Honda CBF deel 6

Hier een nieuw lid, ben na bijna 20 jaar weer op de motor gestapt. Na eerst een vfr bekeken te hebben toch een cbf1000 gekocht vanwege de zithouding, polsklachten en gebrek aan tijd waren de reden om voorheen te stoppen met rijden.
Bekijk bijlage 1876856
Inmiddels een km of 1500 gemaakt in een maand tijd, alleen plezier ritjes met mooi weer.
Wel een hoge ruit gemonteerd omdat ik gek van de herrie werd, nu minder alleen turbulentie voor terug gekregen. Daarom een scherm spoiler bestelt en dan hopen dat dan ook de turbulentie weg is.
Het is weer leuk om terug te zijn.
Sjieke fiets, mooie tassen. Heb ook een ander ruitje met spoiler maar met mn 1.87 nog wel turbelentie/herrie.
 
Eens met hierboven. Sjieke fiets. En hier ook nog wel wat turbulentie met hoger raampje en spoilertje. Maar wel een stuk minder. En hoe je dat spoilertje richt maakt ook veel verschil. En dan ook nog windrichting en snelheids afhankelijk.

Originele ruitje in de allerlaagste stand is ook niet verkeerd. Dan vang je de turbulentie bovenaan je borstkas wat niet echt uitmaakt
 
Eens met hierboven. Sjieke fiets. En hier ook nog wel wat turbulentie met hoger raampje en spoilertje. Maar wel een stuk minder. En hoe je dat spoilertje richt maakt ook veel verschil. En dan ook nog windrichting en snelheids afhankelijk.

Originele ruitje in de allerlaagste stand is ook niet verkeerd. Dan vang je de turbulentie bovenaan je borstkas wat niet echt uitmaakt
Het windgeruis is dan aanzienlijk meer, wat niet prettig voor de oren is ondanks de opmaat gemaakte oordoppen.
zo heb ik de eerste tijd gereden en sinds vorige week een hoge ruit, turbulentie is pas vanaf 120 en dat rijdt ik niet vaak (geen snelweg). Krijg binnenkort ook een andere stillere helm, daarna zal ik het moeten accepteren zoals het is wat ook geen ramp is.
 
Weet iemand of een zadel van een cbf 1000 uit 2012 op een cbf 1000 van 2006 past of pas te maken is?
 
Ik heb mijn trouwe CBF verkocht aan een mede-motorforummer... Wie weet meld 'ie zich hier nog, en kan hij hier en daar om tips en trucs vragen... Ikzelf ga voorlopig verder zonder CBF.

Laters! 🙂

Rammstein-Adieu-artwork-graphic-title-card.jpg.jpg
 
Goedemiddag,

Ben op zoek naar een complete set schetsplaten voor een Honda CBF 600 PC38. Dus incl schakel mechanisme en rempomp.

Heeft iemand toevallig zo’n set liggen?
 
Na 5 jaar heerlijk gereden te hebben op mijn CBF1000F ga ik wat kleiners rijden en wil de CBF verkopen. Iemand interesse voor ik de motor inruil?
Motor is in zeer goede staat. Alle slijtage delen zijn afgelopen jaar vervangen. Volledig onderhouden. Laatste beurt in maart jl.
Deze motor heeft een speciaal zadel van Rays, Hyperprovering en een ruit met verstelbare spoiler van MRA. Ook Honda hardcase in kleur.
Kortom een complete motor voor nog jaren stuur- en tourplezier. Km stand 62k.
Bij interesse kun je via dit formulier met mij in contact komen.
PH Breuer
 
Dag allen,

Recent een CBF600SA aangeschaft voor mijn vriendin. Zij wil immers leren motorrijden en daarna regelmatig ritjes doen. Deze motor leek me de ideale opstapper in dit geval.

Echter zit ik nog met enkele vragen. Het antwoord op de eerste vraag kan ik ongetwijfeld wel terugvinden door dit topic te herlezen. De andere vragen zijn wel iets specifieker.

1.
Wat zijn de beste banden voor deze motorfiets. Ik stelde vast dat de voorband van 2009 is en de achterband van 2014. Naar mijn mening zijn deze toch wel aan vervanging toe. De voorband ziet er eigenlijk echt wel nog goed uit voor de leeftijd. De achterband ... tja, die glimt een beetje.

2.
Hoe is de zwarte plastic rond het voorlicht opgebouwd? Bij mij is die helemaal grijs geworden. Ik had geprobeerd deze terug zwart te maken met een plastic polish maar zonder resultaat. Is dit een geverfd stuk met één of andere lak op?

3.
Ikzelf rij al jaar en dag met motorfietsen waar een stuurdemper opzit. Ik weet dus niet of dit normaal gedrag is , maar wanneer ik het stuur loslaat aan bijvoorbeeld 30 km/u dan begint de motor/het stuur hevig te schudden.
Is dit normaal of toch eerder een "ballans-probleem"?

Alvast bedankt!
 
Nummer drie zou de band kunnen zijn. Of topkoffer. Of wat anders. Hoort niet iig. Behalve dus met bijv wat bagage in koffer, dan gebeurt dat bij specifieke snelheid wel.

Banden heb ik sinds kort bt023r 160/60zr17m/c (69w) achter en bt023f 120/70zr17m/c voor. (cbf600sa2008)
Ik ben hier heel erg tevreden over. :Y
Mijn vriendin heeft nu ook bt23's op haar cbf600

Dat plastic geloof ik niet dat dit gelakt is. Ik vind dat meer donkergrijs van zichzelf dan zwart.
 
Nummer drie zou de band kunnen zijn. Of topkoffer. Of wat anders. Hoort niet iig. Behalve dus met bijv wat bagage in koffer, dan gebeurt dat bij specifieke snelheid wel.

Banden heb ik sinds kort bt023r 160/60zr17m/c (69w) achter en bt023f 120/70zr17m/c voor. (cbf600sa2008)
Ik ben hier heel erg tevreden over. :Y
Mijn vriendin heeft nu ook bt23's op haar cbf600

Dat plastic geloof ik niet dat dit gelakt is. Ik vind dat meer donkergrijs van zichzelf dan zwart.
Bij mij is het echt "wit" geworden. Duidelijk afgeschenen/verweerd. Hier en daar is de originele kleur nog zichtbaar. Precies waar er wat schade is. Daarom dat ik denk dat het gelakt is maar niet zeker
 
Bij mij is het echt "wit" geworden. Duidelijk afgeschenen/verweerd. Hier en daar is de originele kleur nog zichtbaar. Precies waar er wat schade is. Daarom dat ik denk dat het gelakt is maar niet zeker
Hier zie je net iemand valschade aanwijzen op dat deel. Lijkt me overduidelijk niet gelakt

Ik zag er wel een paar waar dat deel dezelfde kleur heeft als de rest. Maar dan zie ik 'de rest' in een kleur wat ook niet origineel meer lijkt
 
GM, gisteren de bougies van mijn CBF1000a ‘08 maar es vervangen. Door mn scheiding, verhuizing gedoe, er allemaal niet van gekomen het afgelopen anderhalf jaar. Er zaten std NGK’s koperkern in, ruim 16K.km’s erin en tot mn verbazing er bijna als nieuw uit. 0.8mm inbouw, 0.9mm uitbouw. Nu vervangen door Iridium’s. Wat een sterke fietsen zijn dit! Straks bandjes, remblokken en olie, en dan kan hij weer even tegen.
 
Gisteren mijn CBF1000 achtergelaten bij dealer. Toch met pijn in mijn hart omdat dit tot nu mijn fijnste motor in 35 jaar was. Ik dacht met deze motor veel te gaan toeren maar dat komt er niet van. Heb meer aan een lichtere gebruiksfiets. Die heb ik nu gekocht. Een CB500X. Heel iets anders maar heeft mij zeer positief verrast. Als iemand nog interesse heeft in mijn, in superstaat verkerende, CBF: staat nu bij Honda dealer Pols Motoren in Waalwijk.
 

Bijlagen

  • IMG_5550.jpeg
    IMG_5550.jpeg
    319,8 KB · Weergaven: 18
Gisteren mijn CBF1000 achtergelaten bij dealer. Toch met pijn in mijn hart omdat dit tot nu mijn fijnste motor in 35 jaar was. Ik dacht met deze motor veel te gaan toeren maar dat komt er niet van. Heb meer aan een lichtere gebruiksfiets. Die heb ik nu gekocht. Een CB500X. Heel iets anders maar heeft mij zeer positief verrast. Als iemand nog interesse heeft in mijn, in superstaat verkerende, CBF: staat nu bij Honda dealer Pols Motoren in Waalwijk.
Herkenbaar! Gisteren een overeenkomst getekend bij Motoport Rockanje voor een NC750. Je keuze is begrijpelijk denk ik. Ik kwam niet boven de 4000tpm, dus heb al dat vermogen niet nodig. Zuinigheid en voor mij comfort, eenvoud is belangrijk. Maar man o man, wat een fijne fiets is zo’n CBF! Veul plezier menneke!
 

Bijlagen

  • IMG_5335.jpeg
    IMG_5335.jpeg
    349,9 KB · Weergaven: 17
Herkenbaar! Gisteren een overeenkomst getekend bij Motoport Rockanje voor een NC750. Je keuze is begrijpelijk denk ik. Ik kwam niet boven de 4000tpm, dus heb al dat vermogen niet nodig. Zuinigheid en voor mij comfort, eenvoud is belangrijk. Maar man o man, wat een fijne fiets is zo’n CBF! Veul plezier menneke!
Die oude CBF van jou ziet er nog prima uit zeg.
Dus jij hebt wel voor de NC gekozen. Praktisch met die kofferbak voorop en lekker veel koppel heeft die NC. Als praktisch alternatief voor die kofferbak heb ik 2 maanden geleden een zadeltas van SW gekocht zodat ik niet altijd met kofferset hoefde te rijden. Met 22 liter vaak voldoende voor dagelijks gebruik. Die gaat mee naar de CB.
Heb jij gekozen voor de DCT?
De slipperclutch op de handgeschakelde NC is ook super.
Heel veel plezier met je nieuwe NC.
 
Die oude CBF van jou ziet er nog prima uit zeg.
Dus jij hebt wel voor de NC gekozen. Praktisch met die kofferbak voorop en lekker veel koppel heeft die NC. Als praktisch alternatief voor die kofferbak heb ik 2 maanden geleden een zadeltas van SW gekocht zodat ik niet altijd met kofferset hoefde te rijden. Met 22 liter vaak voldoende voor dagelijks gebruik. Die gaat mee naar de CB.
Heb jij gekozen voor de DCT?
De slipperclutch op de handgeschakelde NC is ook super.
Heel veel plezier met je nieuwe NC.
Jaah, de ‘Frunk’ ipv front-trunk.😂😂 soort station-motor. De CBF heeft ook koppel hoor van 40 tot 240 in 6 in 1 ruk!! Waahw!
 
Ja die frunk is heel handig lijkt mij. Daarom vond ik de NC ook zo interessant. Koppel vd CBF was ook echt aanwezig maar ik gebruikte het alleen om laag in de toeren te rijden. 240kmu rijd ik niet dagelijks. Maar het zijn zeker heel fijne onderschatte motoren. Nu maar eens aan de CB500X gaan wennen…die jaag je makkelijker in de toeren en zorgt voor gecontroleerd motor plezier en een leuke rijbeleving.
 
Ja die frunk is heel handig lijkt mij. Daarom vond ik de NC ook zo interessant. Koppel vd CBF was ook echt aanwezig maar ik gebruikte het alleen om laag in de toeren te rijden. 240kmu rijd ik niet dagelijks. Maar het zijn zeker heel fijne onderschatte motoren. Nu maar eens aan de CB500X gaan wennen…die jaag je makkelijker in de toeren en zorgt voor gecontroleerd motor plezier en een leuke rijbeleving.
Ik ben nooit harder dan 150 gegaan met deze CBF, maar dat ie na 5000rpm nog peut heeft, ja! zo’n 500je is ook fun. Jaren een 400N gehad, ook fijn, 43pk =genoeg voor mij, straks 60pk, geen probleem mee, compenseer ik wel aan de pomp en in de bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan