Honda Crossrunner: de Deauville van de allroads?

Leville

Die hard MF'er
21 mei 2010
295
0
België
www.motormeuk.nl

Wordt de Crossrunner de Deauville van de allroads? De moto voor de scooterrijder? Of zal het een zalige gepolijste wegmachine zijn, gebaseerd op een geweldig blok? Een VFR in salonuitvoering?

Post je reacties hier...
 
De Fiat Multipla onder de Allroad wannabees.
Waarmee ik niet wil zeggen dat een Multipla geen goed praktisch voertuig is.
 
Tja, is een Versys allroad? Honda profileert de crossrunner wel als een crossover tussen een naked en een adventure: www.motormeuk.nl

Misschien is het Honda's manier om potentiële motorrijders over de streep te halen, of om scooterrijders op de moto te krijgen: niet of amper schakelen, comfortabel, wat hogere zit, "stoer" (ahum) uiterlijk... een Nissan Qashqai op 2 wielen?

Honda_Crosstourer_tn.jpg


Afbeelding van www.nieuwsmotor.nl
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we hieruit concluderen dat het geen succes is geworden tot dusver? Zijn er mensen op dit forum met een crossrunner?
 
zie zelfs het begin van een snaveltje , verder heeft het veel van een Varadero.
, als ie voor een 19"" krijgt mag je het een allroad noemen.
 
Nah de Crossrunner is qua technieken enzo niet vernieuwend echter qua houding en beleving schijnt het wel iets aparts te zijn. Je ziet het ook wel op de foto's in de diverse magazines. De benen hebben een behoorlijk sportieve houding. Zie je hier wel goed:

honda-crossrunner--16-.jpg


Ik denk echter dat het (hier in Nederland in ieder geval) totaal geen succes is. Volgens mij heb ik hem in het echt nog niet zien rond rijden. Behalve de demo dan... Ook als je op een website als motoroccasion.nl kijkt zie je dat er amper Crossrunners te koop staan. Het meerendeel zijn nieuwe met 0km en er staan er 4 met 2400km, dat zullen allen demo's zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja, is een Versys allroad? Honda profileert de crossrunner wel als een crossover tussen een naked en een adventure: www.motormeuk.nl

Misschien is het Honda's manier om potentiële motorrijders over de streep te halen, of om scooterrijders op de moto te krijgen: niet of amper schakelen, comfortabel, wat hogere zit, "stoer" (ahum) uiterlijk... een Nissan Qashqai op 2 wielen?

[afbeelding]

Afbeelding van www.nieuwsmotor.nl
jouw plaatje is een crosstourer , geen crossrunner

crossrunner is een VFR800 in een alroadjasje (maar dat maakt het nog geen allroad)

Crosstourer zal ook geen "hardcore" allroad worden (kan dat eigenlijk wel, "hardcore" allroad ???) , maar meer een allroad lookalike zoals tiger 1050 en MTS1200.
 
Laatst bewerkt:
jouw plaatje is een crosstourer , geen crossrunner

crossrunner is een VFR800 in een alroadjasje (maar dat maakt het nog geen allroad)

Crosstourer zal ook geen "hardcore" allroad worden ~(kan dat eigenlijk wel, "hardcore" allroad ???)[/small] , maar meer een allroad lookalike zoals tiger 1050 en MTS1200.


Jazeker! :Y En er is er maar 1 van...een 'echte' hardcore All-Road!
Deze:
47028_990_AdventureR_01.jpg

King of All-Roads! })

Mja..de Crossrunner. Geen motor om echt onverhard mee op te zoeken lijkt mij. Maar op de weg zal het denk ik wel goed rijden. Mooi is een ander verhaal... ;)

Zijn trouwens weinig 'echte' All-Roads meer.
Had wel gehoopt dat Honda met een nieuwe AT kwam...nope. '(


Gr. Johan.
 
Ik snap Honda wel dat ze het proberen.
Volgens mij komt 90% van alle GS'en/ V-stroms / Varadero's etc amper op omverharde wegen (mijn TDM komt daar eigenlijk ook amper).
Maar de all-roads verkopen wel als een trein, dus het is het proberen waard om een beetje stoere woon-werk-all-road achtige motor op de markt te zetten.

Heb hem tot dusver eigenlijk alleen in Milaan in het echie gezien en de bestuurder liet zien dat ie geweldig is voor de "urban jungle".

Hier in Nederland verkoopt ie niet, kun je raden. Alles wat een beetje vreemde eend in de bijt is qua motor wordt massaal genegeerd. Zal me verbazen als er meer dan 10 Crossrunner-eigenaren op MF zitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan