Rider on honda
MF'er
Bedankt bulldozer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ha, gefeliciteerd Roestendoenze,
Ook merkenvast dus. Mijn motorhistorie begon ook met een cb400f, wat een leuk ding was dat. Ruim elf jaar veel op gereden, daarna een cb750f2 (ca 12 jaar) en nu sinds bijna negen jaar op de cbf600.
Misschien een beginnende midlifecrisis, maar soms google ik wel eens naar een cb400f om over te nemen/op te knappen. Nostalgietje spelen....
Succes op de 600,
Met groet,
Michel
Is er ook ergens een werkinstructie te vinden omtrent het demonteren van de achterbrug? Die van mij vertoont redelijk wat roestplekken en dat wil ik aan gaan pakken. Weet nog niet of ik de mijne ga opknappen of dat ik op zoek ga naar een goede gebruikte. Zag dat Boonstraparts er nog één heeft liggen voor €75,-.
Ik zit momenteel met m'n zwagers in de Eiffel en 1 daarvan rijdt een CBF1000 uit 2006.
Er is een klakkend geluid te horen bovenin het blok. Bij stilstand stationair maar vooral als je de motor in de versnelling laat afremmen.
Het lijkt op een ketting die klappert, en dan op de momenten dat het blok iets hapert. In de garantieperiode is een maand geleden de NAKS al vervangen nav hetzelfde euvel. De monteur twijfelde of het de NAKS was en heeft het tikkende geluid laten horen door een schroevendraaier in de NAKS te stoppen en te draaien. Dat is een ratelend geluid, mijn zwager heeft een klakkend/klapperend geluid te horen ter hoogte van de kop.
Hij heeft het vooral bij een warm blok, het oliepeil is goed, koppeling in of niet geeft geen verschil. Verkoper geeft aan dat de kleppen zijn gesteld net voor aankoop (42000 km, nu 2000 erbij), maar ik zie alleen het originele rubber pakking bij de kop zitten, terwijl mijn eigen VFR VTEC een extra, duidelijk zichtbare rode pakking heeft.
Ff wat gegoogled op het terras:
Geluid lijkt erg op https/youtu.be/fzPpCPdd-nM
Item wordt besproken op het Goldwing forum http/www.goldwingf...php?f=6&t=10766
Genoemd wordt o.a. het synchroniseren van de cilinders? Wordt hier bedoeld het syncen van de startervalves?
Thnx, inderdaad maar eens bestellen!Haynes werkplaatshandboeken zijn goed
Daarvoor heeft hij toch juist een NAKS (nokkenaskettingSPANNER)? Om de variatie op te vangen?Bij warme motor is de ketting net ietsje langer en dus meer klapperen.
Die moet langzaam aan strakker om de rek van de ketting te compenseren. Maar niet heen-terug voor het kleine verschil van koud of warm blok.Daarvoor heeft hij toch juist een NAKS (nokkenaskettingSPANNER)? Om de variatie op te vangen?
Goede actie, moet ik ook echt eens gaan doen. Op precies dezelfde punten moet ik ook aan de slag.Vandaar vandaag de schetsplaatjes van de passagiersvoetsteunen eens even opnieuw gespoten. Zo ook de spiegesteuntjes en de claxon weer zwart gemaakt.
Zo, vandaag even een aantal optische dingetjes aangepakt van de CBF. Omdat de motor voorheen voor woon-werkverkeer is gebruikt, zit er toch wel her en wat roest op. Vandaar vandaag de schetsplaatjes van de passagiersvoetsteunen eens even opnieuw gespoten. Zo ook de spiegesteuntjes en de claxon weer zwart gemaakt. Ziet er gelijk alweer een stuk beter uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prima, geen probleem, kom maar langs. Heb nog een spuitbus verf staan!Ziet er goed uit.
Heb je zin om er nog een op te knappen?
Ik heb een tijd geleden, toen we met de Mondeoclub naar Motip in Wolvega zijn geweest, een giftbox van Motip gekregen.Wat gebruik je om de plastic onderdelen weer netjes zwart te krijgen?
Prima, geen probleem, kom maar langs. Heb nog een spuitbus verf staan! Ik heb een tijd geleden, toen we met de Mondeoclub naar Motip in Wolvega zijn geweest, een giftbox van Motip gekregen.
[afbeelding]
Daar zit ook rubber- en plastic-conditioner in. Jammere van plastic is dat het mieters lastig weer mooi te krijgen is. Veel dingen werken maar tijdelijk en na verloopt van tijd slaat het toch weer wit uit.
[afbeelding]