Honda CBF deel 6

IMG_0411.jpeg

Heeft of weet iemand dit kuipdeel (kleur maakt niets uit)
Botsing met meeuw gehad, Meeuw Rip
 
Hoihoi!
Ik stond laatst bij het tankstation, kreeg ik mijn tankdop niet meer open... Na 10 min knoeien toch open gekregen maar hele sleutel daardoor blijkbaar verbogen waardoor ik de motor niet meer kon starten :?(reservesleutel opgehaald).
Ik gok dus dat ik er een nieuwe tankdop op moet zetten. Lijkt me opzich niet heel lastig maar geen idee hoe dat zit, iemand hier toevallig al een keer de tankdop moeten vervangen? Of sowieso tips hier voor?
 
Hoihoi!
Ik stond laatst bij het tankstation, kreeg ik mijn tankdop niet meer open... Na 10 min knoeien toch open gekregen maar hele sleutel daardoor blijkbaar verbogen waardoor ik de motor niet meer kon starten :?(reservesleutel opgehaald).
Ik gok dus dat ik er een nieuwe tankdop op moet zetten. Lijkt me opzich niet heel lastig maar geen idee hoe dat zit, iemand hier toevallig al een keer de tankdop moeten vervangen? Of sowieso tips hier voor?
Voor een klem op de tankdop voor een tanktas heb ik hem wel los gehad. Als de dop open staat via de sleutel gaat volgens mij hele ding eraf met een stuk of 4 inbus boutjes.
 
Goedenavond, ik ben niet nieuw op het forum maar wel in deze motor topic
Mijn naam is dico en ben 62 .
Ik rij al sinds mijn 18e en ben nu weer terug bij mijn eerste soort motor.
Een 4 in lijn honda , wat is dat een genot om op te rijden na een V twin 😊
Een honda cbf 1000 uit 2006 met 28000 km op de teller.
Enigste minpunt vind ik dat hier geen middenbok op zit .
Mochten er mensen in de buurt van barendrecht wonen, misschien leuk om ervaringen te delen .
 

Bijlagen

  • IMG-20230930-WA0000.jpeg
    IMG-20230930-WA0000.jpeg
    392,6 KB · Weergaven: 4
Goedenavond, ik ben niet nieuw op het forum maar wel in deze motor topic
Mijn naam is dico en ben 62 .
Ik rij al sinds mijn 18e en ben nu weer terug bij mijn eerste soort motor.
Een 4 in lijn honda , wat is dat een genot om op te rijden na een V twin 😊
Een honda cbf 1000 uit 2006 met 28000 km op de teller.
Enigste minpunt vind ik dat hier geen middenbok op zit .
Mochten er mensen in de buurt van barendrecht wonen, misschien leuk om ervaringen te delen .
Mooi exemplaar.

Voor cbf600 zijn nog wel aftermarket middenbokjes nieuw te koop. Maar heb even gespiekt op de plekken die ik ken en kan zo gauw niet vinden voor de duuzend.
 
Herkenbaar! Gisteren een overeenkomst getekend bij Motoport Rockanje voor een NC750. Je keuze is begrijpelijk denk ik. Ik kwam niet boven de 4000tpm, dus heb al dat vermogen niet nodig. Zuinigheid en voor mij comfort, eenvoud is belangrijk. Maar man o man, wat een fijne fiets is zo’n CBF! Veul plezier menneke!
Ik heb hem gisteren nog zien staan 😁. Kwam in de verleiding om hem te gaan kopen….
 
Ja die was ik ook al tegen gekomen, maar weet niet of die er onder passen.
Frame is volgens mij niet veel anders.
Je zou denken dat het dan hetzelfde onderdeel nummer heeft. En dat het dan op die websites ook staat dat het gewoon past.
Bijvoorbeeld een vlotter voor in de carburateur van een ER-5 past ook gewoon in zowat de helft van de andere Kawasaki's uit die periode. En dat heeft dan ook hetzelfde onderdeel nummer.
In dit geval verwacht ik dus eigenlijk van niet. Maar het opmeten of naast elkaar houden kan nooit kwaad natuurlijk.
 
Goedemiddag, even een technische vraag.
Is er iemand bekent met een O2 eliminator op een cbf 1000?
Heb hem op een Varadero gehad en dat had wel enig effect.
Alvast bedankt
 
Hallo allemaal,

Tijd om mijn Honda hier te showen. CBF600 uit 2004, ABS met 65k km op de teller. Mijn eerste motor, rij er nu 5-6 maanden mee. Rijd erg fijn en geen druppel olie op de garage vloer. Het topkoffer frame is er inmiddels vanaf.

IMG_20230511_200947584.jpg
IMG_20230511_200937529.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tof kleurtje! :t Fijn zadel ook zo te zien, ik rij nog wel eens op die van de wederhelft met het originele zadel, en die zou ik zelf vrij rap vervangen hebben. Nou kan dat ook komen doordat het leer vrij glad is (geworden) en ik dus bij elke remactie de kroonjuwelen onzacht tegen de tank sla, maar dat daargelaten...

Over topkofferrekken gesproken... De wederhelft is er inmiddels eindelijk achter dat een rugtas ontzettend oncomfortabel is, dus ik wil er iets meer bagagemogelijkheid op gaan knopen. Heeft er iemand toevallig een tip voor een topkofferrek voor een 2008 CBF600 (PC43)? Nieuw gaan ze inclusief grondplaat rustig door de 130 euro, en dat gaat me net even wat te ver eigenlijk. Ik zie ze ook nauwelijks tweedehands voorbijkomen, of het moet via een vage Italiaanse Ebay-aanbieder zijn. Zie ik ergens een geijkte aftermarket over het hoofd? Of zit er hier toevallig iemand die de CBF heeft verkocht maar het kofferrek in de schuur heeft gegooid met het idee 'die verkoop ik wel los een keer'? Dan is nu het moment! :+
 
Tof kleurtje! :t Fijn zadel ook zo te zien, ik rij nog wel eens op die van de wederhelft met het originele zadel, en die zou ik zelf vrij rap vervangen hebben. Nou kan dat ook komen doordat het leer vrij glad is (geworden) en ik dus bij elke remactie de kroonjuwelen onzacht tegen de tank sla, maar dat daargelaten...

Over topkofferrekken gesproken... De wederhelft is er inmiddels eindelijk achter dat een rugtas ontzettend oncomfortabel is, dus ik wil er iets meer bagagemogelijkheid op gaan knopen. Heeft er iemand toevallig een tip voor een topkofferrek voor een 2008 CBF600 (PC43)? Nieuw gaan ze inclusief grondplaat rustig door de 130 euro, en dat gaat me net even wat te ver eigenlijk. Ik zie ze ook nauwelijks tweedehands voorbijkomen, of het moet via een vage Italiaanse Ebay-aanbieder zijn. Zie ik ergens een geijkte aftermarket over het hoofd? Of zit er hier toevallig iemand die de CBF heeft verkocht maar het kofferrek in de schuur heeft gegooid met het idee 'die verkoop ik wel los een keer'? Dan is nu het moment! :+
Zoiets?

≥ Honda 15 CBF600 topkofferrek origineel honda model 2004 tot — Onderdelen | Honda — Marktplaats
 
Ho, late reactie! Had even de melding gemist. :+

Zoiets inderdaad, maar dan dus niet voor de hoofdprijs. Inmiddels gelukt, er kwam een tweedehandsje online voor 35 euro, dus die is van de week bezorgd. Miste alleen de afstandsbussen, maar die heb ik nog wel in de graaibak liggen. Monokey-grondplaat erbij, dus nu nog even een passende topkoffer scoren en dan kan de wederhelft de rugtas eindelijk thuislaten. :t
 
Hallo allen,

Ik ben ook aan het kijken voor een CBF 600. Liefst het 2004 model met ABS. Is het een nadeel dat deze nog carbs heeft?
 
Ik heb het altijd een heerlijke woon-werk motor gevonden. Sinds mijn overstap op een grotere tourer mis ik hem zelfs wel als ik naar mijn werk rij eerlijk gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan