw en schijf ongeveer moeten komen te zitten.
imag3513.jpg

en dat dan keer 2 ! :P

eerst maar zorgen dat de schijven passen, en dat de klauwen niet aanlopen tegen de velg, en daarna ga ik pas kijken naar de plaats van de klauwen.

heb trouwens ook nog kroonplaten van een gpz900 gekocht omdat de aluminium kroonplaten boers gefabriseerd zijn, en dat past natuurlijk niet, toevallig is de pen van de gpz nagenoeg gelijk! :P hoogte en dikte,:)
moet wel op te lossen zijn met setje lagers :P
 
Laatst bewerkt:
na wat meet en zoek werk, gaat de stuurpen niet passen, de maten die ik heb, is geen lager voor te krijgen.
dus dan maar even kijken of ik de stuurpennen over kan zetten.

ben ook druk bezig geweest met solid works om spacers voor mijn rem schijven uit te teken, gaat de goede richting op. ik post wel een foto als ie klaar is om gemaakt te worden :P

de maten combinatie bij het achterwiel gaat ook niet lukken, moet met bussen in de lagers gaan werken.
maar heb hier eigenlijk mijn twijfels over, :? maar als je kijkt naar je tandwiel adapter, daar zit ook een lager in met een bus.
de wand van de bus zou dan maar 1,5 mm dik zijn, of ik moet lagers monteren met een groter binnen diameter. waardoor de bus een dikkere wanddikte krijg.

combo van nieuw spul.(schijf, velg, remklauw) :9~
imag3518.jpg
 
zo pakketje binnen gekregen, maar viel toch even vies tegen toen ik er achter kwam dat de "olie koeler adapter" een filter base plate bleek te zijn. ;(

deze is dus weer te koop. hij is bestemd voor een cb 750 F2,
en is gloedjenieuw! *O*



:W
 
~[quote
ben ook druk bezig geweest met solid works om spacers voor mijn rem schijven uit te teken, gaat de goede richting op. ik post wel een foto als ie klaar is om gemaakt te worden :P
quote]

Ben benieuwd naar je tekeningetje ,mooi wiel trouwens .
gr elvis3
 
zo hier is de spacer, moet eigenlijk eerst nog kijken of de km teller opnemer er wel in past en goed kan werken, dus die moet ik nog grofweg tekenen in solid works.
spacerremschijf.png



vandaag de stuurpen uit de kroonplaat proberen te persen,
de kroonplaat van boerse makelij was het een eitje, en kwam met 2 ton los,
deze as ga ik niet gebruiken want hij was beschadigt onder het lager.
(stukken opgelast, en niet goed afgedraaid, waardoor het lager maar een aantal ligvlakken heeft) moet dus ook nog een andere T-kroonplaat van een CB750 om de stuurpen over te zetten. zucht |(
de kroonplaat van de gpz wou bij 10 ton nog niet los komen :(
morgen met droog ijs en een vlammeke, en als het moet, met nog meer druk proberen. })

we wil WIN!
 
Laatst bewerkt:
het is me gelukt hoor :P

de binnenkant van de stuurpen opgeboord in een draaibank, zodat de wand dikte nog maar 1,5mm bedroeg, (grotere boren hadden we niet) en dacht dat het zo ook wel moest lukken :P
toen met droog ice erin, en het kroonstuk warm gestookt. toen met 8 ton zei hij "knal" en kwam hij los :P de stuurpen van hierboven ga ik daarin maken, en dan komt alles goed :P
 
Dit is om te bepalen welke turbo geschikt is voor welke motor. Als ik nou een grotere turbo zou pakken. Dan liggen de lijnen met toerentallen meer buiten de grafiek dan erin.
Je kan in het grafiek ook aflezen in welke range de turbo compressor het beste zijn werk doet.

Ik denk dat ik door de turbo en aanpassingen aan het blok zoon 100 pk zal hebben en dat zou hij kunnen aangezien dat ik hem ook versterk en alles nieuw monteer.

Niet dat ik echt een turbo expert ben maar is een T25 niet wat te groot voor je blok? Ook zeg je 100pk te willen halen maar zo'n T25 gaat makkelijk over de 200pk's. Kan je dan niet beter een GT15 oid gebruiken?
 
vergeet niet dat de motor uit 1979 komt. met standaard ongeveer 65pk. denk dat ik wel meer dan 100 krijg maar zeker geen 200. eerst op vakantie en dan ga ik weer verder! haha
 
Ja bedoel er dus mee te zeggen, doordat die turbo eigenlijk te groot voor je blok is dat ie dan veelste laat opspoelt. Dus dat je pas de laatste 2000-1000 toeren bootst hebt. Met een kleinere turbo heb je eerder bootst.

Een T25 wordt namelijk ook veel gebruikt op 1000+cc fietsen zoals op GSX1100 en GSXR1100tjes die standaard al iets van 125pk hebben.

Ik ben bang dat jouw motor te weinig druk op de te grootte turbo kan bouwen waardoor de turbo telaat opspoelt en je nauwelijks pk winst hebt.
 
zoo, daar ben ik weer.

de adapter platen voor de 310 remschijven zijn klaar! gefabriceerd door Kees AKA elvis3 :D
foto's:
imag0060ks.jpg

imag0021w.jpg

imag0029o.jpg

imag0031zf.jpg

past perfect!

nu nog de adapter plaat maken voor de remklauw, en dan is de voorvork klaar voor de volgende stap.

heb ook donor motor gekocht, waar ik eigenlijk mee verder ga, want als ik kijk hoeveel onderdelen ik zou moeten kopen om de motor compleet te maken, kon ik voor veel minder geld een complete motor kopen ;)
het is een Honda CB 750 F2:
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/459615850/1
 
Laatst bewerkt:
Haha ja me vriendin moest me even helpen.
Kwam handen tekort zeg mar.

De donor heeft 77k gelopen. Maar word helemaal gereviceerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan