Honda Forza300 (2018)

27 apr 2019
25
10
West-Vlaanderen (BE)
Hallo rijders,

Na lang wikken en wegen heb ik vorige week een MS (MotorScooter) Honda Forza 300 (model 2018) gekocht.

Even het verhaal:
Ik heb enkele jaren met klassieke geschakelde motor gereden. Een Honda CB500F en een Suzuki DL650A. Daarvoor al een PCX125. Ik merkte aan mezelf dat ik steeds minder met de motor ging rijden. Waarom? Gebrek aan tijd om lange tourritten te maken. Even snel op de motor springen om naar de winkel te rijden deed ik niet. Voor het WW-verkeer koos ik eerder de wagen dan de motor omdat ik niet comfortabel kon/durfde laveren tussen het drukke verkeer.

Doordat ik minder en minder reed werden de kosten per km me te hoog. Onderhoudskosten, verzekering, enz ...
Daarnaast swingen brandstofprijzen ook de pan uit, en het is de bedoeling om de wagen echt meer te laten staan. Daarom heb ik de beslissing genomen om over te schakelen op een MS.
Ik heb altijd een boontje blijven hebben voor de motorscooters. Donderdag ga ik de machine ophalen bij de dealer 8-)

Bij de proefrit merkte ik direct dat ik me comfortabeler voel op de MS.
Vanaf donderdag dus geen echte motard meer ;), maar dat zal me worst wezen.
Je comfortabel voelen en prijs (voor onderh., verz, enz) heeft voor mij prioriteit.

Hier nog Forza rijders aanwezig?

Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan